AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Hvilken oppdretter har dere fra, dere som er fornøyde? Hva gjør at du er fornøyd med akkurat denne oppdretteren? Hva bruker du hunden til, er den og dens søsken friske? Har hatt rasen før, men holdt igjen noen år etter den døde, rett og slett fordi jeg synes det er vanskelig å finne en god nok oppdretter med ganske så gjennomgående sunne og friske hunder. Kanskje jeg har sett meg litt blind, jeg vet ikke... Så jeg tar gjerne imot tips til gode oppdrettere, både i Norge og Sverige (har tidligere kjøpt fra sverige, og hvis import fra andre land er like enkelt så nevn gjerne oppdrettere ellers også hvis du har en anbefaling!) Anonymkode: 09133...618
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #2 Skrevet 4. mars 2018 Hvordan tør folk skaffe seg sånne farlige hunder? De har jo drept babyer blant annet.. jeg krysser gata hvis jeg ser en staffie for jeg er livredd. De har drept flere mennesker jo! Anonymkode: d2e73...345 1
Minitroll Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan tør folk skaffe seg sånne farlige hunder? De har jo drept babyer blant annet.. jeg krysser gata hvis jeg ser en staffie for jeg er livredd. De har drept flere mennesker jo! Anonymkode: d2e73...345 Pitbull-terrier har drept mennesker. Staffordshire terrier er kjempesnille hunder, vanligvis. Ellers hadde de ikke vært lovlige. 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #4 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, Minitroll skrev: Pitbull-terrier har drept mennesker. Staffordshire terrier er kjempesnille hunder, vanligvis. Ellers hadde de ikke vært lovlige. Ok, da blander jeg kanskje de to. Men jeg vet at i England så har staffie-hunder drept flere babyer. Anonymkode: d2e73...345
Minitroll Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok, da blander jeg kanskje de to. Men jeg vet at i England så har staffie-hunder drept flere babyer. Anonymkode: d2e73...345 Det har vært tilfeller der staffie-hunder har blitt brukt som kamp-hunder og derfor kanskje fått steroider. Det er jo ikke bra.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #6 Skrevet 4. mars 2018 De er jo ikke de mest venlige mot andre hunder fordi de har et litt utydelig kroppspråk samtidig som de selv sliter med å forstå andre hunders kroppspråk. Anonymkode: 86467...cf3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 7 minutter siden, Minitroll said: Pitbull-terrier har drept mennesker. Staffordshire terrier er kjempesnille hunder, vanligvis. Ellers hadde de ikke vært lovlige. Eh.. ja du har rett det har skjedd. I USA der ondskapsfulle møkkafolk mishandler de. De er fantastiske hunder, trenger som alle andre MASSE fysisk aktivitet, uendelig med kjærlighet . Og jeg kan ikke få sagt hvor viktig det er med sosialisering fra dag én. Med andre hunder og mennesker. Velkjent er det jo også at de er spesielt gode med barn. Det er dessverre altfor ofte de med minst kunnskap om hunder og menn med selvtillits problemer som skaffer seg de. 6 mnd senere etter hundene har blitt mishandlet, behandlet som søppel dumpes de på shelters og blir gasset i hjel i milliontall Anonymkode: b0535...d2f 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: De er jo ikke de mest venlige mot andre hunder fordi de har et litt utydelig kroppspråk samtidig som de selv sliter med å forstå andre hunders kroppspråk. Anonymkode: 86467...cf3 Nei det er feil. De aller aller fleste er meget gode med andre hunder. 99% er avhengig av eier. Anonymkode: b0535...d2f 2
