Gå til innhold

Venninna vet ikke at jeg har ligget med typen hennes før de ble sammen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg havnet nettopp i barselgruppe med ei som er sammen med en jeg har ligget med en gang for flere år siden. Vi har aldri møttes før, men bånda ganske bra med en gang etter vi havnet i samme gruppe. Vi har fått veldig god kontakt med hverandre i tillegg til at typene våre har vært med å treftes mens vi er i permisjon nå. Typen min kjenner også typen hennes fra før, og han vet at jeg har vært med han en gang tidligere. Jeg har selvfølgelig snakket med typen min om dette, men han sier det ikke gjør han noe, da vi begge har en fortid, og han kan derfor fint være kompis med han, selv om det som har skjedd har skjedd. 

Hun vet ikke at jeg har vært med han tidligere, og jeg synes det er litt rart at ikke typen hennes har nevnt noe om det til henne. (Tror ikke han har det, da hadde jeg vel merket noe).

Nå begynner vi å få et såppass godt forhold, at jeg synes det er ukomfortabelt at hun ikke vet det. Hvis hun noen gang skulle få vite dette, risikerer jeg jo at vennskapet vårt bare avsluttes (hvis hun føler jeg har gått å skjult det for henne) og kanskje i tillegg skape konflikt mellom de som kjærester. Det er vel akkurat det samme typen hennes også tenker, siden han ikke har sagt noe om det.

Noen som har vært i lignende situasjoner? Hva gjorde dere? Lurer på om det er jeg eller han som bør si noe, for noen bør jo si noe... Bedre å si det selv enn at hun kanskje en gang skal få høre det av noen andre..

Anonymkode: 19803...b4b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min nåværende kjæreste har ligget med ei jeg var venninne med før. Hun lå med han etter at jeg hadde gjort det (møtte han på den tiden), så situasjonen er kanskje litt annerledes, men personlig så gidder jeg ikke oppføre meg barnslig angående det. Det er ikke godt å tenke på det, men det får man ikke endret. Jeg har selv gjort ting som kanskje kan svi litt for andre i dag, det har vi alle. 

Anonymkode: 8b83b...3e2

• Liker 5
Skrevet

Det kommer mest sannsylig til å komme frem før eller siden uansett, jeg synes du skal si det til henne.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg havnet nettopp i barselgruppe med ei som er sammen med en jeg har ligget med en gang for flere år siden. Vi har aldri møttes før, men bånda ganske bra med en gang etter vi havnet i samme gruppe. Vi har fått veldig god kontakt med hverandre i tillegg til at typene våre har vært med å treftes mens vi er i permisjon nå. Typen min kjenner også typen hennes fra før, og han vet at jeg har vært med han en gang tidligere. Jeg har selvfølgelig snakket med typen min om dette, men han sier det ikke gjør han noe, da vi begge har en fortid, og han kan derfor fint være kompis med han, selv om det som har skjedd har skjedd. 

Hun vet ikke at jeg har vært med han tidligere, og jeg synes det er litt rart at ikke typen hennes har nevnt noe om det til henne. (Tror ikke han har det, da hadde jeg vel merket noe).

Nå begynner vi å få et såppass godt forhold, at jeg synes det er ukomfortabelt at hun ikke vet det. Hvis hun noen gang skulle få vite dette, risikerer jeg jo at vennskapet vårt bare avsluttes (hvis hun føler jeg har gått å skjult det for henne) og kanskje i tillegg skape konflikt mellom de som kjærester. Det er vel akkurat det samme typen hennes også tenker, siden han ikke har sagt noe om det.

Noen som har vært i lignende situasjoner? Hva gjorde dere? Lurer på om det er jeg eller han som bør si noe, for noen bør jo si noe... Bedre å si det selv enn at hun kanskje en gang skal få høre det av noen andre..

Det er kun typen sitt ansvar å fortelle henne det, ikke du. For alt du vet kan hun ha et sterkt ønske om å ikke vite hvem han har vært med tidligere. Eller så kan hun være klar over det og ikke bry seg, men at hun heller ikke vil gjøre noe ut av det. Siden det ikke er i ditt samliv så er det ikke på deg å si noe 

Anonymkode: b429c...316

• Liker 14
Skrevet

Du har da ingen opplysningsplikt om dette.

Ville bare latet som ingenting, og heller bare sagt det som det er, skulle det komme for en dag.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det en gang skulle bli drama, må du bare si at du var helt sikker på at typen hennes hadde fortalt det til henne, slik du har til din type. 

Det er en helt fair antagelse å gjøre. 

Anonymkode: e1c68...63b

• Liker 27
Skrevet

Wow. Vær forsiktig. Det er han som skal fortelle henne om sine ex'er og tidligere elskere. Ikke du. Du har ikke noe inne i deres privatliv å gjøre. Samtidig er du en venn. Da er det naturlig å spørre han om han har fortalt henne det. Kanskje vet hun det men gjør gode miner til slett spill. Hvis ikke kan du jo si til han at du er ukomfortabel med at hun ikke vet om dette og spørre om han ikke vil snakke med henne om det. Hvis du får et nei er situasjonen kinkig. Jeg ville sagt jeg kjenner han fra før. Men å si du har ligget med han kan ødelegge ting for deg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Big deal.

Anonymkode: cb5d8...a67

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var hjernedødt av deg å ligge med den fremtidige typen til hun venninna som du kom til å bli venninne med senere da. 

Hva tenkte du på ? hva i all verden gjorde du det for ??

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Big deal.

Kvinnedramaer er ikke noe man skal kimse av. Jeg ser for meg sårede følelser, beskyldninger om falskhet, anklager om å ha ført andre bak lyset og sånne ting, i framtiden av dette vennskapet. Fare for at det blir kortvarig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Kvinnedramaer er ikke noe man skal kimse av. Jeg ser for meg sårede følelser, beskyldninger om falskhet, anklager om å ha ført andre bak lyset og sånne ting, i framtiden av dette vennskapet. Fare for at det blir kortvarig.

Vel mulig. Men uansett ikke en big deal i den virkelige verden

AnonymBruker
Skrevet

For kvinner er det et kompliment. Kvinner elsker å være den som "klarte å fange han som hoppet fra kvinne til kvinne". Det betyr, i hennes sinn, at hun har noe som ingen andre kvinner har, det er noe unikt, spesielt og positivt ved henne.

Fortell henne det du, hun vil ta det som et enormt kompliment. 

Anonymkode: 2b5c7...174

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel mulig. Men uansett ikke en big deal i den virkelige verden

Dette er hennes virkelige verden. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skulle du/kjæresten hennes si noe? Pult er pult, ingenting å snakke om.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For kvinner er det et kompliment. Kvinner elsker å være den som "klarte å fange han som hoppet fra kvinne til kvinne". Det betyr, i hennes sinn, at hun har noe som ingen andre kvinner har, det er noe unikt, spesielt og positivt ved henne.

Fortell henne det du, hun vil ta det som et enormt kompliment. 

Anonymkode: 2b5c7...174

Hvor hjernedød og tonedøv kan man bli.

Er hun smart sier hun aldri noe om det overhode og holder tankene sine helt for seg selv. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er påfallende at du tenker så mye på det. Jeg glemmer sånne gamle historier. Et samleie fra lang tid tilbake er da ikke en livsviktig kunnskap som alt står og faller på. Det er litt som plottet i en tynn amerikansk romantisk komedie. Dette er virkeligheten. La fortida være. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Tøytigern skrev:

Dette er hennes virkelige verden. 

Vel mulig. Uansett ikke en big deal.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Tøytigern said:

Det er nettopp det jeg tenker.. man er taper uansett i denne sitasjonen føler jeg..

Gjest 123Sol
Skrevet

Venninna har vel ikke noe med hva dere gjorde før de ble kjent?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Mortem said:

Venninna har vel ikke noe med hva dere gjorde før de ble kjent?

nei, i utgpunktet ikke. Det er bare utrolig kjipt hvis d skal komme fra noen andre senere.. jeg hadde hvertfall lurt på hvorfor ingen hadde sagt noe. Hadde vel tatt det bedre om jeg hadde fått hørt det av de jeg hadde forventet å få høre det av, enn om noen jeg tilfeldigvis hadde truffet på fest eks.. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...