AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Vi har ikke rukket å fått dette barnet enda!!! Vi var på 3D i uke 28! Sendte bilde av jenta vår til familien! Og det eneste svigermor skriver er hvor lik hun er sin sønn. Tenkte ikke over det da, bare det at hun heller kan svare om hvor nydelug hun er istedet for å kun si hvor lik hun er sønnen sin. Var nylig på ultralyd igjen, nå 5 uker siden sist, de hadde også 3D så fikk enda et bilde og viste det stolt frem til svigerfamilien! Eneste kommentaren fra svigermor var: "se på dette bilde hvor lik hun er faren sin her" fortsatt ikke noe om hvor fin datren vår er! Jeg synes mannen min er kjempe fin og har ikke noe imot om hun blir lik han! Men føler hun sier det for å vise at hun iallefall ikke er lik meg, for det 3D bilde var ikke inærheten av det barnebilde av faren! Altså, han var 5 år på det bilde! Går ikke an å se likhet! Jeg kommer til å bli så lei av å høre dette når hun kommer!! Når det allerede har blitt så mye før hun kommer!! Ville bare få blåst ut litt! Selv om dette er et lite problem! Bare ren irritasjon, og hormoner! flere som er lei av folk som hele tiden kommenterer hvem barnet er lik? Synes det tar kaka når folk begynner før hun er ut! Anonymkode: 0f098...e25
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 Du er hormonell og sjalu tror jeg. Det er naturlig at de som kjenner mannen din best ser mest likhet med han, og at de som kjenner deg best ser mest likhet med deg. Sånn er det fortsatt på meg, pappas venner og familie synes jeg er prikk lik pappa, mammas venner og familie synes jeg er prikk lik mamma. Men jeg er jo en blanding. Også er det vel også genetisk/biologisk at nyfødte og babyer ligner mest på sin far til å begynne med for at man skal kunne "se farskapet" enkelt. Anonymkode: 76e50...eac 42
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #4 Skrevet 4. mars 2018 + at for svigermor å si "han er helt lik min sønn" betyr jo at hun synes babyen er helskjønn. Hun elsker jo sønnen sin og synes han er den vakreste i verden (han og evt søsken), så å si at baby er lik sønnen hennes er jo som å si at babyen deres er kjempefin/skjønn. Anonymkode: 76e50...eac 42 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: + at for svigermor å si "han er helt lik min sønn" betyr jo at hun synes babyen er helskjønn. Hun elsker jo sønnen sin og synes han er den vakreste i verden (han og evt søsken), så å si at baby er lik sønnen hennes er jo som å si at babyen deres er kjempefin/skjønn. Anonymkode: 76e50...eac Ja er jo det! Men er så irriterende at hun sier det og thats it! Jeg kunne sikkert ha visst et random 3D bilde fra google å hun hadde fortsatt sagt hvor lik hun er sønnen. Skulle nesten ha testet det ut 😅 Er ikke sjalu, men blir jo litt oppgitt at de begynner før ungen er kommet.. Anonymkode: ae3d1...dc3 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #6 Skrevet 4. mars 2018 Alle babyer er mest lik sin far. Naturen er så viselig anlagt at det skal være enkelt for fedre å se at barnet er deres og ikke en annen manns. Anonymkode: 3345c...9d2 8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 Forstår deg sååå godt. Svigermor skal heletiden påpeke at barnet vårt (6 mnd) er sååå lik (Og bare lik) på faren. Mens alle andre sier han er en god blanding. Er irriterende fordi svigermor skal på en måte "utelukke" at det nydelige barnebarnet har noe som helst fra sin mor. Ja du er nok hormonell men så forstår jeg og godt at du blir irritert Anonymkode: 12a2f...4e8 7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alle babyer er mest lik sin far. Naturen er så viselig anlagt at det skal være enkelt for fedre å se at barnet er deres og ikke en annen manns. Anonymkode: 3345c...9d2 Dette visste jeg ikke? Står det noe om det på nettet? Anonymkode: ae3d1...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #9 Skrevet 4. mars 2018 Fikk nettopp mitt første barnebarn. Hun er veldig lik min sønn som nyfødt. Jeg har sagt det til han, men ikke til min svigerdatter. Tenker at det kanskje ikke er så gøy for henne å høre det. Anonymkode: b315d...f1c 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #10 Skrevet 4. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Forstår deg sååå godt. Svigermor skal heletiden påpeke at barnet vårt (6 mnd) er sååå lik (Og bare lik) på faren. Mens alle andre sier han er en god blanding. Er irriterende fordi svigermor skal på en måte "utelukke" at det nydelige barnebarnet har noe som helst fra sin mor. Ja du er nok hormonell men så forstår jeg og godt at du blir irritert Anonymkode: 12a2f...4e8 Takk for at du forstår! Kjedelig for deg å høre 😩 Akkurat som at vi ikke er fine nok til å være litt like også😅 Kjenner det blir slitsomt å møte svigerfamilien når hun kommer hvis hun påpeker det hele tiden! Hun påpeker detaljert om nese,munn, kinn, hake og alt som er så likt! Og det allerede 😆 Anonymkode: ae3d1...dc3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #11 Skrevet 4. mars 2018 Sikker på at det ikke er en spøk? Babyen likner jo ikke på noen, den er ikke født. Anonymkode: 15b07...28f 2
SøtMelon Skrevet 4. mars 2018 #12 Skrevet 4. mars 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke rukket å fått dette barnet enda!!! Vi var på 3D i uke 28! Sendte bilde av jenta vår til familien! Og det eneste svigermor skriver er hvor lik hun er sin sønn. Tenkte ikke over det da, bare det at hun heller kan svare om hvor nydelug hun er istedet for å kun si hvor lik hun er sønnen sin. Var nylig på ultralyd igjen, nå 5 uker siden sist, de hadde også 3D så fikk enda et bilde og viste det stolt frem til svigerfamilien! Eneste kommentaren fra svigermor var: "se på dette bilde hvor lik hun er faren sin her" fortsatt ikke noe om hvor fin datren vår er! Jeg synes mannen min er kjempe fin og har ikke noe imot om hun blir lik han! Men føler hun sier det for å vise at hun iallefall ikke er lik meg, for det 3D bilde var ikke inærheten av det barnebilde av faren! Altså, han var 5 år på det bilde! Går ikke an å se likhet! Jeg kommer til å bli så lei av å høre dette når hun kommer!! Når det allerede har blitt så mye før hun kommer!! Ville bare få blåst ut litt! Selv om dette er et lite problem! Bare ren irritasjon, og hormoner! flere som er lei av folk som hele tiden kommenterer hvem barnet er lik? Synes det tar kaka når folk begynner før hun er ut! Anonymkode: 0f098...e25 Opplevde akkurat det samme som deg Her var vi på 3D med vårt barn også, og svigermor mente selvsagt at barnet var lik hennes sønn.. Du kommer til å få høre at mannen din er både flinkere og en bedre forelder enn deg i årevis. Enjoy.. 3
Gjest Jeey Skrevet 4. mars 2018 #13 Skrevet 4. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sikker på at det ikke er en spøk? Babyen likner jo ikke på noen, den er ikke født. Anonymkode: 15b07...28f Ja helt sikker! Det mener jeg også! Går ikke an å se! Hun sier jo det bare for å gni det inn! Hadde dette barnet vært klin lik meg når den kommer så er jeg sikker på at hun fortsatt hadde sagt hvor lik hun er sin sønn😅
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #14 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, SøtMelon skrev: Opplevde akkurat det samme som deg Her var vi på 3D med vårt barn også, og svigermor mente selvsagt at barnet var lik hennes sønn.. Du kommer til å få høre at mannen din er både flinkere og en bedre forelder enn deg i årevis. Enjoy.. Tror nok hun bare kommer til å sammenligne likheter! Hun er en ellers veldig snill svigermor så tror ikke hun kommer til å mene at han er bedre å flinkere. Men kjipt hvis du har det sånn da 😩 Anonymkode: ae3d1...dc3 1
Marie90 Skrevet 4. mars 2018 #15 Skrevet 4. mars 2018 2 minutter siden, Jeey skrev: Ja helt sikker! Det mener jeg også! Går ikke an å se! Hun sier jo det bare for å gni det inn! Hadde dette barnet vært klin lik meg når den kommer så er jeg sikker på at hun fortsatt hadde sagt hvor lik hun er sin sønn😅 Jeg hadde bare ledd. En ultralyd likner en ultralyd og ingenting mer. Herregud. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #16 Skrevet 4. mars 2018 Dette er jo helt vanlig, de aller fleste babyer likner veldig på faren sin, og det har en legitim, biologisk årsak. Fint at faren ønsket å knytte seg til barnet istedet for å drepe det, så da likner babyer på far for at han skal få bekreftet at det er hans gener som er videreført. http://livsstil.tv2.dk/articlekrop/id-66180421%3Aeksperter-nyf%252525C3%252525B8dte-babyer-ligner-far.html Herregud alt man skal henge seg opp i! Datteren vår likner sin far på en prikk på 3D-ultralydbildene, det ser vi selv flere år etter. Nå som hun er 6 år er hun 50/50 blanding, så de som ikke har møtt mer enn én av oss foreldre vil hevde at hun er prikk lik den av oss de kjenner. Og motsatt. Slapp av og er deg ned. Anonymkode: 172eb...465 11
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #17 Skrevet 4. mars 2018 Hvis du ikke vil ha sånne kommentarer, ikke vis bildene. Det er jo selvfølgelig det første alle ser etter, likheter med foreldrene. Og selvfølgelig ser de som kjenner far best mest av far og de som kjenner mor best mest av mor. Når jeg ser på både venninners babyer og 3d bilder av ufødte så snakker vi ofte om hvem barnet ligner på, det er veldig vanlig samtaleemne. Ikke lag dårlig stemning med svigermor pga dette. Det er jo bare hyggelig at hun er engasjert og et kompliment at hun kjenner igjen barnet som sitt barnebarn. Det er jo bare superkoselig Anonymkode: 1e35b...e0d 10
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #18 Skrevet 4. mars 2018 Min svigermor kommenterte hele tiden hvor lik jenta mi er faren sin, og kun han. Skrev det på Facebook også blandt annet 😅. Alle andre sa hun var en god blanding. Dette var ikke noe jeg brydde meg så mye om. Men en dag fant jeg frem noen bilder fra jeg var baby og man kunne tydelig se likheten! Så nesten ut som samme baby. Jeg viste bildene sånn tilfeldigvis til svigermor, og etter det har hun faktisk ikke kommentert det mer Anonymkode: 8dc31...2f7 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #19 Skrevet 4. mars 2018 Her er det motsatt. Min mor kommenterer hele tiden hvor lik datteren vår på 6 mnd er på faren hennes 😅 Jeg bare ler av det, jeg ser jo det selv. Svigermor sier derimot ingenting om det 😅 Anonymkode: 9c40c...133 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #20 Skrevet 4. mars 2018 Aldri skjønt hvorfor det der er ille jeg?! Min datter er kliss lik sin far, det ser jeg lett Min venninnes datter er også kliss lik sin far, men kommenterer jeg eller noen andre det så kommer både hun og familien hennes helt i forsvar på at "neeeei, babyen er helt lik mor som liten". Er det slik at kvinner mener det er en fornærmelse om barnet ikke ligner dem? Jeg skjønner virkelig ikke. Anonymkode: 10bd8...024 19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå