Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva finnes i Holmestrand?

Har fått tips om å flytte til Holmestrand, men jeg skulle gjerne visst litt mer... 

Det finnes kino, vet jeg. Og menybutikk og vinmonopol.... Er det mange butikker i sentrum? klesbutikker (gjerne kjeder, Lindex, hm e.l., skobutikk, kinamat, sushi...? 

Setter pris på om noen kan si noe :) Vi blir avhengige av å pendle daglig, forresten. 

Anonymkode: 41362...db6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg løfter denne, noen som har noen tanker rundt Holmestrand?

Hvordan blir det å ha små barn i Holmestrand? Er det ok barnehager og skoler? 

AnonymBruker
Skrevet

Hehe. Nå måtte jeg humre litt. Hva finnes i Holmestrand? "Ingenting". Det er en av Norges mest forlatte og kjedelige "by". Det er seriøst helt stille der. Det er bratt, stille, ensomt  Men noen få butikker. Tror det er barnehage der. Men hvem anbefalte deg å flytte dit? Jeg kan ikke anbefale det altså...

Anonymkode: c9779...173

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hehe. Nå måtte jeg humre litt. Hva finnes i Holmestrand? "Ingenting". Det er en av Norges mest forlatte og kjedelige "by". Det er seriøst helt stille der. Det er bratt, stille, ensomt  Men noen få butikker. Tror det er barnehage der. Men hvem anbefalte deg å flytte dit? Jeg kan ikke anbefale det altså...

Anonymkode: c9779...173

TS her... huff da, det hørtes stusselig ut... Har du bodd der eller i nærheten? 

"Bratt, stille, ensomt" hørtes jo dårlig ut 😂 Godt jeg har mann og barn, så kan vi være ensomme sammen 😫 

Men seriøst, det er vel noen butikker der? Og kino er det jo, så noen mennesker må jo bo der? Eller fjellgeiter, hvis det er så bratt 😜

AnonymBruker
Skrevet

Gørra dritkjedelig !  Skal du absolutt flytte til nordre Vestfold, så er Horten gg bedre.

Anonymkode: d1f0e...a46

• Liker 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

I Holmestrand er det ikke kino, men et slags «kulturhus» som heter biorama. Der er det forskjellige danseforestillinger/russerevyer osv. Her var det kino for en del år siden, men det ble lagt ned. Jeg er selv 16 år og syns at Holmestrand er en ganske koselig by. Det er 3-5 barnehager og 3-4 barneskoler. Det er kun en videregående skole med rundt 250 elever og en ungdomsskole. Jeg selv går ikke på videregående i Holmestrand fordi det ikke er så mange linjer å velge mellom. Har også hørt at lærerene på VGs ikke er noe bra og at skolen generelt blir sett på som «dårlig.» Når det gjelder butikker har vi Cubus som den eneste «kjede» klesbutikken, vi har også g sport. Det er et pafymeri som heter karisma rett ved. Det er også spar,meny, to rema 1000 butikker, Coop extra og kiwi. Vi har 1/2 cafeer som eies av de samme. Det er to kinarestauranter, et filipinsk, et asiatisk, jafs, mix, et thailandsk, og 2-3 andre restauranter med litt forskjellig. Det er 3 utesteder. Det er også et nyoppusset bibliotek i byen. 

Anonymkode: beccc...d5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan være enig i at Holmestrand er en kjedelig by, men det er samtidig veldig koselig her. Jeg syns at det har vært endel mobbing/utestenging osv oppigjennom på både barneskolen og ungdomskolen. Men sånn er det vell desverre andre steder også. Jeg vet ikke selv om jeg vil bo her når jeg blir eldre. Fordi om man først blir «dårlig» likt eller sånne ting så er det vanskelig å få nye venner fordi alle kjenner alle. 

AnonymBruker
Skrevet

Holmestrand har i hvertfall et par helt greie spisesteder. Og flott utsikt mot fjorden. Bra skobutikk. Alle de store matvarekjedene har butikker der. Og super togforbindelse til "resten av verden". 

Anonymkode: 33e74...f53

AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen. Tusen takk, dere tre siste som skrev - kan jeg spørre litt til? 

Hvordan er de ulike områdene å bo i? Da tenker jeg over fjellet. Rove, nær heisen? Gullhaug? Kleiverud? Er det forskjell på hvilke folk som bor hvor? "Sossestrøk, dårlige strøk, familievennlige steder å bo, beste barneskole? Er det Eikelund skole? 

AnonymBruker
Skrevet

Vet at de har montessoriskole der. Det har jeg svært god erfaring med.  Kjenner en som har hatt datteren sin i den skolen. De var veldig fornøyde.

Anonymkode: 0c19c...021

AnonymBruker
Skrevet

Holmestrand er en by i fremmars, der mye kommer til å skje de neste 10 årene. Kortere reisetid til Oslo, planlagte prosjekter, nye heisen og jernbanestasjonen gjør nok boligprisene kommer til å skye i været, siden boligprisene er ganske lave og reisetiden gjør den attraktiv som sted å pendle til og fra Oslo. Men i dag er vel byen en smule traust. 

Anonymkode: c6679...6ab

AnonymBruker
Skrevet
På 24.3.2018 den 20.32, AnonymBruker skrev:

TS her igjen. Tusen takk, dere tre siste som skrev - kan jeg spørre litt til? 

Hvordan er de ulike områdene å bo i? Da tenker jeg over fjellet. Rove, nær heisen? Gullhaug? Kleiverud? Er det forskjell på hvilke folk som bor hvor? "Sossestrøk, dårlige strøk, familievennlige steder å bo, beste barneskole? Er det Eikelund skole? 

Jeg har ikke merket noen forskjell på folkene i de forskjellige ''områdene'' Det er jo kun en undomsskole så det blir ikke så mye forskjeller. Tror ikke det er så mye forskjell på folkene på forskjellige skolene. På botne er det kanskje litt fler bønder i og med at skolen er mer på landet enn ekeberg og montesorri. Jeg har selv gått på ekeberg og syns at skolen var helt grei. Var litt mobbing ogsånt på skolen, men det er det vell desverre på de fleste. Nede i byen i kirkegata er det kanskje et litt ''dårlig strøk'' det er endel narkomane som bor der. Sånn ellers er det ikke noen ''sossestrøk'' eller noe sånt

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke merket noen forskjell på folkene i de forskjellige ''områdene'' Det er jo kun en undomsskole så det blir ikke så mye forskjeller. Tror ikke det er så mye forskjell på folkene på forskjellige skolene. På botne er det kanskje litt fler bønder i og med at skolen er mer på landet enn ekeberg og montesorri. Jeg har selv gått på ekeberg og syns at skolen var helt grei. Var litt mobbing ogsånt på skolen, men det er det vell desverre på de fleste. Nede i byen i kirkegata er det kanskje et litt ''dårlig strøk'' det er endel narkomane som bor der. Sånn ellers er det ikke noen ''sossestrøk'' eller noe sånt

vil bare legge noe til her: har også hørt at botne ikke er den beste skolen, men de fleste jeg kjenner har gått på ekeberg og jeg tror de fleste er fornøyd. Jeg vil si at det er litt mer familievennlig å bo ''oppe på fjellet'' enn i byen fordi både undomsskolen og barneskolene ligger oppe på fjellet. Det ligger en barnehage i byen så om man har små barn ligger den ganske sentralt. Jeg vil anbefale å bo ved hagemann hvis man skal bo i byen. Der er det veldig rolig og stille. På fjellet vil jeg anbefale å bosette seg ved ekeberg/rove området. Her kan man finne hus med veldig fin utsikt over havet og det ligger ''sentralt''. Det tar ikke lang tid å komme seg til byen om man skulle ønske det. Botne/hillestad/gullhaug er fine områder de også. Har ikke vært der så mye selv, men det ligger litt mer ''på landet'' 

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

kunne kanskje noen flere svare, lurer på noe av det samme. 

Anonymkode: 58776...87f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...