Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på utstyr(klær, sko mm) til barn i året?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Syntes vi bruker ekstremt mye på dette...lurer på hva andre bruker?

Selv bruker vi rundt 17 000 i året på et barn som vokser og må skifte alle klær og sko minst 1 gang i året fremdeles.

Anonymkode: f52ec...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

tja... mellom 1000 og 15 00 i mnd, er velikke så halvgærent? 

Anonymkode: 75e60...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

17000????? Hva fader kjøper dere da? Bare merkeklær? Det er jo helt vanvittig! 

Kan regne ut hva vi kjøper i året: 

Yttertøy
Joggesko: 300 kr 
Fritidssko sommer: 300 kr
Støvletter høst/milde vinterdager: 300 kr 
Støvler: 200 kr 
Vintersko: 1000 kr 
Vinterjakke med boblebukse: 800 kr 
Regntøy: 400 kr 
Sommerjakke: 200 kr
Allværsjakke: 400 kr 
Lue: 100 kr 
Votter + hansker: 300 kr
Totalt: 4300 kr (Vanligvis arver eller kjøper vi brukt minst et av disse settene)

Vanlig tøy handler vi vår og høst for mellom 2000-3000 kr. Dvs max 6000 i året (sjeldent)

Vi går med andre ord ALDRI over 10.000 i året, og vi synes vi sløser! 

Anonymkode: 8d734...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får sikkert mer respons hvis du legger tråden under barn/familie.

Anonymkode: 96c0b...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har jeg ingen oversikt over, egentlig. Men jeg kjøper det meste på salg, helst av god kvalitet. Gidder sjelden betale full pris for noe de vokser rett ut av, føles som å kaste penger ut av vinduet. 

Anonymkode: 6c4d6...963

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det vet jeg nøyaktig, siden jeg er litt nerd på å sette opp budsjett. Bruker gjenomsnittlig 7000 i året på klær, sko og utstyr-som sykkel/ski/sovepose/ryggsekk o.l.

Har et barn på 12 år. På meg selv bruker jeg litt mindre, ca. 5000 årlig.

Anonymkode: d4624...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

17000? på ETT barn?

Bruker ikke så mye på 3 barn en gang jeg. 

De har allikevel merkeklær både når det kommer til sko og klær. Men her kjøpes ingenting til fullpris da. Bruker max 5000 på ytterklær pr sesong. Vanlige klær har jeg ikke helt oversikt over, men ligger godt under 10000 i året. Har ett barn som arver etter eldre søsken, så sparer litt der.

Anonymkode: 3d9c4...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har 2 barn, hvor den yngste arver noe utstyr. Og i tillegg får barna en del fra besteforeldre, dermed betaler vi langt fra alt selv. Men hvis jeg skulle summert summen sv utstyret som eldste på 7 år har pr dags dato ser regnestykket slik ut:

Vinterjakke og -bukse 1500

Tynnere vinterjakke 400

Vintersko 700

Vinterlue for de kaldeste dagene 700

Vinterlue 300

Votter 500

Hansker 100

Skaller 1000

Skipakke 1500

Scooterhjelm 800

Allværsjakke 800

Utebukse sommer 500 + 400

Joggesko 600

Regnsett 500

Støvler 400

Tynn lue 200

Håndballsko 400

Fotballsko 400

Leggbeskyttere 250

Sykkelhjelm 300

Lukkha 900 

Summen blir da 13 150. Men mye av det jeg har skrevet opp kjøpes ikke hvert år, og noe så sjeldent som hvert 3.år. I tillegg kommer alt av tøy som brukes under. Ulltøy har jo en høy verdi, men dette får de hjemstrikket. Kunne helt klart brukt mindre penger, men ser ikke behovet da vi har råd til dette.

Anonymkode: 00a2b...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes vi bruker ekstremt mye på dette...lurer på hva andre bruker?

Selv bruker vi rundt 17 000 i året på et barn som vokser og må skifte alle klær og sko minst 1 gang i året fremdeles.

Anonymkode: f52ec...0eb

Et sted mellom 20 000 og 30 000 kroner ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper mye brukt for å spare litt. Kjøper vinterdresser/parkdresser brukt hver gang. Yttertøy generelt kjøpes brukt da det er dyrt og mange selger pent brukt til halv pris. Kjøper ull brukt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
1 time siden, AnonymBruker skrev:

17000? på ETT barn?

Bruker ikke så mye på 3 barn en gang jeg. 

De har allikevel merkeklær både når det kommer til sko og klær. Men her kjøpes ingenting til fullpris da. Bruker max 5000 på ytterklær pr sesong. Vanlige klær har jeg ikke helt oversikt over, men ligger godt under 10000 i året. Har ett barn som arver etter eldre søsken, så sparer litt der.

Anonymkode: 3d9c4...a06

hø? Bruker lett 10 000 på ett barn. Vinterdresser koster minst 2000(må ha 2 hver!), parkdresser 1500, votter 1500(regnvotter, 2 par vanntette vintervotter, ullvotter, vanter), sko 2000 (vintersko 1000, overgangssko 500, joggesko/pensko 500), vinterjakke 1000, vårjakke 600, fleecetøy 600, ulltøy 3000, innetøy er et eget kapittel, regntøy 1000, støvler 200, dock boots 200, badetøy 500. 

Eneste jeg sparer penger på er arv - om det går, og at enkelte strikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Neinøff skrev:

hø? Bruker lett 10 000 på ett barn. Vinterdresser koster minst 2000(må ha 2 hver!), parkdresser 1500, votter 1500(regnvotter, 2 par vanntette vintervotter, ullvotter, vanter), sko 2000 (vintersko 1000, overgangssko 500, joggesko/pensko 500), vinterjakke 1000, vårjakke 600, fleecetøy 600, ulltøy 3000, innetøy er et eget kapittel, regntøy 1000, støvler 200, dock boots 200, badetøy 500. 

Kjøper du ingenting på salg?  Jeg hamstrer inn for neste vinter når vinterklærne selges på salg på våren, jeg kjøper ski på sommeren og sykkel og badetøy på vinteren. Ull kjøper jeg på salg på sommeren, da selges flotte sett for 70%. Sko kjøper jeg gjerne på f.eks opphørssalg, black friday og lignende. 

3000 på ulltøy? Du mente vel 300? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper du ingenting på salg?  Jeg hamstrer inn for neste vinter når vinterklærne selges på salg på våren, jeg kjøper ski på sommeren og sykkel og badetøy på vinteren. Ull kjøper jeg på salg på sommeren, da selges flotte sett for 70%. Sko kjøper jeg gjerne på f.eks opphørssalg, black friday og lignende. 

Joda. Jeg handler på salg. Har gjort det denne gang ;) Og blitt mer bevisst på hva jeg kjøper, men nå regnet jeg ut utifra det vi har. Og husk at mye kan selges videre så hva man sitter igjen med blir litt mer. 

Når ullplagg koster 300 kr/stk kommer du fort opp i 3000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

300 på ulltøy? Det er jo per del. Om man er heldig så koster en del 200kr. Og man skal ha ekstra skrift i sekken, ekstra liggende i barnehagen og de skal ha noe å bytte på. 

Anonymkode: c8178...d98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Neinøff skrev:

Helt likt som oss. 2 av mye, alle typer votter , vanter. Sko til alle sesonger og ofte 2 av det. Ull og fleece. Osv osv. Jeg kjøper noe billig og sko og jakker/dresser litt dyrt. Vi havner nok ikke på under 10.000kr i året. Kanskje nærmere 17.000kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

300 på ulltøy? Det er jo per del. Om man er heldig så koster en del 200kr. Og man skal ha ekstra skrift i sekken, ekstra liggende i barnehagen og de skal ha noe å bytte på. 

Alltid funnet til 99,- pr del på salg. Sjelden noe problem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, om man betaler 300 per del så skjønner jeg at man kommer opp i slike summer. Jeg har aldri betalt så mye. Kjøper f.eks på salg på sportsoutleter. Kjøpte nettopp ett sett for 100 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

Ja, om man betaler 300 per del så skjønner jeg at man kommer opp i slike summer. Jeg har aldri betalt så mye. Kjøper f.eks på salg på sportsoutleter. Kjøpte nettopp ett sett for 100 kr. 

Men for 300 kr får du 3 sånne sett, bare 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alltid funnet til 99,- pr del på salg. Sjelden noe problem 

Jeg og, men for 300 kr får du 3 deler. Jeg trenger minst 5 sett, dvs hvis jeg kjøper på salg koster det fortsatt 1000 kr. Stort sett er det utplukka her, men har fått rasket med meg 3 plagg til neste sesong. Resten må jeg kjøpe til høsten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt likt som oss. 2 av mye, alle typer votter , vanter. Sko til alle sesonger og ofte 2 av det. Ull og fleece. Osv osv. Jeg kjøper noe billig og sko og jakker/dresser litt dyrt. Vi havner nok ikke på under 10.000kr i året. Kanskje nærmere 17.000kr. 

Må ha 2 dresser (f.eks.) her :) eneste som funker. Kunne vært flinkere til å kjøpe brukt da, men selger videre etter bruk så sånn sett blir det jo en del av rundgangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...