Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvem bryr seg? Det er 2018. Har vi ikke kommet lenger? 

Anonymkode: 2c929...7b9

Har vi ikke kommet så langt at tatoveringer er fullstendig ut, i alle samfunnsgrupper? Det er virkelig snart på tide.

Anonymkode: 74209...42e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er deres meninger om dette?

studerer nå sykepleien, og skal tatovere meg. Fineste plassering for den tynne,avlange tatoveringen hadde vært nedover langs lillefingeren, men mine læreres «kommentarer» og fordommer mot tatoveringer i dette yrket gjør at jeg blir usikker. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: ef1a8...530

Skal du jobbe innen helse så får du begynne med å ivareta din egen kropp og helse. Må du ha en tatovering så få du plassere den på et sted der du med jobbantrekk har dekket tatoveringen. 

Mange yrker krever at du ikke har aynlige tatoveringer og må følgelig dekke tatoveringer du eventuelt har synlig. Den typen lovpålagte krav finnes ikke, men du kan bli pålagt på enkelte avdelinger å dekke tatoveringer av overordnet. 

Skulle jeg ansette, ville jeg ansatt en med mer fornuft enn en som har latt seg tatoveringer.  Grunnen er enkel, du vet ikke hva mer enn tatoveringen du drar med deg og heller ikke hvilke plager du får på sikt på grunn av forfengeligheten din. 

Anonymkode: 26002...fbb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet med mange i helsevesenet som har synlige tatoveringer. Det hender de får kommentarer av eldre pasienter, både positive og negative. Men de lærer seg hvordan de svarer på det. 

Anonymkode: 5b710...df6

Gjest Optimo
Skrevet

Tatovering er harry. Uansett hva og uansett hvor. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

nintchdbpict000241748398.jpg

3438914.jpg

Anonymkode: e3593...6f9

Hva er meningen med bildene? Ts skal ta EN tatovering og blir ikke seende ut slik som de på bildene 🙈

Go for it! Har selv noen tatoveringer og er ikke noe problem. Jobber som sykepleier og får bare skryt 😊 at noen synes tatoveringer er stygt driter jeg i. Jeg er ikke uprofesjonell fordi jeg har noen tatoveringer 

Anonymkode: 1de18...7a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tattoos på finge pleier fort å bli stygge. Vet om flere som har ''slitt'' bort store deler av dem på et par år.

Anonymkode: 71de6...c83

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vi ikke kommet så langt at tatoveringer er fullstendig ut, i alle samfunnsgrupper? Det er virkelig snart på tide.

Anonymkode: 74209...42e

Kanskje heller godta at mange liker tatoveringer og ikke har samme mening som deg? Teit at det plager folk at andre tatoverer seg. Slutt å bry dere så

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde IKKE ansatt deg! 

For å si det på den måten.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle jeg ansette, ville jeg ansatt en med mer fornuft enn en som har latt seg tatoveringer.  Grunnen er enkel, du vet ikke hva mer enn tatoveringen du drar med deg og heller ikke hvilke plager du får på sikt på grunn av forfengeligheten din. 

Hva er det du mener tatoveringer drar med seg?

10 minutter siden, Guile skrev:

Tatovering er harry. Uansett hva og uansett hvor. 

Det må man få lov til å synes men hvis "harry" skal være et hinder for å jobbe i helsevesenet, så tror jeg mange vil slite med å få jobb. Så lenge de ansatte holder god hygienestandard og kan det de holder på med, bryr jeg meg døyten om tatoveringer.

Anonymkode: aaa7e...9be

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er deres meninger om dette?

studerer nå sykepleien, og skal tatovere meg. Fineste plassering for den tynne,avlange tatoveringen hadde vært nedover langs lillefingeren, men mine læreres «kommentarer» og fordommer mot tatoveringer i dette yrket gjør at jeg blir usikker. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: ef1a8...530

Tatoveringer kan være flott så lenge de er tilpasset personligheten til vedk. som har den. Tatoveringer i helseyrket er helt greit og mer og mer vanlig, få om noen gidder bry seg. Det eneste jeg ser kan bli problematisk er  "spesielle" tatoveringer som hasjblader, hakekors, 666, osv. Det gir på mange måter uttrykk for en livsstil (?) som ikke er så spesielt forenlig med det å jobbe i et helseyrke

Anonymkode: ecf7d...19f

AnonymBruker
Skrevet

Kjør på! Er jo ikke noe big deal. Skjønner virkelig ikke hvorfor noen mener sykepleiere ikke bør ha tattis, de er jo mennesker de også... må da være lov å leve livet :fnise:

Anonymkode: 1b106...6ee

AnonymBruker
Skrevet

Ikke påfingrene. 

Anonymkode: 4ffa0...041

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker helsepersonell som ikke er personer på jobb. Tatovering går i samme kategori som religiøse symboler for meg. Hvis jeg kunne velge en lege med- eller en lege uten ville jeg valgt uten. Det er bare noe rart med folk som har tatoveringsbehov (og behov for å vise frem tatoveringen - det er jo en form for eksibisjobisme) som ikke stemmer overens med helse og omsorgsyrket (for meg, altså). 

Anonymkode: b5238...fd1

AnonymBruker
Skrevet

Ikke på fingrene og hendene. 

Ikke fordi det blir synlig men fordi den blir veldig fort stygg og det er vanskelig å tegne opp igjen omriss og friske opp en tatovering på hendene. Tynne streker spesielt blir fort stygge. Jeg har sjelden sett pene ring-tatoveringer som ikke er 0-3 år gamle. Allerede der kan små symbol flyte helt ut og det blir stygt. 

Anonymkode: ac684...d1e

AnonymBruker
Skrevet
På 2018-3-4 den 19.49, AnonymBruker skrev:

Hva er meningen med bildene? Ts skal ta EN tatovering og blir ikke seende ut slik som de på bildene 🙈

Go for it! Har selv noen tatoveringer og er ikke noe problem. Jobber som sykepleier og får bare skryt 😊 at noen synes tatoveringer er stygt driter jeg i. Jeg er ikke uprofesjonell fordi jeg har noen tatoveringer 

Problemet er at selv om du synes at tatoveringen din er det finnes som finnes i hele verden så er det ikke sikkert andre setter pris på den fineste i hele verden tatoveringen din.

35701EA900000578-3648446-image-m-78_1466

maxresdefault.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Fint at du spammer rundt deg med swastikaer. 

Snakk om å holde seg til tema. Er det et symbol du liker kanskje? Innerst inne? Fysj. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fint at du spammer rundt deg med swastikaer. 

Snakk om å holde seg til tema. Er det et symbol du liker kanskje? Innerst inne? Fysj. 

Jeg liker å vise hvor white trash og ut tatoveringer er, ja. Helt enig, fysj! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg liker å vise hvor white trash og ut tatoveringer er, ja. Helt enig, fysj! 

Du er ut. 

Det finnes tatovering og tatovering. Litt som det finnes et glass vin og en dunk heimebrent. 

Slapp av og ta deg et glass av det første. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo et poeng atman som helsepersonell bør bestrebe seg på mest mulig nøytralitet og unngå å signalisere tilhørighet til div subkulturer bl.a. Religiøse symboler er nevnt. Tatoveringer på hendene kan av noen oppfattes som ganske ekstremt. Jeg ville som sagt unngått det. 

Anonymkode: 4ffa0...041

Skrevet
På 4.3.2018 den 18.46, AnonymBruker skrev:

Skal du jobbe innen helse så får du begynne med å ivareta din egen kropp og helse. Må du ha en tatovering så få du plassere den på et sted der du med jobbantrekk har dekket tatoveringen. 

Mange yrker krever at du ikke har aynlige tatoveringer og må følgelig dekke tatoveringer du eventuelt har synlig. Den typen lovpålagte krav finnes ikke, men du kan bli pålagt på enkelte avdelinger å dekke tatoveringer av overordnet. 

Kan du utdype mer om hvilke yrker som KREVER dette?

Det er et par serviceyrker som feks flyvertinne men det er langt fra mange.

Det er helt greit å mene det du gjør,men blekk på kroppen sier ingenting om fornuft eller ei. Dessuten då kommer du aldri til å være i den posisjonen der du ansetter folk,så slutt å late som om du er noen du ikke er.😜

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...