AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Jeg har to barn i barneskolealder, og en av dem har blitt en del mobbet. Startet som en konflikt mellom mitt barn og en medelev i klassen, men har eskalert noe slik at mitt barn blir litt latterliggjort med jevne og ujevne mellomrom. Dette er ikke noe hyggelig, og det andre barnet mitt går på samme skole og synes selvsagt dette er trist, og har flere ganger ytret ønske om at "vi burde flytte, mamma." Nå har jeg undersøkt litt, og funnet ut at Tønsberg og Sandefjord er to byer med ca. samme størrelse som Lørenskog hvor vi bor nå, og hvor jeg kan få jobb - og en hyggelig ting er jo lavere boligpriser slik at vi muligens kan få kjøpt større bolig i prosessen. Det jeg er redd for, er at det ene barnet mitt kan bli mobbet på eventuell ny skole også. Det finnes jo mobber i alle kommuner og på alle skoler, og man har aldri noen garanti for at det blir bedre. Men når det ene barnet mitt har fått en del negativ bagasje med mobbing, så vil det kanskje være bra å starte på "nytt" et annet sted? Er det noen her som kan si noe om hvordan miljøet på barneskoler er i Tønsberg og evt. Sandefjord? Vet det er et ganske stort og generelt spørsmål, kanskje umulig å svare ordentlig på. Men, er det noe jeg burde vite, negativt eller positivt? Er det f.eks. noen barneskoler i Tønsberg som er kjent for å ha et godt miljø, og noen som ikke har det som man burde unngå? Anonymkode: bd8a6...a1b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #2 Skrevet 4. mars 2018 Vi flyttet fra Sandefjord til Lørenskog ☺ selv vokst opp i Sandefjord og det var mobbing der også. Må dere flytte så langt da? Hva med f.eks Fetsund eller Fet? Der får dere jo mye for pengene. Blir jo miljøskifte uansett. Anonymkode: 52753...16f
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi flyttet fra Sandefjord til Lørenskog ☺ selv vokst opp i Sandefjord og det var mobbing der også. Må dere flytte så langt da? Hva med f.eks Fetsund eller Fet? Der får dere jo mye for pengene. Blir jo miljøskifte uansett. Anonymkode: 52753...16f Synes ikke det er så langt, og ønsker oss dit pga. at jeg allerede kjenner noen der og det er ikke så langt fra hvor storebroren min bor. Fet eller Fetsund har jeg aldri tenkt på som et sted å bo, vet ikke helt hvorfor. Anonymkode: bd8a6...a1b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 Hva med privatskole? Her ble mitt barn mobbet, og vi byttet til privatskole. Der er det mye mindre forhold, og de er opptatt av at det sosiale skal være bra. Barnet mitt har gradvis bare blomstret mer og mer. Det som er faren, er at det kan være vanskelig å komme ny, vet ikke hvor gamle barna er. Og man blir lett den som kan bli mobbet. Ser bare i klassen til sønnen min, han har ikke blitt mobbet. Men de holder sammen, med de samme fra 1. klasse. Og her endret de alle klassene på trinnet i 3. klasse. Sønnen min fikk ingen nye venner av den grunn, leker bare med de samme fra 1. klasse. Da er det ikke alltid lett å være ny. Så vet man aldri hvor det foregår mobbing, skolene går ut med at de er mobbefrie. Så er det noen trinn som er mobbefrie, og andre trinn er det mye mobbing. Anonymkode: c6c42...3ec
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #5 Skrevet 5. mars 2018 Er det gjort tiltak rundt mobbingen? Anonymkode: c847f...0e4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 Mobbing er vel et problem nesten over alt i Norge, så det hadde jeg sett bort fra. Å komme inn og bli godtatt som voksen er i hvert fall i Sandefjord veldig vanskelig sier mange. Anonymkode: 1bd13...e3b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #7 Skrevet 5. mars 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke det er så langt, og ønsker oss dit pga. at jeg allerede kjenner noen der og det er ikke så langt fra hvor storebroren min bor. Fet eller Fetsund har jeg aldri tenkt på som et sted å bo, vet ikke helt hvorfor. Anonymkode: bd8a6...a1b Ok. Nei foreslo disse stedene siden de har ok boligpriser. Anonymkode: 52753...16f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #8 Skrevet 5. mars 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har to barn i barneskolealder, og en av dem har blitt en del mobbet. Startet som en konflikt mellom mitt barn og en medelev i klassen, men har eskalert noe slik at mitt barn blir litt latterliggjort med jevne og ujevne mellomrom. Dette er ikke noe hyggelig, og det andre barnet mitt går på samme skole og synes selvsagt dette er trist, og har flere ganger ytret ønske om at "vi burde flytte, mamma." Nå har jeg undersøkt litt, og funnet ut at Tønsberg og Sandefjord er to byer med ca. samme størrelse som Lørenskog hvor vi bor nå, og hvor jeg kan få jobb - og en hyggelig ting er jo lavere boligpriser slik at vi muligens kan få kjøpt større bolig i prosessen. Det jeg er redd for, er at det ene barnet mitt kan bli mobbet på eventuell ny skole også. Det finnes jo mobber i alle kommuner og på alle skoler, og man har aldri noen garanti for at det blir bedre. Men når det ene barnet mitt har fått en del negativ bagasje med mobbing, så vil det kanskje være bra å starte på "nytt" et annet sted? Er det noen her som kan si noe om hvordan miljøet på barneskoler er i Tønsberg og evt. Sandefjord? Vet det er et ganske stort og generelt spørsmål, kanskje umulig å svare ordentlig på. Men, er det noe jeg burde vite, negativt eller positivt? Er det f.eks. noen barneskoler i Tønsberg som er kjent for å ha et godt miljø, og noen som ikke har det som man burde unngå? Anonymkode: bd8a6...a1b Vurder Steinerskolen på Nøtterøy som ligger ca 3 km fra Tønsberg sentrum. Den er helt mobbefri og et trygt og godt læringsmiljø der det er rom for å være annerledes og uten statusjag og press. Anonymkode: 46cbe...c53 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #9 Skrevet 5. mars 2018 Tønsberg. Mye bedre enn Sandefjord. Anonymkode: 6058b...431
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #10 Skrevet 5. mars 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det gjort tiltak rundt mobbingen? Anonymkode: c847f...0e4 Ja, spesielt forrige skoleår da det var verre. Men virker dessverre som har havnet i "rollen" som mobbeoffer, dvs. en som andre elever gjør litt narr av og ikke vil invitere hjem eller leke med i friminuttene. Anonymkode: bd8a6...a1b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #11 Skrevet 5. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tønsberg. Mye bedre enn Sandefjord. Anonymkode: 6058b...431 Hvorfor? Og, om du har god kjennskap til Tønsberg, er det noen spesielle barneskoler der som har spesielt godt miljø, evt noen vi bør styre unna? Anonymkode: bd8a6...a1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå