AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Hei jeg har laget 1 tråd før også om kakerlakker i kjøkkenet. For et par dager siden så jeg en kakerlakk i skapet der jeg har tallerkener og glass. Da tømte jeg skapet og flyttet tallerkner..glass.. kopp.. i oppvaskmaskinen. Vi har oppvaskmaskin men bruker den aldri. Vi er kun 2 stykker som bor i leiligheten så det er ikke mye oppvask vi pleier å ha. Spiser fokost og lunsj stort sett på jobben. Kun middager vi spiser hjemme så tar alltid hånd oppvask. Under tørkestativ samler det seg alltid litt vann. Jeg har et brett under den slik at vannet drypper på den. Da heller jeg ut vannet i vasken. Og tørker det område med en tørr klut. Jeg leste på nette at det er viktig å fjerne tilgang til vann og mat for kakerlakker. Jeg har aldri mat stående på kjøkkenbenken. Har alltid mat i kjøleskapet. Men jeg fikk tanke om at kanskje kakerlakker drikker vann som blir samlet i brett som jeg har under tørkestativet. Da tenkte jeg at det bedre å ha alle tallerkener og sånt i vaskemaskinen isteden for å ha stående på stativet. Men i dag når mannen fra skadedyrkontroll var på besøk sa han at det er mest kakerlakker rundt eller inni oppvaskmaskinen siden det er stor tilgang til vann der. Uff hva skal jeg gjøre nå? Jeg vil ikke ha tingene i skapet. Men samtidig så kan jeg ikke ha dem i oppvaskmaskinen heller siden han mente det er mest kakerlakker der. Vil ha det tørt rundt vasken så tenkte å ha tallerkener kopper og glass i oppvaskmaskinen. Hva er lurt? Kan noen gi meg råd Skadedyrkontroll har lagt ut feller og lagt ut åte. Han kommer tilbake om 2-3 uker Anonymkode: 43656...ecd
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #2 Skrevet 4. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skadedyrkontroll har lagt ut feller og lagt ut åte. Han kommer tilbake om 2-3 uker Anonymkode: 43656...ecd Kakerlakken? Anonymkode: 68d22...786
Djungelvrål Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 Har du vaskemaskin som sentrifugerer så dårlig at klesvasken drypper? Det høres ikke bra ut verken for innemiljøet, boligen, eller dere? I tillegg til å ha kakerlakker har dere mest sannsynlig også hussopp og råte.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #4 Skrevet 4. mars 2018 Det er nok utav små kakerlakker. Svarte og skimrende grå. Men dei gjer ikke meg noko, stakkar. For meg kan dei berre gå. Anonymkode: 0ed0e...dac
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 Spis og drikk med tallerken, kopp og bestikk i papp/plast i mellomtiden. Husk å gå ut med søpla ofte ☺ Anonymkode: 061f0...438
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #6 Skrevet 4. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff hva skal jeg gjøre nå? Jeg vil ikke ha tingene i skapet. Men samtidig så kan jeg ikke ha dem i oppvaskmaskinen heller siden han mente det er mest kakerlakker der. Vil ha det tørt rundt vasken så tenkte å ha tallerkener kopper og glass i oppvaskmaskinen. Hva er lurt? Kan noen gi meg råd Skadedyrkontroll har lagt ut feller og lagt ut åte. Han kommer tilbake om 2-3 uker Anonymkode: 43656...ecd Hvorfor vil du ikke ha tingene i skapet? Anonymkode: b1c67...19e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kakerlakken? Anonymkode: 68d22...786 Hahaha nei han mannen fra pelias 😂 Anonymkode: 43656...ecd
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 32 minutter siden, Peonjenta skrev: Har du vaskemaskin som sentrifugerer så dårlig at klesvasken drypper? Det høres ikke bra ut verken for innemiljøet, boligen, eller dere? I tillegg til å ha kakerlakker har dere mest sannsynlig også hussopp og råte. Tror ikke du leste innlegget mitt nøye. Jeg snakker om oppvaskmaskin og ikke vaskemaskin Ts Anonymkode: 43656...ecd
Ginavn Skrevet 4. mars 2018 #9 Skrevet 4. mars 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg har laget 1 tråd før også om kakerlakker i kjøkkenet. For et par dager siden så jeg en kakerlakk i skapet der jeg har tallerkener og glass. Da tømte jeg skapet og flyttet tallerkner..glass.. kopp.. i oppvaskmaskinen. Vi har oppvaskmaskin men bruker den aldri. Vi er kun 2 stykker som bor i leiligheten så det er ikke mye oppvask vi pleier å ha. Spiser fokost og lunsj stort sett på jobben. Kun middager vi spiser hjemme så tar alltid hånd oppvask.Under tørkestativ samler det seg alltid litt vann. Jeg har et brett under den slik at vannet drypper på den. Da heller jeg ut vannet i vasken. Og tørker det område med en tørr klut. Jeg leste på nette at det er viktig å fjerne tilgang til vann og mat for kakerlakker. Jeg har aldri mat stående på kjøkkenbenken. Har alltid mat i kjøleskapet. Men jeg fikk tanke om at kanskje kakerlakker drikker vann som blir samlet i brett som jeg har under tørkestativet. Da tenkte jeg at det bedre å ha alle tallerkener