AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Hva er deres meninger om dette? studerer nå sykepleien, og skal tatovere meg. Fineste plassering for den tynne,avlange tatoveringen hadde vært nedover langs lillefingeren, men mine læreres «kommentarer» og fordommer mot tatoveringer i dette yrket gjør at jeg blir usikker. Hva tenker dere? Anonymkode: ef1a8...530
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #2 Skrevet 4. mars 2018 Go for it. Som pasient hadde jeg ikke brydd meg om sykepleieren hadde hatt tatoveringer, det sier jo ingenting om vedkommendes kompetanse. Anonymkode: d0b31...b63 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 Min mening er at man skal kunne kle bort tatoveringer i situasjoner hvor det er ok å fremstå som nøytral og profesjonell. Tatoveringer på armer, fingre, hals osv er i mine øyne ikke forenlig med dette. Jeg har selv åtte tatoveringer, men ingen av disse er synlige når jeg har på meg kortermet uniform. Det synes jeg er best. Anonymkode: df61d...7f0 14
kvinneguid1 Skrevet 4. mars 2018 #4 Skrevet 4. mars 2018 Jeg har flere tatoveringer, har ikke hatt problemer med hverken å få jobb eller fordommer i møte med pasienter eller andre Kjør på! 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 Hvis du ikke har noen tatoveringer fra før så kanskje det hadde vært en ide å holde seg unna veldig synlige plasser som hender som din første?bare en tanke...den vil være synlig til enhver tid og mange vil tenke sitt når man ser den. Dessuten er vel ikke fingre/hender den plassen som er best kjent for å bevare tatoveringer bra over lengre tid. Kanskje ender du opp med en fada ut svart "bloob" ting som ingen ser hva er. Anonymkode: 9da9b...d64 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #6 Skrevet 4. mars 2018 Kjør på. Et menneske som ikke liker et annet pga farger på kroppen, er ikke mye å samle på uansett. Anonymkode: 2bece...b33 7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 De fleste tatovører vil nok nekte å plassere den på et sted den er synlig om det er din første tattoo. Hvertfall de profesjonelle. Anonymkode: a708c...519 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 Snakk med tatovøren din om annen plassering. Man kan synes det er så dumt man bare vil at tatoveringer ikke skal være helt sosialt akseptert, men realiteten er at det er det. Med tanke på yrket ditt og senere arbeid, bør du virkelig tenke grundig igjennom dette. De seriøse (altså de du burde gå til) vil nok mest sannsynlig nekte å tatovere deg der som første tatovering. Velg heller et sted som lett kan skjules. Anonymkode: 57e16...b3b 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #9 Skrevet 4. mars 2018 Nå er jeg vernepleier, men jeg kjenner masse helsepersonell med en eller flere tatoveringer, inkludert mine kolleger. Tre av dem har hele sånne sleeves. Det er heldigvis ikke sånn lengre at man ikke kan ha tatovering bare fordi man jobber i enkelte yrker:) Det er i alle fall mitt inntrykk. Jeg jobbet en stund på et sykehjem, og en kollega hadde skinna hodet med grønn hanekam, masse piercinger(som han tok ut), tattoveringer og whatnot. Men fy fader så dyktig han var! Og beboerne der elsket ham:) Sier ikke du ikke kan møte på de som synes det ikke passer seg, men den generasjonen er snart pensjonsklar vil jeg tro. Anonymkode: 9694e...563 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #10 Skrevet 4. mars 2018 Det er ikke noe styr å ha tatoveringer sånn i utgangspunktet, men det spørs jo hva du har tattoveringer av. Kan det oppfattes støtende så kan du slite ja. For øvrig kommer en tatovering langs en finger fort til å se stygg ut, det er ikke den beste plasseringen. Anonymkode: 756b2...f78
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #11 Skrevet 4. mars 2018 Hvem bryr seg? Det er 2018. Har vi ikke kommet lenger? Anonymkode: 2c929...7b9 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #12 Skrevet 4. mars 2018 Jeg har tatovering, men den er godt gjemt under klærne Anonymkode: e53fa...2ed
Gjest Axl Skrevet 4. mars 2018 #13 Skrevet 4. mars 2018 Ingen bryr seg. Håper jeg. Har tatovering selv og det har de fleste andre også. Altså helt normalt i 2018. Finnes mennesker med tatoveringer i de fleste jobber nå.
Gjest Axl Skrevet 4. mars 2018 #14 Skrevet 4. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatovering, men den er godt gjemt under klærne Anonymkode: e53fa...2ed Du gjemmer den vel ikke med vilje?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #15 Skrevet 4. mars 2018 Jeg hadde virkelig ikke brydd meg. Anonymkode: ccd17...231
Gjest 123Sol Skrevet 4. mars 2018 #16 Skrevet 4. mars 2018 Hadde ikke brydd meg og hadde ikke tatt personen for å være uprofesjonell pga litt blekk på kroppen
Nuttery Skrevet 4. mars 2018 #17 Skrevet 4. mars 2018 Jeg er sykepleier og har tattovering på underarmen. Det gjør ingenting, til tross for kortermet kittel.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #19 Skrevet 4. mars 2018 Tatoveringer et gørr stygt uansett hvor den sitter, men allikevel så sier ikke det noe om ferdighetene til en person. Anonymkode: 7414f...9fc 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #20 Skrevet 4. mars 2018 Jeg har en tatovering, og den er plassert slik at den er lett å skjule. Uansett yrke synes jeg det er lite lurt med tatoveringer på hender (og hals og ansikt). Anonymkode: 83ccb...6e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå