AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Del Skrevet 4. mars 2018 Hei! Skriver denne som anonym i tilfelle noen skulle kjenne meg igjen.. Det har seg sånn at «bestevenninnen min» (hun mener vi er det men jeg føler det ikke slik!..), viser seg å være den mest falske og mest slitsomme personen jeg kjenner! Hun virket supersnill og grei da vi møttes første gang for 2 år siden via noen venner av meg og hun.. Men nå er det gått noen år og jeg regner med at hun nå føler seg såpass komfortabel med meg at hun har begynt å vise sitt virkelige jeg.. og jeg orker det ikke! Når vi er med hverandre er det hun, hun, hun, HUN! Det skal handle om... Alle samtaleemner dreier seg kun om henne og hennes problemer, og hennes gutteproblemer.. (hun er kronisk singel, har begynt å skjønne hvorfor..) Prøver jeg å snakke om meg og mitt (ikke like mye som henne selvsagt) har jeg ikke fått fullført setningen engang før det dreier seg om henne igjen.. Ikke nok med det! Hun har faktisk nå i det siste begynt å skjønne at jeg egentlig er en ganske sjenert og rolig person (hun er motsatt), og begynt å rakke ned på meg for alt mulig! Kritiserer måten jeg er på, kritiserer ting ved meg, skal alltid finne feil ved meg osv.. Alikavell, ifølge henne, er jeg hennes bestevenn! Virker som hun tror at siden jeg er en rolig person, så tørr jeg ikke ta igjen med samme mynt.. Noe jeg egentlig gjør men med henne er det vanskelig for hun kan bli ganske fiendlig når hun blir sint.. Eksempler på ting hun kan si er «Herregud! Du ler så sykt rart!» «Æsj, du har en sykt stygg floke på håret!» Eller hvis jeg sier at jeg ikke liker å ha så mye overnattinger hjemme hos meg (teit eksempel) så kan hun si «Herregud e du helt helt stygg i hodet ditt!!? Hahaha!» osv.. Våre samtaler er nesten bare slik!! Det er som om hun er 13 år i hodet! Jeg synes jo dette er slitsomt og prøver å snakke normalt til henne men da bare snur hun det om til noe negativt rettet mot meg! Og hun skal liksom «tulle» med meg hele tiden (tullingen hennes føler jeg blir litt mobbing egentlig..) Virker som hun tror at hun kan si hva hun vil til meg, for hun tror visst jeg ikke tar det innpå meg likevell, noe jeg gjør.. Hun er blitt forferdelig slitsom å være med og jeg er helt utkjørt i flere dager etter å ha vært med henne.. Også er hun så utrolig falsk! Jeg kan si med engang at hun baksnakker absolutt ALLE venninne sine. Hvor stygg «Anna» er, Hvor stygg stil «Karoline» har etc. Også samtidig forventer hun at jeg skal være enig i alt hun sier. Er jeg ikke det er jeg visst dum i hodet og hele pakka.. Uff kjenner jeg blir helt kvalm av å skrive dette her, for oppførselen hennes kan da ikke være normal?? Hun forventer at vi skal snakke i 2-3 timer hver dag på telefonen (om hennes problemer selvsagt) om hvor mislykket hun føler seg, ingen forstår henne osv, når jegprøver å trøste henne og være der for henne så er det bare nye problemer som draes opp. også etterpå kan hun plutselig begynne å rakke ned på meg igjen på en «tullete» måte som hun vil kalle det.. Hvorfor i all verden er du venn med henne vil dere sikkert spurt meg?? Vel, det er fordi at hun har egentlig mange sider som jeg liker ved henne også.. hun kan av og til være snill og men synes egentlig disse positive sidene ikke veier opp for det negative.. Hun er bare blitt verre og verre med tiden. Spørsmålet mitt er, hva gjør man med en slik venninne?? ( Hun er 19 år, jeg er 20) Og er det flere der ute som har eller har hatt slike venninner?? Trenger sårt råd.. Anonymkode: 81c3f...901 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #2 Del Skrevet 4. mars 2018 Det eneste rådet du får fra meg er å kutte henne ut. Hun er ingen venn. Hun er stygg og frekk mot deg - og finnes ikke interessert i deg! Venner oppfører seg ikke sånn! Anonymkode: e14ba...041 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #3 Del Skrevet 4. mars 2018 Hun er ikke venninnen din, så kutt henne ut Anonymkode: b8eec...2a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #4 Del Skrevet 4. mars 2018 Helt enig i at falske folk ikke bør satses på! Anonymkode: be4b6...c64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #5 Del Skrevet 5. mars 2018 Dere er tydeligvis forskjellige, på noen områder iallefall. Og du sier du ikke liker oppførselen hennes. Da bør du enten ta et avbrekk fra henne og holde litt avstand, for å se om det kan hjelpe V/neste sammentreff. Forså, å ev kutte henne ut som veninne, hvis hun fortsatt er likedan, noe hun mest sannsynlig er, sjelden noen endrer personligheten/væremåten sin. Anonymkode: 0431b...9ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FluffyJuggernaut Skrevet 5. mars 2018 #6 Del Skrevet 5. mars 2018 Få avstand fra henne. Du trenger ikke henge sammen med noen som snakker ditt og sliter deg ut emosjonelt. Kanskje hjelper det å være brutalt ærlig med henne, og at hun blir hyggeligere og være rundt, men folk har vanskelig med å forandre seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elán Skrevet 5. mars 2018 #7 Del Skrevet 5. mars 2018 Tja, du kan jo snakke med henne. Si at kommentarene hennes sårer og at du ikke liker at hun baksnakker andre til deg. Kommunikasjon er viktig for å få et vennskap til å gå rundt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #8 Del Skrevet 7. mars 2018 Denne dama kommer til å bruke lang tid på å våkne, om hun gjør det. Anbefaler deg å søke litt på narsissisme/narcissisme på nett. Hun her er åpenlys/overt. Du bør komme deg unna og finne andre venner du kan ha det bra med. Dette er ungdoms-årene dine, ikke kast de bort på folk som mishandler deg. Beste måten med "venner" og kjærester: Si i fra "Jeg kjenner at måten du snakker til meg, og til meg om andre er lite hyggelig og egentlig ikke noe jeg bør akseptere. Jeg har tenkt en stund og bestemt meg for å sette en grense for meg selv. Jeg tror vi rett og slett er for forskjellige til å være venner." Ikke unnskyld deg (selv om det fort skjer, så hold igjen) Du har lov å velge hvem du omgir deg med. -som om du slår opp med en kjæreste. Gå. Kutt kontakt helt. Ikke svar mer på mld. eller tlf. Vær hyggelig og ærlig når dere møtes, det ble for mye for deg. Du orker ikke å bli rakket ned på, du orker ikke høre på at andre blir rakket ned på. Det er flere av de som du synes er fine folk og det blir for dumt å baksnakke. Ikke la henne ta over samtalene igjen. Om du får spørsmål fra andre om dette så sier du akkurat det du sa til henne. For: om hun snakker stygt om deg til andre så vet de andre at du ikke liker henne fordi hun snakker stygt om folk og til folk -og andre hører jo kjeften hennes de og, så de vet du har helt rett. Helt nøytralt, en "prinsippsak" (jeg henger ikke med folk som mobber/snakker drit, det blir jeg sliten av") - ingen vil klandre deg. Best av alt, du har akkurat lært deg å sette grenser på et "nytt" område i en ny alder (vi lekte jo ikke like mye med alle i barnehagen heller, vi bare husker ikke alltid hvordan vi ble venner og -ikke venner mer ) Gå å finn deg et bra liv med bra, kule venner som støtter hverandre oppover! De finnes på de underligste steder. Anonymkode: fe78f...260 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå