Gå til innhold

Når det man trives mest med - er å gjøre ingenting.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har det slik?

Jeg, mann i midten av 30-årene.

Så lenge jeg kan huske, så er min favorittsyssel å ta meg til på fridager, ettermiddager etc, å gjøre ingenting.

Jeg orker/gidder ikke å spille, engang. Noe som ga meg en viss glede før i tiden.

Jeg kan fint våkne i 9-tiden i helger, «stå opp», (som i reise meg opp i senga), og ligge se på YouTube-filmer til langt utpå ettermiddagen.

Har litt familie etc. jeg kan besøke i nærområdet, men reiser ofte ikke dit før i 7-8 tiden på kvelden.

Frem til dette, har jeg sannsynligvis bare ligget daffer i senga.

Jeg har jo noen «interesser», noe elektronikk og byggesettt etc jeg liker å leke meg med, men likevel. I 95% av tiden foretrekker jeg å bare ligge i senga - og gjøre ingenting. (Annet enn å surfe på YouTube).

Jeg syntes også det er hyggelig å gå tur - men igjen, å gjøre ingenting slår å gå tur nesten hver eneste gang.

Hva gjør så dette? Vel, ting jeg har hatt interesse for, lyst til å lære, lyst til å mestre etc, har i over 15 år, blitt satt på vent. Blitt bortprioritert.

Til fordel for ingenting.

Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: f2971...767

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dame i samme alder her. Jeg er også litt sånn. Det jeg liker aller best for tiden er å gjøre ingenting. I helga f.eks. har jeg bare sittet inne og surfa på nett og chatta med venner og familie, sett videoer, lest osv. Har ikke gidda å trent engang. Men nå har jeg en kjip periode da ettersom jeg nettopp har blitt dumpa og er ganske nedfor. Når jeg er meg selv er jeg faktisk ganske aktiv med jobb, trening, venner, familie, lesing, reising, husarbeid, ærender osv.

Er du deppa, ts?

Anonymkode: 29cbd...3b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også sånn, uten at jeg er deppa. Kan ikke ha hele uka sånn og er mye med familie, men annet enn det er en hel dag med Netflix stor lykke for meg. Er også typen som jobber fordi jeg må, ikke fordi det gir meg noe. 

Anonymkode: 3cd86...70e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dame i samme alder her. Jeg er også litt sånn. Det jeg liker aller best for tiden er å gjøre ingenting. I helga f.eks. har jeg bare sittet inne og surfa på nett og chatta med venner og familie, sett videoer, lest osv. Har ikke gidda å trent engang. Men nå har jeg en kjip periode da ettersom jeg nettopp har blitt dumpa og er ganske nedfor. Når jeg er meg selv er jeg faktisk ganske aktiv med jobb, trening, venner, familie, lesing, reising, husarbeid, ærender osv.

Er du deppa, ts?

Anonymkode: 29cbd...3b3

Sannsynligvis, men jeg har levd denne typen tilværelse siden tenårene, så jeg har vel på en måte blitt vant til dette. 

(Som i - føler meg jo ikke deppa, føler alle ting er som dem skal / bruker å være?)

• Liker 1
Skrevet

Da trenger du å utvide interessene dine. Det hjelper til å gi deg et rikere liv. Anbefales.

AnonymBruker
Skrevet

Misforstå meg rett - å kunne gjøre ingenting er nok himmelsk for mange til tider.

Men, når man bruker all sin fritid på dette, (som man har altfor mye av), så blir det vel litt meningsløst.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Tøytigern said:

Da trenger du å utvide interessene dine. Det hjelper til å gi deg et rikere liv. Anbefales.

Hvordan?

Kan ikke tenke meg en eneste fritidssyssel, som slår det å gjøre ingenting.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal nevnes en ting - når kvelden nærmer seg, si rundt kl. 20-21, så blir jeg plutselig helt superproduktiv.

Og, det å gjøre ingenting frister ikke lengre. Må få tatt igjen alt jeg ikke gjorde på dagtid. 

Hva er dette for no rart?

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker ikke alt av fritiden til det. Da blir jeg egentlig ganske misfornøyd, men jeg også liker å gjøre "ingenting".

Det er kanskje normalt sånn som jeg har det, for det er ikke slik hver dag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som kjenner seg igjen?

Javisst. Vil faktisk dra det så langt som at å gjøre for mye bare skaper masse problemer og stress. :fnise:

Anonymkode: 9ef97...f87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Javisst. Vil faktisk dra det så langt som at å gjøre for mye bare skaper masse problemer og stress. :fnise:

Anonymkode: 9ef97...f87

Men,

er du fornøyd med dette?

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal nevnes en ting - når kvelden nærmer seg, si rundt kl. 20-21, så blir jeg plutselig helt superproduktiv.

Og, det å gjøre ingenting frister ikke lengre. Må få tatt igjen alt jeg ikke gjorde på dagtid. 

Hva er dette for no rart?

Kjenner meg igjen i dette også. 

Anonymkode: 3cd86...70e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også sånn. Er viktig for meg å vite at nårsomhelst kan jeg drive med ingenting. Om jeg gjør på noe liker jeg å vite at jeg kan bare hive det fra meg og deretter gjøre ingenting.

Har noen få interesser som spill og musikk, men driver ikke aktivt med det.

Trives best fullstendig uten ansvar og frister. Da koser jeg meg skikkelig. Dvs stort sett hele tiden:-)

Anonymkode: ed32d...043

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad i å gjøre ingenting. Pleier å ha null avtaler etter jobb hverdager og på søndager. I helgene liker jeg å ta meg en fest, men jeg utretter lite og ingenting utover dette, og har jeg hvit helg så er det synonymt med å sitte inne og ikke gjøre noe hele helgen. Iallefall på denne tiden av året. Ikke at jeg utretter så mye mer på sommeren, men er nok mer sosial eller mer ute og går. 

Må ha en blanding da, kunne ikke vært arbeidsledig og gjort ingenting 24/7, da måtte jeg iallfall skaffet meg en hobby eller noe. 

Anonymkode: 374ac...7e5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også sånn. Dvs var, før jeg fikk barn. Skulle gjerne fortsatt i samme spor, men innser jo at jeg ikke kan gjøre det mot ungen, så vi finner på ting som andre folk.  

Heldiggris, kos deg med ingentingen. 

Anonymkode: ffca0...ed5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

heller det en og ha en jævlig psykisk helse.

Anonymkode: b174a...a80

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger og gjerne litt oftere så lukker jeg alt av gardiner, slukker alle lys, ingen tv, tlf på lydløs og bare slenger meg på sofaen uten å sove. Bare eksisterer og nyter freden. Skulle naboen ringe på så later jeg som jeg ikke er hjemme. 

Så ja. Det er undervurdert.

Anonymkode: e09b6...a70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...