Gå til innhold

Skuffet over forestillingen Le Miserables.

Fremhevede innlegg

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Balian de Ibelin skrev (På 4.3.2018 den 20.03):

Det man burde sjekke først er boken

Endret av Nasse Nøff ❤
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Nasse Nøff ❤ said:

Den krever nok at de i salen er blodfan av klassisk teater. Les Miserables er egentlig ganske tørr, langdryg for de som ikke er interessert.. men med sykt god musikk som fanger de aller fleste. Så forstår den. Filmen er lettere for de flest men krever fortsatt et snev av interesse. 

Om du liker musikaler så anbefaler jeg Rent filmed live on broadway, grease live og Disney's Newsies the broadway musical.
Spesielt den siste, er hekta på den fortiden og har sett den utallige ganger :fnise:

Jeg klager i på de talentfulle sangene :)

Har sett flere musikaler jeg liker, bla annet wicked-den var fantatisk :)

Anonymkode: c4cde...78e

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke lest boken. Elsker filmen og anniversary dvd'ene. Så vil ikke ødelegge det :P 

Les Misarbel vet de fleste hva handlet, det har vært om det i forskjellie tv serier og filmer, til og med i donald duck, man skal være rimelig blåst hvis man ikke har fått med seg hva det handler om :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

"ikke, mente jeg :)

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 4.3.2018 den 20.10):

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ said:

Har ikke sett wicked... bare klipp her og der og vet ikke helt hva jeg mener om den. har hørt mye positivt om den. Så skal se den når den blir filmet neste år. 

Den var fantastisk, jeg så også 39 steps (ikke musikal), drit bra forrestillingen som holder seg tro til filmen :)

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 4.3.2018 den 20.12):

Les Misarbel vet de fleste hva handlet, det har vært om det i forskjellie tv serier og filmer, til og med i donald duck, man skal være rimelig blåst hvis man ikke har fått med seg hva det handler om :) 

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Nasse Nøff ❤ said:

Enig men er ikke alle som interesserer seg for musikaler. De fleste som er glad i musikaler har hørt om Spring Awakening, tolvskillingsoperaen, chicago og rent. De tre er nesten en selvfølge for de som kan defineres som musikal-fans. 
Mens andre som ikke er fan-fan, de har nesten bare hørt om Les mis. 

Jeg er ikke noe spesielt fan av musikaler, kun vært på 4 stk (london- les miserabel og wicked, evita og next to normal i oslo-den var fantastiks), jeg er snart 37, og har hørt om de fleste  musikalene du nevner, Sett grease, rent, og Chicago (digger den) på film, jeg har vært på dansesforestillingen(bounce i stockholm,gjøkeredet, drit bra), og 4 teater forestilling (3 av de var med voksen opplærinmg, henrik ibsen, drit kjedelig. den 4 var 39 steps in london som jeg elsket, og gjorde at jeg blke mer og mer over filmen jeg eide hjemme, når er jeg veldig glad i gamle filmer da..)

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg er ikke noe spesielt fan av musikaler, kun vært på 4 stk (london- les miserabel og wicked, evita og next to normal i oslo-den var fantastiks), jeg er snart 37, og har hørt om de fleste  musikalene du nevner, Sett grease, rent, og Chicago (digger den) på film, jeg har vært på dansesforestillingen(bounce i stockholm,gjøkeredet, drit bra), og 4 teater forestilling (3 av de var med voksen opplærinmg, henrik ibsen, drit kjedelig. den 4 var 39 steps in london som jeg elsket, og gjorde at jeg blke mer og mer over filmen jeg eide hjemme, når er jeg veldig glad i gamle filmer da..)

"glad i

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke noe spesielt fan av musikaler, kun vært på 4 stk (london- les miserabel og wicked, evita og next to normal i oslo-den var fantastiks), jeg er snart 37, og har hørt om de fleste  musikalene du nevner, Sett grease, rent, og Chicago (digger den) på film, jeg har vært på EN dansesforestillingen(bounce i stockholm,gjøkeredet, drit bra), og 4 teater forestilling (3 av de var med voksen opplærinmg, henrik ibsen, drit kjedelig. den 4 var 39 steps in london som jeg elsket, og gjorde at jeg blke mer og mer over filmen jeg eide hjemme, når er jeg veldig glad i gamle filmer da..)

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Nasse Nøff ❤ said:

Enig men er ikke alle som interesserer seg for musikaler. De fleste som er glad i musikaler har hørt om Spring Awakening, tolvskillingsoperaen, chicago og rent. De tre er nesten en selvfølge for de som kan defineres som musikal-fans. 
Mens andre som ikke er fan-fan, de har nesten bare hørt om Les mis. 

Men jeg elsket Fame serien da.. :hjerte:

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er da offisielt blåst, for jeg ante ikke hva den handlet om før jeg så den i vinter i Oslo. 

Jeg har ikke en spesiell interesse for musikaler, så jeg vet ikke hva de musikalene dere fans liker handler om. Det er jo ikke noe jeg slår opp akkurat. På samme måte som du sikkert ikke vet noe om ting som interesserer meg, men ikke deg. Hadde selvfølgelig hørt om Les Miserable og hørt mange av sangene, men visst ikke noe om handlingen. 

Anonymkode: 33517...98a

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Les Miserables er jo hellig! Det krever store stemmer for å løfte stykket opp dit den fortjener å være. 
Har ikke sett den i Oslo. Men har sett den på teater 1 gang, 10. og 25. dvd'ene og filmen. Digget alle tre og har ikke telling på hvor mange ganger jeg har sett den i en eller annen form. 

Min erfaring er at det er lettere å få med seg handlingen. Dersom man sjekker filmen først. For da kommer handlingen klarer frem synes jeg. Handlingen drukner litt i sangene på teater scenen og 10. og 25, dvd'ene. 

Bedre å lese boken. Spillefilmen er altfor Hollywood-glatt

Anonymkode: 45305...ea6

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 4.3.2018 den 20.28):

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 4.3.2018 den 20.34):

Men jeg elsket Fame serien da.. :hjerte:

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nasse Nøff ❤ said:

Er ikke noe glad i gamle serier og filmer. Irriterer meg grenseløst av dårlig bilde, filmteknikk og hele pakken :P 
Er den basert på samme som filmen? http://www.imdb.com/title/tt1016075/
Har ikke sett den enda men er på min to-do list. 

Har ikke sett den, Det var en Fame film i 1980, jeg synes ikke den filmen er så bra, men jeg elsket tv serien som gikk fra 1982-1987.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Nasse Nøff ❤ said:

du har sett mye til å ikke være fan :fnise:
skulle ønske jeg så next to normal i New york.. eller Oslo. Men fikk ikke sett den :( Har sett den delvis på youtube, men var så dårlig kvalitet på filmen at jeg ga opp. 

Kanskje det:laugh:

Next to Normal er drit bra, Rent klarte jeg ikke å se ferdig.. Men Cigago filmen synes jeg var drit bra.

Jeg liker også dansefilmer som flashdance, dirty dancing etch, og gode musikaler fra 30-40 talet, og fred og ginger selvsagt :I

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 4.3.2018 den 21.04):

Kanskje det:laugh:

Next to Normal er drit bra, Rent klarte jeg ikke å se ferdig.. Men Cigago filmen synes jeg var drit bra.

Jeg liker også dansefilmer som flashdance, dirty dancing etch, og gode musikaler fra 30-40 talet, og fred og ginger selvsagt :I

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Nasse Nøff ❤ said:

Er ikke noe glad i gamle serier og filmer. Irriterer meg grenseløst av dårlig bilde, filmteknikk og hele pakken :P 
Er den basert på samme som filmen? http://www.imdb.com/title/tt1016075/
Har ikke sett den enda men er på min to-do list. 

Likte til og med den musikalen hun i pretty little liars var med. (hun mørke som er hovedrollen), selvom jeg er alltfor "gammel" til den filmen :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke så begeistret for Chicago filmen, likte teater versjonen bedre. 
Rent elsker jeg. 
Har sett dirty dancing, grease osv men liker dem ikke. Elsker grease Live da. :fnise:

Er ikke fan av Grease, jeg likte den når jeg var liten :)

Har dessverre ikke sett teater versjonen, men hadde vært åpen til å se den, siden jeg likte filmen så bra :)

"Evita anbefales ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...