AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Mitt bidrag: En slektning slet sånn med sønnen sin, at hun var på nippet til å ville gi opp. Fikk inn en fantastisk dame, gjennom et tiltak som heter MST. Denne damen var da tilgjengelig døgnet rundt i en periode, og gå råd/støtte i alle konfliktsituasjoner. Gutten fikk søtte sosialt (kom alltid i konflikt med jevnaldrede) og mor fikk støtte i grensesettingen. Dette reddet en hel familie, og forandret hverdagen for både gutten, mor og mindre søsken. Jeg kjenner også til flere tilfeller der bv har vært til god støtte rundt sykdom og død. Anonymkode: f47e2...756 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #2 Skrevet 4. mars 2018 Veldig varierende denne erfaringen folk har med bv.desverre katastrofe i vår by,ødela mer enn de hjalp.flere kommer til å anmelde de. Anonymkode: 0ebce...bac 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Veldig varierende denne erfaringen folk har med bv.desverre katastrofe i vår by,ødela mer enn de hjalp.flere kommer til å anmelde de. Anonymkode: 0ebce...bac PS h"n som var ond i bv tror jeg tilslutt ble sparket. Anonymkode: 0ebce...bac
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #4 Skrevet 4. mars 2018 Men dette er skrytetråden, dårlige erfaringer får dere ta en annen plass. Anonymkode: f47e2...756 15
jabx Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 (endret) Sjelden kost fra TV2: Som ettåring ble Marius funnet sulten og forlatt i sprinkelsenga: – Det var avgjørende at de kom https://www.tv2.no/a/9047325 Endret 4. mars 2018 av jabx 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #6 Skrevet 4. mars 2018 Skryt-tråden er jo her: Anonymkode: f9ae0...ac4 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: PS h"n som var ond i bv tror jeg tilslutt ble sparket. Anonymkode: 0ebce...bac Ta dette et annet sted, er dere snille Anonymkode: 6183f...cae
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 Jeg jobber som veileder i NAV, og har flere ganger samarbeidet med barnevernet. Som mange vet, har vi og mange andre en opplysningsplikt til barnevernet dersom vi har grunn til å tro at et barn ikke har det bra og det er alvorlig, og mange andre ganger, hvis vi er i tvil og det ikke er snakk om alvorlige mistanker, så ringer vi barnevernet for å drøfte saker anonymisert. Det hender også at brukerne våre oppfordres av oss til å kontakte barnevernet, og ønsker at vi bistår dem. I noen tilfeller, så har familier sammensatte utfordringer, slik at vi sammen med bl.a. barnevernet bistår familiene samtidig. Det jeg har møtt i andre enden, er engasjerte og flinke fagfolk, som alltid har hatt gode innspill og råd. Enten det gjelder hvorvidt saker bør meldes, om det er tips og råd til andre instanser å kontakte, eller å gi infomasjon om hvilke tiltak og virkemidler de har til rådighet. De er flinke til å innta barneperspektivet, samtidig som de har respekt og forståelse for familer i vanskelige livssituasjoner. Flere ganger har brukere skrytt til meg om hjelpen bvtj. har gitt dem, og jeg har fått mer tillit til barnevernet etter at jeg samarbeidet med dem selv. Anonymkode: 88ed6...f63 8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #9 Skrevet 4. mars 2018 Foreldrene mine har hatt fosterhjemsplassering av et barn i 10 år nå. Barnet er 3 generasjon fosterbarn, bestemor, Mor, tanter, onkler, far er misbrukere av diverse sorter. Mor er bare 4-5 år eldre enn meg så jeg har møtt henne utenom samvær før. Mor er klar nok på sine problemer og sier hun er så glad for at barnet bør hos oss. Får har brukt de siste 8 årene på å skjerpe seg og har barnet en helg i måmeden, men innser at han ikke klarer barnet på fulltid. Barnets tanter som ikke er avhengige har barnet på besøk så ofte de ønsker. Barnets bestemor klarte endelig å bli nykter og har barnet så ofte hun klarer. Barnet har mobil med nummere til de i familien som ønsker å ha kontakt med barnet og som ikke er misbrukere. Barnet ønsker å treffe familien sin mest mulig og får det samtidig som barnet ikke ønsker å bo hos noen av de. Ingen i familien har noen gang hatt mulighet til å ta til seg barnet på fulltid heller. Jeg vil si dette er både en heldig plassering og bra jobb fra barnevernet sin side. Anonymkode: c2546...e8a 7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #10 Skrevet 4. mars 2018 Kom på en til. Har en venninne som rådførte seg mye med barnevernet, da det ble brudd med mannen. (Som plutselig ikke ville ha noe mer med barna å gjøre). Fikk da avlastning en helg eller to i måneden, av en fantastisk familie. Som hun fremdeles har god kontakt med. Anonymkode: f47e2...756 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #11 Skrevet 4. mars 2018 Det finnes allerede en skryt tråd til BV her, hvorfor to stk...? Anonymkode: f9ae0...ac4 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #12 Skrevet 4. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det finnes allerede en skryt tråd til BV her, hvorfor to stk...? Anonymkode: f9ae0...ac4 Her: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1174414-ukens-solskinnshistorie-fra-barnevernet/?tab=comments#comment-21252976 Anonymkode: f9ae0...ac4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #13 Skrevet 4. mars 2018 Jeg kan gjerne komme med en, jeg ble plassert i fosterhjem i en alder av 5 år og var under barnevernets omsorg resten av oppveksten på en eller annen måte. Hadde det ikke vært for barnevernet så vet jeg ikke hvor jeg hadde vært i dag. Jeg er i dag voksen, god utdanning og i full jobb, det går faktisk bra med mange av oss selv om vi har hatt en litt "rocky" start på livet og opplevd kanskje mer enn det mange opplever i løpet av hele livet. Har fortsatt nær kontakt med både fosterfamilie og avlastningsfamilie som har fulgt meg gjennom livet. Skal ikke male alt rosenrødt, for selvfølgelig har barnevernet hatt sine øyeblikk som er mindre bra, men jeg vet innerst inne at hadde de ikke tatt meg ut når de gjorde så vet vi ikke hva som hadde skjedd. Anonymkode: 189bb...2fd 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #14 Skrevet 4. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes allerede en skryt tråd til BV her, hvorfor to stk...? Anonymkode: f9ae0...ac4 Fordi den andre ikke blir sett like mye som anti bv trådene regner jeg med. Dette er bare nok et forsøk på det som ble prøvd ut i forrige tråd. Det smarteste ville jo egentlig vært å dele disse historiene i de negative bv trådene. Da ville man jo nådd ut dit man ønsker tenker jeg. Anonymkode: c8e71...924
Surreal Skrevet 4. mars 2018 #15 Skrevet 4. mars 2018 Har en venninde som gjennom stor deler av barndommen hadde støttekontakt, de opplevelsene de hadde sammen er noen av de beste barndomsminnene hun har. Ektepar som mistet et barn, fikk etter en stund støttekontakt og besøkshjem til barnet sitt. Dette for å få et pusterom og for at barnet skulle få positive opplevelser når foreldrene hadde det så vanskelig. Tenåring som selv ønsket å flytte i fosterhjem, fikk mulighet til å flytte inn hos noen han kjente godt. Barnevernet fant et (tidligere)beredskapshjem i nærområdet slik at ungene fikk gå på sin egen skole mens det ble gjort undersøkelser. Alle de faste beredskapshjemmene var fulle og det samme var barnehjemmet i kommunen. Barnevernet flyttet barnet i beredskapshjem når det ble avdekket grov omsorgsvikt. De brukte mye tid og krefter på å finne den andre forelderen i et annet land. Barnet bodde i beredskapshjemmet, frem til det fikk flyttet til den andre forelderen. 3
Dark Angelina Skrevet 5. mars 2018 #16 Skrevet 5. mars 2018 Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette. Dark Angelina, mod. 1
Dark Angelina Skrevet 6. mars 2018 #17 Skrevet 6. mars 2018 Tråden er ryddet for svar til slettede innlegg. Dark Angelina, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå