Gjest Letti Skrevet 15. februar 2005 #1 Del Skrevet 15. februar 2005 Enliten ting har provosert meg forferdelig mye. Vanligvis skal det mye til, men her er saken: Min mann skal "kutte strengen". Vi har fire gutter og er veldig fornøyde. Jeg har brukt prevensjonsmidler siden jeg var femten og hatt en spontanabort, cyster i underlivet det har gått hull på, så jeg måtte ligge til observasjon i tre dager og etter mitt siste svangerskap for et år siden, så ga jeg gubben beskjed om at nå var det slutt på flere unger og jeg nektet og bruke mere prevensjon. Så enten null kos eller så fikk han kutte strengen. Nå skal han gjøre det om fjorten dager og i brevet står det: "I de tre første mnd etter inngrepet, må partneren din beskytte seg mot svangerskap!" Hallo......er jeg rødstømpe nå eller er det flere som ville reagert på den setningen?? Jeg har brukt et eller annet i nesten tyve år og er dritt lei. Har ikke tenkt og bruke en ting jeg....Gubben bare ler av meg fordi han vet hvor provosert jeg ble. Og han vet at akkurat nå er jeg truenes til og ringe klinikken og spørre dem om hva de mener med at jeg må beskytte meg? Hva med gubben?? Arrrgggggg..................... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2005 #2 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg er enig i at den setningen bør være omformulert, men poenget er at effektiviteten av sterilisering ikke inntrer med øyeblikkelig effekt etter inngrepet. Få ham til å bruke kondom da vel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. februar 2005 #3 Del Skrevet 15. februar 2005 Tåpelig setning ja. Skriv et brev du! (Synes forresten det er så merkelig at ikke flere menn steriliserer seg etter at man har fått barn..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 15. februar 2005 #4 Del Skrevet 15. februar 2005 Hadde svart på det brevet, for hvem som helst kan bli provosert av noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2005 #5 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg tror jeg skjønner hvorfor dere blir provosert, men likevel. Det er biologisk faktum at det er kvinnen som blir gravid, ikke mannen. Derfor er det i ytterste konsekvens hun som må beskytte seg mot graviditet, eller i det minste sørge for at mannen setter i verk tiltak. Dere er så heldige/uheldige å ha blitt utstyrt med dette privelegium fra naturens side, så da får dere bare følge opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå