Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne høre om andres tålmodighet i datingssituasjoner. Dvs. hvor lang tid du venter på en du dater, eller en potensiell date før du sletter en match eller fjerner fra sosiale medier, eller kort sagt innstiller deg på at det ikke blir noe mer. 

Generelt tenker jeg at man selvsagt skal ha litt is i magen. Da jeg traff min eks var det slik at han ba om telefonnummeret mitt, og så ventet tre dager før han inviterte meg på middag. Han var veldig interessert og endte opp med å bli veldig forelsket. Sannsynligvis var han også litt usikker på mine følelser, og ville holde seg litt 'kul'. Det er jo en grunn til at det heter tredagersregelen går jeg utifra. 

Jeg er tilbake i datinggamet og har vært det av/på en stund. Min erfaring nå (midten/slutten av tyveårene) er at de fleste menn indikerer interesse ganske tydelig, raskt og konkret. Om daten har vært vellykket får jeg en melding samme kveld med takk for kvelden ++ og samtalen går raskt videre derfra til neste date.

Sier ikke han noe gjør jeg det selvsagt selv, men når dette skjer er jeg allerede LITT negativt innstilt fordi mine erfaringer tilsier at jeg burde hørt noe ganske raskt. Det er ikke det at jeg mener det objektivt bør være en manns ansvar å drive det videre, men som sagt erfarer jeg at de veldig interesserte er raske på avtrekkeren, de andre er lunkne. Likevel har jeg min gamle erfaring i bakhodet, og tenker at dette med å avvente kanskje er noe menn fortsatt gjør. 

Så - erfaringer? Når er det du sier til deg selv at du sletter matchen eller sletter nummeret?

Anonymkode: bbc4e...288

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ikke datingapper eller -sider for å treffe folk. 

Jeg foretrekker den organiske måten og da er det liksom underforstått at man faktisk liker hverandre fra første date.

Jeg var litt aktiv på sukker for noen år siden, men gikk fort lei. Det ble, for meg, en kunstig og uinteressant måte å treffe mennesker på.

Anonymkode: 020cd...d6c

Skrevet

Min erfaring er at hvis interessen er høy så går det ganske radig fra begge sider. Når det går litt tregere - og der har jeg både vært på mottager og avsender siden - så er man typisk mer usikker. Eller man har andre på gang som man også forsøker å finne ut av før man går videre. Det virker også som noen får litt "hetta" hvis man er veldig på, mens andre ser ut til å forvente at man nettopp skal være veldig på for å vise interesse. Jeg har også inntrykk at noen også kun er der for interessens skyld og kanskje egentlig ikke er så veldig klare for å date (yeah, sikkert bare med meg..). De gangene det har klaffet bra for min del har det gått ganske radig fra jeg initierer. Har også eksempler på noen som vil møtes, men etter at chatten drar ut i det uendelige så ombestemmer den andre siden seg med diverse tildels usaklige unnskyldninger (ser indikasjoner på at man er mer interessert i å finne ut av hva som er galt framfor hva som er riktig). Så her er det neppe noen fasitsvar dessverre, ser ut som variasjonen er stor i hva den andre siden egentlig ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...