AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Da er jeg tilbake i denne gruppen da jeg var på GU i går og fikk påvist MA. I dag har jeg startet å blø masse på papiret:-( med klumper.. Var bare 6 uker og fosteret døde ganske tidelig etter befruktning. gynekolgen sendte henvisning til sykehus med engang i går og mente jeg kunne ringe mandag morgen for å evt høre om jeg kan komme allerede i morgen! Vil bare bli ferdig med det så vi kan prøve igjen:-( har noen erfaring med om sykehuset tar inn for MA så fort som mulig? Er jo bare tabletter å gi så jeg skal hjem igjen å ta de?:/ evt ny UL der. Anonymkode: 5d146...04b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #2 Skrevet 4. mars 2018 Hvis du har begynt å blø i dag kan det tyde på at kroppen ordner opp selv og du slipper medisinsk abort. Men ta kontakt i morgen og fortell at du har begynt å blø, så kan det hende du får komme inn for en sjekk om ikke annet. Anonymkode: 71a1e...7f4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 Jeg kom inn på sykehuset dagen etter vi oppdaget MA (oppdaget det på kveldstid, derfor vente til neste dag). Gynekologen som tok UL ringte sykehuset for meg og ordnet tidspunkt. Det er ingen grunn til å vente med å ringe hvis henvisning allerede er sendt. På sykehuset måtte jeg vente litt før to leger var innom og bekreftet at det ikke var liv med UL før jeg kom til sykepleier som ga meg tabletter. Blødde ingenting før noen timer etter at de siste tablettene ble satt inn, to dager etter at jeg var på sykehuset. Så blødde jeg i ett par uker, hadde uregelmessig menstruasjon en stund og ble gravid 4 mnd senere og håper den sitter. Hvis du blør nå ordner kroppen mest sannsynlig opp selv, som en vanlig spontanabort. Men ta allikevel kontakt med sykehuset og hør om rutiner, det kan hende ikke alt er kommet ut. Stor klem til deg, det er forjævlig med både spontanabort og missed abortion Anonymkode: 213ca...08d
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #4 Skrevet 4. mars 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kom inn på sykehuset dagen etter vi oppdaget MA (oppdaget det på kveldstid, derfor vente til neste dag). Gynekologen som tok UL ringte sykehuset for meg og ordnet tidspunkt. Det er ingen grunn til å vente med å ringe hvis henvisning allerede er sendt. På sykehuset måtte jeg vente litt før to leger var innom og bekreftet at det ikke var liv med UL før jeg kom til sykepleier som ga meg tabletter. Blødde ingenting før noen timer etter at de siste tablettene ble satt inn, to dager etter at jeg var på sykehuset. Så blødde jeg i ett par uker, hadde uregelmessig menstruasjon en stund og ble gravid 4 mnd senere og håper den sitter. Hvis du blør nå ordner kroppen mest sannsynlig opp selv, som en vanlig spontanabort. Men ta allikevel kontakt med sykehuset og hør om rutiner, det kan hende ikke alt er kommet ut. Stor klem til deg, det er forjævlig med både spontanabort og missed abortion Anonymkode: 213ca...08d Tusen takk for svar❤️ Ja, skal ringe de med engang i morgen tidlig å håpe på å få noe mer kunnskap rundt dette! Masse lykke til, til deg og ny graviditet🌸 Anonymkode: 5d146...04b 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har begynt å blø i dag kan det tyde på at kroppen ordner opp selv og du slipper medisinsk abort. Men ta kontakt i morgen og fortell at du har begynt å blø, så kan det hende du får komme inn for en sjekk om ikke annet. Anonymkode: 71a1e...7f4 Ja! Det skal jeg gjøre😬 Anonymkode: 5d146...04b
Kaiaermeg Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 Med meg ble det oppdaget MA ca. 7+6, da hadde ikke embryoet startet å utvikle seg, og fostersekken var tilsvarende uke 4. Gynekologen foreslo at vi tok blodprøver for å se om jeg hadde tatt rett ang. eggløsning osv, som da gjorde at vi "ventet og så an situasjonen". På mandagen fikk jeg vite at der ikke var nok stigning til å være en vellykket graviditet, men hun foreslo igjen at vi skulle vente litt og se om kroppen ordnet opp. Torsdagen den uka begynte SA'en med litt blødning og små klumper og ca. en uke etter der kom alt. Er egentlig litt glad for at kroppen fikk ordne opp selv, men dette er helt individuelt, og jeg vet ikke om gynekologen håndterte det slik en burde Jeg føler veldig med deg, det er helt jævlig. Håper dere kommer dere raskt i gang igjen ❤️
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #7 Skrevet 5. mars 2018 52 minutter siden, Kaiaermeg skrev: Med meg ble det oppdaget MA ca. 7+6, da hadde ikke embryoet startet å utvikle seg, og fostersekken var tilsvarende uke 4. Gynekologen foreslo at vi tok blodprøver for å se om jeg hadde tatt rett ang. eggløsning osv, som da gjorde at vi "ventet og så an situasjonen". På mandagen fikk jeg vite at der ikke var nok stigning til å være en vellykket graviditet, men hun foreslo igjen at vi skulle vente litt og se om kroppen ordnet opp. Torsdagen den uka begynte SA'en med litt blødning og små klumper og ca. en uke etter der kom alt. Er egentlig litt glad for at kroppen fikk ordne opp selv, men dette er helt individuelt, og jeg vet ikke om gynekologen håndterte det slik en burde Jeg føler veldig med deg, det er helt jævlig. Håper dere kommer dere raskt i gang igjen ❤️ Åh’ det er så trist situasjon😢 Lei på dine vegne også.. Din situasjon høres veldig lik ut som min. Har blødd mer og mer siden fredag, og i natt kom det en stooor blod klump i toalettet. Tror kanskje selv det meste er ute av kroppen straks. Ringte sykehuset nå og de da jeg kunne komme i dag før klokken 13.00, tenker for min egen del at det er greit å hvertfall få sjekket om det er mye igjen:/ Anonymkode: 5d146...04b
Kaiaermeg Skrevet 5. mars 2018 #8 Skrevet 5. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh’ det er så trist situasjon😢 Lei på dine vegne også.. Din situasjon høres veldig lik ut som min. Har blødd mer og mer siden fredag, og i natt kom det en stooor blod klump i toalettet. Tror kanskje selv det meste er ute av kroppen straks. Ringte sykehuset nå og de da jeg kunne komme i dag før klokken 13.00, tenker for min egen del at det er greit å hvertfall få sjekket om det er mye igjen:/ Anonymkode: 5d146...04b Da høres det ut som at SA'en er i gang i hvert fall Jeg vet ikke hvilke tiltak de gjør når den allerede har startet, det er vell kanskje aktuelt å gi det noen dager til før de evt. gjør noe for å få ut "rester". Jeg kjente det veldig godt når alt var ute og alt var over. Ca. en uke etter at blødningen startet kom det mye mer smerter og noe som kjentes ut som mini-rier. Da kjente jeg at alt virkelig kom ut, og det var skikkelig deilig å bare være ferdig med det. Håper de finner en god løsning og at undersøkelsen går fint 💕
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå