Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet hvordan mulighetene er for å få boliglån som student?

Jeg går et profesjonsstudie, har egenkapital på litt over 200k og ser på leiligheter til mellom 1 og 1,5 millioner. De er da 2-roms og kan fint leies ut etter at jeg selv er ferdig med studiene om 3-4 år, samt at jeg vil kunne leie ut det ene rommet mens jeg studerer dersom det blir nødvendig. Jeg har ikke mulighet til å jobbe ved siden av studiene utenom i ferier, men har kontroll på økonomien min og kan betale mellom 4 og 5 tusen i mnd på lånet. Etter studiene vil jeg etter all sannsynlighet ikke ha noe problem med å få jobb da utdanningen åpner for et bredt spekter av yrker med varierende lønn, fra 400-500k og oppover. Har foreldre som kan stille som sikkerhet.

Tror dere det finnes noen mulighet til å få lån?

Anonymkode: ae624...e19

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

200 k før eller etter at studiegjelden er trukket fra?

Anonymkode: e2d96...316

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

200 k før eller etter at studiegjelden er trukket fra?

Anonymkode: e2d96...316

Det jeg har i egenkapital er arvepenger, jeg lever på studielånet og stipendet nå mens jeg studerer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde en toroms kun hadde ett soverom, og ikke to? Siden du har foreldre som kan stille som sikkerhet tror jeg du har ganske greie muligheter for å få lån, men vet ikke om jeg ville gjort det selv. Jeg synes tre - fire år er en litt kort tidshorisont, og sannsynligheten for at du vil måtte selge etter studiene er ganske så stor (om du ikke kan bo der selv da også). Med en lønn på 400 - 500k vil du ikke ha råd til å leie ut leiligheten og i tillegg kjøpe deg enda en leilighet som du skal bo i selv.

Utleie kan også være noe drit.

Anonymkode: ae0df...c25

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said: