AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Hei Klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal velge. Valget står mellom juss, økonomi og IT. Hva og hvorfor bør jeg velge? Vær så snill og hjelp en ubesluttsom jente Anonymkode: 4bf69...78d
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #2 Skrevet 4. mars 2018 Ingen av de! Alt for mange som studerer de tre retningene allerede. Anonymkode: 1b1f9...920
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 ^ Tull. Det er fremdeles noen av de smarteste retningene man kan velge, både pga etterspørsel men også pga hvordan jobbmarkedet utvikler seg etterhvert som stadig flere rutinejobber blir automatisert med ny teknologi. Anonymkode: 6d487...e54
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #4 Skrevet 4. mars 2018 Joda, men så er det stadig flere som går den retningen. Og de konkurrerer med arb.kraft fra utlandet. Vi har hatt IT-bobler før, og det vil skje igjen, sann mine ord. Anonymkode: 1b1f9...920
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 Hvis du ikke kan velge mellom juss, økonomo eller IT. Så passer du ikke inn i noen. Dette er helt forakjellige retninger der du må ha en sterk crunnleggende interesse for faget i utganspunktet for at du skal komme noen vei. Anonymkode: d0f16...09d 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #6 Skrevet 4. mars 2018 Informatikk/IT - garantert god lønn Anonymkode: c2401...dbc
McKibben Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis du ikke kan velge mellom juss, økonomo eller IT. Så passer du ikke inn i noen. Dette er helt forakjellige retninger der du må ha en sterk crunnleggende interesse for faget i utganspunktet for at du skal komme noen vei. Anonymkode: d0f16...09d Det blir litt for dumt å påstå. Sto ovenfor samme problemstilling selv, valgte økonomi og det var riktig valg for meg. Det går an å ha interesse for flere enn èn ting, uten at det betyr at man da ikke har noe å gjøre innenfor noen av de. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke kan velge mellom juss, økonomo eller IT. Så passer du ikke inn i noen. Dette er helt forakjellige retninger der du må ha en sterk crunnleggende interesse for faget i utganspunktet for at du skal komme noen vei. Anonymkode: d0f16...09d I grunn helt enig med deg, fordi det er såpass sterk konkurranse innad på studiene også. Det er ikke akkurat akkurat uten grunn at IT/ingeniørfag etc er såpass mannsdominert. Det går på interesse. Det virker å være en misforståelse i disse dager om at bare man velger "rett" så er man garantert jobb. Nei, det må faktisk presteres skal man komme noen vei. Anonymkode: 1b1f9...920
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #9 Skrevet 5. mars 2018 Juss og IT er nok de sikreste, men det er jo enormt stor forskjell på dem Anonymkode: cd379...c8f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #10 Skrevet 5. mars 2018 Om du er interessert i data så ville jeg valgt IT, kjempespennende studie som kan kombineres med alt om du skulle ombestemme deg etter et år eller tre. Anonymkode: b5675...7ac
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #11 Skrevet 5. mars 2018 43 minutter siden, AnonymBruker said: Om du er interessert i data så ville jeg valgt IT, kjempespennende studie som kan kombineres med alt om du skulle ombestemme deg etter et år eller tre. Anonymkode: b5675...7ac Økonomi er også veldig fleksibelt, er nødvendig innenfor alle typer industrier og firmaer. Det at jeg ikke er låst til noe etter jeg er ferdig er absolutt en del av grunnen til at jeg valgte det. Anonymkode: 6d487...e54 1
straamann Skrevet 9. mars 2018 #12 Skrevet 9. mars 2018 Men uansett retning, bør man ha master for å få jobb ? Jeg leser at ca 10% av den arbeidende befolkning har mastergrad, likevel virker det som om "alle" tar master nå.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #13 Skrevet 9. mars 2018 Det avhenger av dine interesser, preferanser og helse. Du må kunne trives i (og stå i) dette arbeidet i mange, mange år. Anonymkode: a64d4...3e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå