AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Del Skrevet 4. mars 2018 Er det fordi du vil ha lov til å ha sex med flere selv om du er i et forhold? Og også få lov til å innlede flere forhold ved siden av det du har? Få lov til å føle på spenningen mens mannen/kona bare må finne seg i det? Det minner mistenkelig mye om utroskap, der den ene partneren er blitt presset til å godta at kjæresten har flere. Tenker da på det danske programmet med damer som er polyamorøse. Anonymkode: 392be...d22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DonaldDuck Skrevet 4. mars 2018 #2 Del Skrevet 4. mars 2018 Hvordan da presset mener du? Det er jo opptil hver enkelt om man vil godta at partneren har flere kjærester eller ikke. I polyamorøse forhold så er det vel gjerne sånn at de er kjærester hele gjengen. Utroskap handler vel mer om at man har sex med en annen mot partnerens viten og vilje. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #3 Del Skrevet 4. mars 2018 Vel de er jo ikke utro så spenningen med det er jo ikke der. Jeg kunne klart å ha forhold med to stykker på en gang . Fordi jeg stort hjerte he he kan forelske meg i flere på en gang. Og kan se at flere har det på samme måte. Men som nå er den jeg er med så kompliserte at jeg har kun han. Og han kun meg . Vi har hatt andre men akkurat nå krevet livet litt mye av han . Men savner litt å få noe som jeg ikke får av han av andre. Men det er det valget vi tar nå. Anonymkode: aa75f...691 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #4 Del Skrevet 4. mars 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Er det fordi du vil ha lov til å ha sex med flere selv om du er i et forhold? Og også få lov til å innlede flere forhold ved siden av det du har? Få lov til å føle på spenningen mens mannen/kona bare må finne seg i det? Det minner mistenkelig mye om utroskap, der den ene partneren er blitt presset til å godta at kjæresten har flere. Tenker da på det danske programmet med damer som er polyamorøse. Anonymkode: 392be...d22 Tror du har misforstått hva det vil si å være polyamorøs. Jeg kunne godt hatt flere forhold, men har ikke en partner som er åpen for det. Han er sjalu og eiesyk. Jeg skulle ønske at han ville ha flere forhold også. Anonymkode: 20943...d3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #5 Del Skrevet 4. mars 2018 Poly=flere amor=kjærlighet Elske flere. Ikke polycoitus, knulle flere. Det vil si, som et vanlig forhold, bare med flere partnere. Å likevel gå og ha sex med en annen person bak ryggen på partnerne er fortsatt utroskap. Hvorfor noen vil ha det slik? Fordi det er hvem de er, en del av den de er. Hvorfor vil noen leve i et forhold med en av samme kjønn som dem selv? Det er bare sånn noen mennesker er. Anonymkode: 9bc79...ddd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #6 Del Skrevet 7. mars 2018 Du skriver "få lov" en del, TS. Ja, i vårt forhold får vi lov, vi har ikke hverandre som eiendom, vi ser ikke på det som et nederlag, svik, utroskap eller å bli ydmyket om den andre kyssa litt med noen en kveld. Det er bare sosiale konstruksjoner dette med hvordan forhold liksom skal være. Jeg ble raskt ensom, fortvilet og kjedet meg i tidligere forhold. Nå som jeg er i et åpent forhold er jeg mye lykkeligere. Grunnen til dette er at ens kjæreste liksom skal være alle tingene :bestevenn, kjæreste, god elsker blablabla. Men det er jo ikke et menneske som kan leve opp til alle rollene en gjerne vil ha rundt seg. Et åpent forhold er en fin måte å utvide "landsbyen" sin på. Men hvis du vil være monogam og det er eneste mulighet for deg, da heier jeg på deg. Håper du en gang kan klare å heie på meg og, selv om du ikke forstår. Hell og lykke. Anonymkode: 4c39c...a03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #7 Del Skrevet 8. mars 2018 On Sunday, March 04, 2018 at 8:56 PM, AnonymBruker said: Tror du har misforstått hva det vil si å være polyamorøs. Jeg kunne godt hatt flere forhold, men har ikke en partner som er åpen for det. Han er sjalu og eiesyk. Jeg skulle ønske at han ville ha flere forhold også. Anonymkode: 20943...d3d Ikke sikkert han er med på alt jeg sier her, men jeg ser nå ganske mange grunner til at det skal være ok å å få lov til å ikke føle skyld for at man bare liker å være to. Majoriteten i vårt samfunn lever jo to og to, så en ting er å utforske noe litt tabulagt for seg selv -men det er en ganske stor greie bare det å tørre å utfordre de konvensjonelle lover ute i samfunnet med noe slikt. Det har såvidt blitt stuereint å være homofil, de transkjønnede og andre legninger kommer etter. Men de er fortsatt to. Tre eller fler, det får "de fleste til å dåne" enda. Verden over går også samfunnsdebatten "andre veien", de vil hjelpe kvinner og barn så de slipper å bli giftet bort til en gammel mann med ni koner fra før. Denne debatten vil fortsette i flere hundre år, for oppe i fjellene er det en måte også å overleve på. Det finnes tilfredse forhold, det finnes sterkt mishandlende forhold og slaveri. Det siste perspektivet jeg tar frem er den indre følelsen. Jeg synes det er feil å kalle et annet menneske spesielt sjalu og eiesyk fordi man ikke ønsker å leve i et poly-forhold. Det som føles naturlig for noen, føles annerledes for andre. Og faktisk så ville jeg tenkt at om en partner foreslo noe slikt, og etterpå brukte sånne ord på meg når jeg sa nei, ikke var en partner jeg ville ønsket å prøve med om jeg skulle skifte mening etter at tanken hadde fått fordøyd seg litt. Det ville vært en kjempestor prøvelse for både tilliten mellom dere to og de individuelle innvendige grensene og følelsene. Å utforske noe som helst med noen som ikke fullt ville respektert mitt utgangspunkt ville jeg ikke stolt nok på til å være i et forhold med i det hele tatt. Anonymkode: 8cd62...cd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #8 Del Skrevet 8. mars 2018 Polyamorøs vil si at du er veldig opptatt av sex og ser på det som en normal fysisk aktivitet på linje med annen trim. Det er en moderne og egoistisk tilnærming, hvor du dyrker deg selv og din egen seksualitet, med hvem er mindre viktig, det er deg selv og din egen tilfredsstillelse som er det viktigste. Det moderne egosentriske mennesket. Anonymkode: cc64d...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #9 Del Skrevet 8. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Polyamorøs vil si at du er veldig opptatt av sex og ser på det som en normal fysisk aktivitet på linje med annen trim. Det er en moderne og egoistisk tilnærming, hvor du dyrker deg selv og din egen seksualitet, med hvem er mindre viktig, det er deg selv og din egen tilfredsstillelse som er det viktigste. Det moderne egosentriske mennesket. Anonymkode: cc64d...a71 Det stemmer ikke. Jeg var polyamorøs før, nettopp fordi jeg ikke ønsket eller følte meg komfortabel med å ta opp mye plass i et forhold. Jeg følte meg uvel av for mye oppmerksomhet og hadde behov for mye alenetid. Derfor følte jeg det var helt greit om noen var sammen med meg bare 50% eller 33% av tiden. Da jeg omsider fant en hensynsfull person som ikke bare durte ivei, som jeg kunne være meg selv sammen med, så åpnet jeg opp for monogami. Anonymkode: e55b0...17f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #10 Del Skrevet 8. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Polyamorøs vil si at du er veldig opptatt av sex og ser på det som en normal fysisk aktivitet på linje med annen trim. Det er en moderne og egoistisk tilnærming, hvor du dyrker deg selv og din egen seksualitet, med hvem er mindre viktig, det er deg selv og din egen tilfredsstillelse som er det viktigste. Det moderne egosentriske mennesket. Anonymkode: cc64d...a71 Hvis du blir poly fordi du tror det blir mer puling må du forberede deg på å bli skuffa. Det polyer gjør mest av er prating. I det uendelige. Har funnet langt større anledning til å dyrke sex i monoforhold. Anonymkode: 72a7d...e7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #11 Del Skrevet 8. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du blir poly fordi du tror det blir mer puling må du forberede deg på å bli skuffa. Det polyer gjør mest av er prating. I det uendelige. Har funnet langt større anledning til å dyrke sex i monoforhold. Anonymkode: 72a7d...e7c Haha! Det kan jeg se for meg! Anonymkode: e55b0...17f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking88 Skrevet 28. oktober 2019 #12 Del Skrevet 28. oktober 2019 You sick f***ks!🤮🤮🤮 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #13 Del Skrevet 28. oktober 2019 På 8.3.2018 den 20.31, AnonymBruker skrev: Det polyer gjør mest av er prating. I det uendelige. Har funnet langt større anledning til å dyrke sex i monoforhold. Anonymkode: 72a7d...e7c Haha! 😄 Lurer på om dette også kan ha vært meg som lo; På 8.3.2018 den 22.40, AnonymBruker skrev: Haha! Det kan jeg se for meg! Anonymkode: e55b0...17f Nå vil det vise seg... Anonymkode: db8ef...6e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå