Gå til innhold

Jeg har dårlig samvitighet..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt på 10 år ble sint før leggetid på et spill på ipaden, barnet kaster fra seg ipaden løper ut i stuen kaster en sofapute på gulvet og river og ødelegger en plante. Jeg hever stemmen å spør om hva i all verden er det barnet holder på med, å om barnet gjør slikt hos far også når barnet blir sint, barnet svarer nei. Jeg komanderer barnet i seng, barnet ler av meg, jeg blir kraftig provosert og irritert å handler med å gå bort i sinne til barnet å løfter og bærer barnet i sengen. Slukker lyset og går. Barnet ligger gjemt under dynen å sier ingenting. Jeg slukker lyset uten å si noe å går i stuen.

Vanligvis leser vi på sengen hver kveld å avslutter med å si at vi er glad i hverandre. Men i kveld ble det bare tull. Jeg er så lei meg å føler meg som en grusom mor..

Anonymkode: 2b1b1...b5b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hen er 10 år.. Slapp av. Barn tåler såpass. Imponert over at du klarer å bære en protestere de tiåring i seng 

Anonymkode: 509f8...fa5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Barnet var ikke protesterende, men sto å flirte av meg, var da jeg handlet som jeg gjorde, løftet og la ned i sengen. Følte jeg gjorde noe galt ved å gjøre det jeg gjorde. Barnet mitt er veldig nærtagende og følsomt. Føler jeg gikk over streken😩

AnonymBruker
Skrevet

Det var nok på tide å sette ned foten. Et barn på ti som ler ved irettesettelse tåler helt fint å bli båret i seng. 

Anonymkode: 509f8...fa5

• Liker 15
Skrevet

Dette skal du ikke ha dårlig samvittighet for. Barnet må skjønne at det er du som bestemmer, og ha respekt for deg og andres ting.

• Liker 3
Skrevet

Ta en prat med barnet i morgen du TS om at slik oppførsel (først kaste ipad for så å "rasere" stua, så le av deg når du reagerer) er fullstendig uakseptabelt. Så sier du at du nok overreagerte litt selv, men at slik oppførsel må få konsekvenser. Snakk om situasjonen som oppsto og så skal du se at dette her går helt fint :) 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet mitt på 10 år ble sint før leggetid på et spill på ipaden, barnet kaster fra seg ipaden løper ut i stuen kaster en sofapute på gulvet og river og ødelegger en plante. Jeg hever stemmen å spør om hva i all verden er det barnet holder på med, å om barnet gjør slikt hos far også når barnet blir sint, barnet svarer nei. Jeg komanderer barnet i seng, barnet ler av meg, jeg blir kraftig provosert og irritert å handler med å gå bort i sinne til barnet å løfter og bærer barnet i sengen. Slukker lyset og går. Barnet ligger gjemt under dynen å sier ingenting. Jeg slukker lyset uten å si noe å går i stuen.

Vanligvis leser vi på sengen hver kveld å avslutter med å si at vi er glad i hverandre. Men i kveld ble det bare tull. Jeg er så lei meg å føler meg som en grusom mor..

Forstår deg godt, men det ordner seg med en prat i morgen. Bare et lite tips: lurt å ikke se på ipad de siste to timene før leggetid. 

Anonymkode: dabd4...d15

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Helt ok. 

Så setter dere dere ned i morgen og snakker om hva som skjedde. 

Det var uakseptabelt av han å reagere som han gjorde. Ikke bare fordi han skrek og rev ned ting, men en iPad er dyr og hadde den blitt ødelagt så måtte han betalt for den(trekke lommepenger etc). 

Han får heller ikke lov å bruke iPaden på noen dager og spill på iPad er totalforbud minst 1 time før leggetid(trøtt eskalerer ofte til frustrasjon og sinne i spillsituasjoner).

At han ler når han blir irettesatt. Er det normalt eller var det noe nytt som skjedde nå?

Jeg hadde uansett gjort det samme om jeg ba han gå å legge seg og han ikke adlød.

Ikke vits i mer prat når begge er opprørt og frustrert. Bedre å prate om det når man har hodet kaldt.

AnonymBruker
Skrevet

Godt gjort. Sett barnet på plass.. den har ingen skade av dette. Eneste som skjedde med denne episode er at barnet fikk mer respekt for deg. Noe de skal ha. Du er ingen bestevenn for barnet.. Du skal si når nok er nok.

Anonymkode: 196ca...7f7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 4.3.2018 at 10:31 PM, AnonymBruker said:

Det er du ikke.

Anonymkode: 5662c...269

Skrevet
På 3/4/2018 den 22.46, AnonymBruker skrev:

Barnet var ikke protesterende, men sto å flirte av meg, var da jeg handlet som jeg gjorde, løftet og la ned i sengen. Følte jeg gjorde noe galt ved å gjøre det jeg gjorde. Barnet mitt er veldig nærtagende og følsomt. Føler jeg gikk over streken😩

Så nærtagende og følsom kan han da virkelig ikke være når han tørr å stå å flire deg opp i ansiktet?! Jeg tror nok du heller bør gjøre slike ting oftere når han ikke respekterer deg så du kan få en slutt på det.

Ikke føl deg skyldig for at du setter på plass ett barn som har gått for langt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...