og sånt i vaskemaskinen isteden for å ha stående på stativet. Men i dag når mannen fra skadedyrkontroll var på besøk sa han at det er mest kakerlakker rundt eller inni oppvaskmaskinen siden det er stor tilgang til vann der. Uff hva skal jeg gjøre nå? Jeg vil ikke ha tingene i skapet. Men samtidig så kan jeg ikke ha dem i oppvaskmaskinen heller siden han mente det er mest kakerlakker der. Vil ha det tørt rundt vasken så tenkte å ha tallerkener kopper og glass i oppvaskmaskinen. Hva er lurt? Kan noen gi meg råd Skadedyrkontroll har lagt ut feller og lagt ut åte. Han kommer tilbake om 2-3 uker Anonymkode: 43656...ecd 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke du leste innlegget mitt nøye. Jeg snakker om oppvaskmaskin og ikke vaskemaskin Ts Anonymkode: 43656...ecd ^Det er vel derfor hun lurer? Det skal ikke dryppe fra tøyet. Kan du sette oppvask et annet sted i mellomtida? Stuebordet, soverommet etc? 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du ikke ha tingene i skapet? Anonymkode: b1c67...19e Fordi det er litt ekkelt å skulle spise/drikke av ting som kakerlakkfaenskapet kan ha vært på?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #10 Skrevet 4. mars 2018 18 minutter siden, Ginavn skrev: ^Det er vel derfor hun lurer? Det skal ikke dryppe fra tøyet. Kan du sette oppvask et annet sted i mellomtida? Stuebordet, soverommet etc? Fordi det er litt ekkelt å skulle spise/drikke av ting som kakerlakkfaenskapet kan ha vært på? Å flytte vasken til et annet sted blir bare slitsomt. Anonymkode: 43656...ecd
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #11 Skrevet 4. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg har laget 1 tråd før også om kakerlakker i kjøkkenet. For et par dager siden så jeg en kakerlakk i skapet der jeg har tallerkener og glass. Da tømte jeg skapet og flyttet tallerkner..glass.. kopp.. i oppvaskmaskinen. Vi har oppvaskmaskin men bruker den aldri. Vi er kun 2 stykker som bor i leiligheten så det er ikke mye oppvask vi pleier å ha. Spiser fokost og lunsj stort sett på jobben. Kun middager vi spiser hjemme så tar alltid hånd oppvask. Under tørkestativ samler det seg alltid litt vann. Jeg har et brett under den slik at vannet drypper på den. Da heller jeg ut vannet i vasken. Og tørker det område med en tørr klut. Jeg leste på nette at det er viktig å fjerne tilgang til vann og mat for kakerlakker. Jeg har aldri mat stående på kjøkkenbenken. Har alltid mat i kjøleskapet. Men jeg fikk tanke om at kanskje kakerlakker drikker vann som blir samlet i brett som jeg har under tørkestativet. Da tenkte jeg at det bedre å ha alle tallerkener og sånt i vaskemaskinen isteden for å ha stående på stativet. Men i dag når mannen fra skadedyrkontroll var på besøk sa han at det er mest kakerlakker rundt eller inni oppvaskmaskinen siden det er stor tilgang til vann der. Uff hva skal jeg gjøre nå? Jeg vil ikke ha tingene i skapet. Men samtidig så kan jeg ikke ha dem i oppvaskmaskinen heller siden han mente det er mest kakerlakker der. Vil ha det tørt rundt vasken så tenkte å ha tallerkener kopper og glass i oppvaskmaskinen. Hva er lurt? Kan noen gi meg råd Skadedyrkontroll har lagt ut feller og lagt ut åte. Han kommer tilbake om 2-3 uker Anonymkode: 43656...ecd Skadedyrkontrollen på en søndag? Uansett, oppvaskmaskinen må du kjøre noen runder på max temperatur. Dernest må du finne ut hvordan krypene kommer inn i maskinen. Der må det tettes. Kjøp deg en eller to store plastkasser med tett lokk som du putter alle matvarer i, og en du bruker til tallerkner og glass samt bestikk. Har de stående opp fra gulvet. Dette måtte vi gjøre da vi hadde sølvkre i en leilighet vi bodde mellom salg og kjøp av ny bolig. Var det du som hadde bilder av kjøkkenet ditt i en tråd? Anonymkode: d0dac...b42 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #12 Skrevet 4. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skadedyrkontrollen på en søndag? Uansett, oppvaskmaskinen må du kjøre noen runder på max temperatur. Dernest må du finne ut hvordan krypene kommer inn i maskinen. Der må det tettes. Kjøp deg en eller to store plastkasser med tett lokk som du putter alle matvarer i, og en du bruker til tallerkner og glass samt bestikk. Har de stående opp fra gulvet. Dette måtte vi gjøre da vi hadde sølvkre i en leilighet vi bodde mellom salg og kjøp av ny bolig. Var det du som hadde bilder av kjøkkenet ditt i en tråd? Anonymkode: d0dac...b42 Ja det var meg for en uke tilbake. Greit skal gjøre som du sier. Må jo lage mat og sånt kan ikke bare spise ute mat. Ja det var skadedyrkontroll på en søndag. Siden han mannen som jobber i Pelias er en god venn av min mann. Det ble på en måte en liten besøk og ikke bare skadedyrkontroll ☺ Anonymkode: 43656...ecd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå