Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen regnskapsførere som vil fortelle hva de har i lønn, hvilken utdannelse de har og hvilken erfaring de har?

Ønsker svar både fra de som jobber på regnskapskontor og de som jobber som regnskapsfører i mindre eller større bedrifter.

Hilsen en som vurderer å skifte jobb.

Anonymkode: 6553c...9d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber som regnskapsmedarbeider, har en Bachelor og 1,5 år relevant erfaring. Jobber i et lite privat firma, årslønn 408.000.

Anonymkode: ad555...f7b

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som autorisert på 8 året. Har bachelor i regnskap og jobber nå i et lite firma. lønn 2017 ca 460000

Anonymkode: c18a3...e50

AnonymBruker
Skrevet

Regnskapsfører er en beskyttet tittel, da er man autorisert, er et det vi snakker om her TS? 

Jeg har arbeidet som regnskapsmedarbeider, alså ikke autorisert regnskapsfører, i 11 år, lå på 480 000 da jeg sluttet der i fjor og gikk over til lederstilling. 

Anonymkode: 0a36f...70a

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regnskapsfører er en beskyttet tittel, da er man autorisert, er et det vi snakker om her TS? 

Jeg har arbeidet som regnskapsmedarbeider, alså ikke autorisert regnskapsfører, i 11 år, lå på 480 000 da jeg sluttet der i fjor og gikk over til lederstilling. 

Anonymkode: 0a36f...70a

Regnskapsfører er ikke en beskyttet tittel, men autorisert regnskapsfører er beskyttet. 

Jeg vil gjerne vite hva både de med og uten autorisasjon tjener. 

Anonymkode: 6553c...9d9

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke autorisert. Men blir det i høst. 1 års erfaring fra regnskaps avdeling i stort firma, og snart 1 år i byrå. På Østlandet.

410 000. 

Anonymkode: 7722c...bb5

AnonymBruker
Skrevet

Ingen utdannelse men 20 års erfaring innenfor regnskap. Tjener 550.000,- Tjente mer da jeg jobbet på regnskapskontor og hadde provisjon i tillegg til lavere fastlønn. 

Anonymkode: fbef0...8a1

AnonymBruker
Skrevet

430.000kr, nyutdannet med bachelor

Anonymkode: f7957...8cf

AnonymBruker
Skrevet

Tre år som uautorisert.
Jobber i et lite regnskapskontor med kun 7 ansatte.
462 000 brutto. Regner med å forhandle meg til 480 000 i vår.
De andre uautoriserte ligger dog på rundt 400 000 i dag.

Grunnen til at jeg ligger såpass mye over de andre, er rett og slett fordi jeg er flinkere enn dem. Mye av tiden min går faktisk med på å hjelpe de andre. Spesielt to av dem.
I motsetning til de andre så begynte jeg også å ta årsoppgjør fra og med i år.

Tar utdanning for å bli autorisert. Forventer å ligge på minst 600 000 når det er i orden.

Er opprinnelig siviløkonom. Så kunne nok ha tjent langt bedre i en annen jobb. Men det var litt vanskelig jobbmarket da jeg var ferdig utdanna. Så da havna jeg i regnskapsbransjen. Så er jeg dessverre den typen som gjerne gror litt fast når jeg først finner meg noe jeg trives med.

Anonymkode: f8581...3ce

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tre år som uautorisert.
Jobber i et lite regnskapskontor med kun 7 ansatte.
462 000 brutto. Regner med å forhandle meg til 480 000 i vår.
De andre uautoriserte ligger dog på rundt 400 000 i dag.

Grunnen til at jeg ligger såpass mye over de andre, er rett og slett fordi jeg er flinkere enn dem. Mye av tiden min går faktisk med på å hjelpe de andre. Spesielt to av dem.
I motsetning til de andre så begynte jeg også å ta årsoppgjør fra og med i år.

Tar utdanning for å bli autorisert. Forventer å ligge på minst 600 000 når det er i orden.

Er opprinnelig siviløkonom. Så kunne nok ha tjent langt bedre i en annen jobb. Men det var litt vanskelig jobbmarket da jeg var ferdig utdanna. Så da havna jeg i regnskapsbransjen. Så er jeg dessverre den typen som gjerne gror litt fast når jeg først finner meg noe jeg trives med.

Forventer lønn på 600.000 som autorisert regnskapsfører? Hørtes mye ut. Tror ikke man hopper så mye i lønn. Hva har en revisor da? 

AnonymBruker
Skrevet

Har 470 000. Ikke autorisert da jeg mangler et par fag. Jobbet i regnskapsbyrå i snart 5 år.

Anonymkode: dc0ab...aae

Skrevet

Dere som jobber som Regnskapsfører, hvordan fikk dere jobben?

Søkte på vanlig måte, eller vennskap/kjennskap?

AnonymBruker
Skrevet
På 6.3.2018 den 21.36, AnonymBruker skrev:

Forventer lønn på 600.000 som autorisert regnskapsfører? Hørtes mye ut. Tror ikke man hopper så mye i lønn. Hva har en revisor da? 

Snittlønna til en autorisert regnskapsfører var 598 000 kr i 2015. Mot en snittlønn på 480 000 som uautorisert. Som en nøkkelperson hos min arbeidsgiver så forventer jeg å få betalt deretter også. Spesielt når jeg har en utdannelse som gjør at jeg kan få bedre betalt andre steder. Jeg er viktigere for dem, enn hva de er for meg. Og det vil jeg ha betalt for. Kynisk? Ja. Men slik er livet.

Revisorer hadde i snitt 713 000 i lønn i 2017.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snittlønna til en autorisert regnskapsfører var 598 000 kr i 2015. Mot en snittlønn på 480 000 som uautorisert. Som en nøkkelperson hos min arbeidsgiver så forventer jeg å få betalt deretter også. Spesielt når jeg har en utdannelse som gjør at jeg kan få bedre betalt andre steder. Jeg er viktigere for dem, enn hva de er for meg. Og det vil jeg ha betalt for. Kynisk? Ja. Men slik er livet.

Kilde til 730 k ?

Anonymkode: 3003c...b78

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kilde til 730 k ?

Anonymkode: 3003c...b78

Regnskap Norge har vel en oversikt på det der. Orker ikke finne link nå. Men husk at de ekstreme lønningene til noen få trekker opp snittet mye. Ca 650 k er lønna til en revisor med noe ansenitet tror jeg. Men noen tjener opp mot millionen, da ofte som leder og med laaange  arbeidsdager.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Startlønn for regnskapsførere er ca. 400 000 men med noen år på baken blir det fort 600 000 - 800 000

AnonymBruker
Skrevet

640.000 autorisert og jobbet i 12 år (siste 3 som autorisert) + overtid og bonus. 

Anonymkode: 94ab3...d6f

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som regnskapsfører i et lite firma, har 510 000 i året. Går alt etter planen blir jeg autorisert ved årsskiftet, regner med å gå opp til ihvertfall 550 000 da. 

Har bare noen mnd erfaring i regnskapsbyrå, men har jobbet med regnskap i over 10 år.

Anonymkode: 15b33...13d

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor jobber du ikke andre plasser da? Om du har bedre utdannelse og de ikke er viktige for deg? Høres jo ut som du tenker lønn, så da burde du vel bruke den bedre utdannelsen og jobbe der du får bedre lønn. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Herr Heftig skrev:

Startlønn for regnskapsførere er ca. 400 000 men med noen år på baken blir det fort 600 000 - 800 000

Mener du at etter noen få år som regnskapsfører så kan man tjene 700.000? Det er vel heller som revisor 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...