Libertas Skrevet 4. mars 2018 #9 Skrevet 4. mars 2018 16 minutter siden, Minitroll skrev: Pitbull-terrier har drept mennesker. Staffordshire terrier er kjempesnille hunder, vanligvis. Ellers hadde de ikke vært lovlige. Husk at "pitbull" brukes mye som samlebetegnelse på blandingshunder i USA. Staffordshire bull terrier omtales i England som "nanny dog" fordi de går godt overens med barn. Ikke glem at det er avl og miljø som avgjør hvordan hunden blir. En pitbull som ofte brukes i kamp er mishandlet og usikker, og eneste kravet til avl i det miljøet er jo styrke. Men valper som hentes ut fra kull og havner hos ordentluge familier, blir riktige kosegriser. En SBT er oftest avlet opp som familiehund, og der er det også strengere krav i avlen. American staffordshire terrier er det også blitt strengere avlskrav til, da oppdrettere er blitt oppmerksom på arvelig hjernevirus som kan føre til aggressive hunder. Det som er viktig å tenke på med anskaffelse av SBT er samkjønnsaggresjon, men her vil mye miljøtrening fungere. Og de er terriere og brukshund, ergo må du være forberedt på mye variert trening. Men tilbake til HI; jeg vet det finnes en terriergruppe hvor de fører opp godkjente oppdrettere i både inn og utland. Husker ikke i farta, men om du googler det så skal det ikke være vanskelig å finne. 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #10 Skrevet 4. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det er feil. De aller aller fleste er meget gode med andre hunder. 99% er avhengig av eier. Anonymkode: b0535...d2f Sant nok, men alle hunder kan "klikke" å en stafffie har muskler å er lik type hund som amstaff og pitbull , en rebelsk staffie er vanskelig å hanskes med kontra en mindre muskuløs hund Anonymkode: a8a45...6d3 1
Libertas Skrevet 4. mars 2018 #11 Skrevet 4. mars 2018 http://norskterrierklub.no/raser/staffordshire-bull-terrier/oppdrettere-19/
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #13 Skrevet 5. mars 2018 Har sett mange lister over oppdrettere og har undersøkt mange, så det er ikke noe problem å finne oppdretterne i seg selv, det vanskelige er å finne de som er virkelig gode. Derfor spørsmålet om hvem folk har hund fra og er fornøyde med Anonymkode: 09133...618
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #16 Skrevet 12. mars 2018 En staff angrep min hund helt uprovosert i fjor sommer. Kom løpende ut av ingensteder og gikk rett i angrepsmodus når vi var ute og gikk. Beit og reiv i hunden min. Så ikke si de ikke er farlige . Denne hunden hadde slitt seg løs fra båndet. Anonymkode: c8f19...f74
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #17 Skrevet 12. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En staff angrep min hund helt uprovosert i fjor sommer. Kom løpende ut av ingensteder og gikk rett i angrepsmodus når vi var ute og gikk. Beit og reiv i hunden min. Så ikke si de ikke er farlige . Denne hunden hadde slitt seg løs fra båndet. Anonymkode: c8f19...f74 🤦🏼♀️ Anonymkode: 846a7...136
Favole Skrevet 14. mars 2018 #18 Skrevet 14. mars 2018 Og en golden retriever kunne gjort det samme. Det er ikke rasetypisk å være aggressiv, det handler om enkeltindivider.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #19 Skrevet 14. mars 2018 På 12.3.2018 den 11.38, AnonymBruker skrev: En staff angrep min hund helt uprovosert i fjor sommer. Kom løpende ut av ingensteder og gikk rett i angrepsmodus når vi var ute og gikk. Beit og reiv i hunden min. Så ikke si de ikke er farlige . Denne hunden hadde slitt seg løs fra båndet. Anonymkode: c8f19...f74 Har hendt oss også. Nylig omplassert staffetispe som var "såå grei og snill" (med folk), så da lot de henne gå løst på gårdspassen sin. Hun fløy rett på tispen min. Mange idioter som kjøper staff og som ikke vet hva slags hund de har, dessverre. Anonymkode: 233bf...d97
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #20 Skrevet 14. mars 2018 6 timer siden, Favole skrev: Og en golden retriever kunne gjort det samme. Det er ikke rasetypisk å være aggressiv, det handler om enkeltindivider. Det er jo ofte rasetypisk å være samkjønnsaggressiv. Og noen typer hunder er mer lettantennelige enn andre. Terriere er gjerne harde i hodet og selv når de ikke starter bråk så gir de seg heller ikke. Anonymkode: 233bf...d97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå