Nonymuss Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Heisann! Jeg har et stort ønske om å kunne jobbe i Asia og da mer spesifikt i Thailand. Har vært på ferie i Thailand 2 ganger og trives kjempegodt i det landet! Nå er jeg er for tiden arbeidsledig så ser etter muligheter for å jobbe i Thailand, har lest det er mulighet for å bli engelsklærer i Thailand, men finner ingen plasser jeg kan søke. Noen som vet hvor man kan søke på jobber i Thailand eller i Asia? Trenger ikke være lærerjobb og jeg er ikke ute etter å tjene masse penger, så kan godt leve på luselønn takk på forhånd!
jabx Skrevet 4. mars 2018 #2 Skrevet 4. mars 2018 Har du noe kunnskap eller kjennskap til Thailand i det hele tatt?
Nonymuss Skrevet 4. mars 2018 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2018 19 minutter siden, jabx skrev: Har du noe kunnskap eller kjennskap til Thailand i det hele tatt? Ja, som sagt tidligere har jeg vært i Thailand 2 ganger. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #4 Skrevet 4. mars 2018 Hvis du skal være engelsklærer så må du jo kunne Thai. Slik at du kan oversette. Ellers så må du jo kunne Thai uansett for å være lærer og kommunisere med elevene og andre lærere. Anonymkode: 5bcf2...d17
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 Royal Thai Embassy (Ambassaden til Thailand i Oslo) er vel en plass å henvende seg til? Anonymkode: 1293d...792
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #6 Skrevet 4. mars 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du skal være engelsklærer så må du jo kunne Thai. Slik at du kan oversette. Ellers så må du jo kunne Thai uansett for å være lærer og kommunisere med elevene og andre lærere. Anonymkode: 5bcf2...d17 Neida. Jeg har møtt flere utenlandske engelsklærere i Thailand som ikke snakker mer enn to setninger med thai når de kommer hit. Anonymkode: f75b4...05d 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du skal være engelsklærer så må du jo kunne Thai. Slik at du kan oversette. Ellers så må du jo kunne Thai uansett for å være lærer og kommunisere med elevene og andre lærere. Anonymkode: 5bcf2...d17 Nei, det er ikke korrekt. Jeg har tidligere tatt kurs i fransk og spansk i deres land, og møtt lærere som ikke kunne et fnugg av engelsk(eller norsk, for den saks skyld). Jeg er enig i at det er bedre om man kan hjelpe med oversetting, men ofte er det ikke slik. Anonymkode: 487a0...b6e
jabx Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 Har vært der hele to ganger og vil allerede prøve å finne seg jobb der... Joda.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #9 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, jabx skrev: Har vært der hele to ganger og vil allerede prøve å finne seg jobb der... Joda. Du fikk ikke med deg spørsmålet i HI? http://www.klikk.no/forum/foreldre/topic/141925386-vi-har-lyst-å-bo-og-jobbe-i-utlandet-et-år-noen-som-har-gjort-det/ https://www.projects-abroad.no/frivillig-arbeid/undervisning/ Anonymkode: 5df25...e63
funginger Skrevet 4. mars 2018 #10 Skrevet 4. mars 2018 Som oftes vil vel gode skoler ha folk som har engelsk som morsmål.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #11 Skrevet 4. mars 2018 Det kan bli vanskelig. Thaier blir prioritert, og skoler ansetter heller dårlige lærere enn å ansette noen som ikke er Thai. I tillegg hvis du er ung så er ikke lett å få arbeidsvisum eller oppholdstilatelse. Det har vært mye tull med unge mennesker som har fått ulike visum men har misbrukt ordningen. Med mindre du er pensjonert, uføre eller mann over 50 år så er de nesten ikke interessert. Lønna er dårlig, det stilles krav om en hvis sum for å få visum (som er langt høyere enn en Thai inntekt) og jobber du frivillig får du heller ikke lov til å tjene penger. Jeg har jobbet frivillig, og det var en lang prosess å få riktige papirer og til slutt så kansellerte de alt fordi enkelte unge mennesker skapte trøbbel i byen. De kom på døra mi sikkert annenhver måned for å sjekke hvor jeg oppholdt meg, de dukket opp på arbeidsplassen for å sjekke hvilke arbeidsoppgaver jeg hadde og om de stemte med visumet osv. Skjønner at du trives godt i varmen, men ville ikke håpet for mye. Anonymkode: 341ff...e89
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #12 Skrevet 6. mars 2018 På 5.3.2018 den 0.35, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet frivillig, og det var en lang prosess å få riktige papirer og til slutt så kansellerte de alt fordi enkelte unge mennesker skapte trøbbel i byen. De kom på døra mi sikkert annenhver måned for å sjekke hvor jeg oppholdt meg, de dukket opp på arbeidsplassen for å sjekke hvilke arbeidsoppgaver jeg hadde og om de stemte med visumet osv. Hvem mener du når du skriver «de»? Anonymkode: f75b4...05d
funginger Skrevet 8. mars 2018 #13 Skrevet 8. mars 2018 Hva med å dra på working holiday til Australia for eksempel? Ganske kort vei til Asia derfra. Nå sier du ikke noe om hva slags utdannelse du har, men jeg vil tro at Singapore med sitt engelske språk og en relativt stor norsk koloni kan være et aktuelt sted å forsøke å få seg jobb?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå