Gå til innhold

Klarer ikke å gå videre. Skal jeg ta kontakt igjen så lenge etterpå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For et og et halvt år siden datet jeg en herlig mann i flere måneder. Det var intenst, fint og føltes veldig riktig. Dessverre tok det slutt da han flyttet til utlandet. På det tidspunktet visste vi ikke om han kom tilbake før om mange år. Jeg ønsket å fortsette, men han ønsket ikke grunnet avstand, usikkerhet og at vi ville få se hverandre så sjeldent. Etter litt frem og tilbake (ikke noe dårlig stemning eller krangling) sa han at han måtte gå videre. Etter det har vi ikke hatt kontakt.

Nå ser jeg på Facebook at han er kommet tilbake før tiden (og antakelig blir her), ikke i samme by som meg, men mye nærmere. Jeg VET jo at han kunne og burde tatt kontakt hvis han var interessert. Men jeg har jo skjønt at noen som avviser andre ikke alltid tør å ta kontakt igjen senere hvis de ombestemmer seg.

Jeg sliter med å legge denne mannen bak meg. Det er et lite håp inni meg fortsatt. Jeg lurer på om jeg skal sende en melding og høre hvordan det går. Svarer han ikke, eller svarer veldig avvisende, får jeg bekreftelsen på at han ikke er interessert. Men hvis han kanskje har tenkt litt på meg, og følt at terskelen for å ta kontakt blir for høy, så gir jeg ham jo en åpning. Sjansen er kanskje liten, men samtidig har jeg svært lite å tape.

Håper jeg kan få noen råd av dere ☹️

Anonymkode: c4554...165

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt. Som du skriver du har svært lite å tape. Jeg ville sendt en enkel melding type "Hei, ser du er kommet tilbake. Håper du har det fint. Må innrømme at jeg fortsatt tenker mye på deg og det vi hadde. Klem". 

Anonymkode: 275bd...115

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt. Som du skriver du har svært lite å tape. Jeg ville sendt en enkel melding type "Hei, ser du er kommet tilbake. Håper du har det fint. Må innrømme at jeg fortsatt tenker mye på deg og det vi hadde. Klem". 

Anonymkode: 275bd...115

Takk for svar. Jeg har veldig lyst samtidig som det gjør meg livredd. Det tok lang tid før jeg kom over den akutte kjærlighetssorgen, og jeg har tenkt på ham omtrent daglig eller i alle fall ukentlig siden da. Frykter også litt at han skal tenke at jeg er helt patetisk som tar kontakt så lang tid etter. Det sårer å tenke på at en jeg har så høye tanker om kanskje bare skal le av meg ☹️

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For et og et halvt år siden datet jeg en herlig mann i flere måneder. Det var intenst, fint og føltes veldig riktig. Dessverre tok det slutt da han flyttet til utlandet. På det tidspunktet visste vi ikke om han kom tilbake før om mange år. Jeg ønsket å fortsette, men han ønsket ikke grunnet avstand, usikkerhet og at vi ville få se hverandre så sjeldent. Etter litt frem og tilbake (ikke noe dårlig stemning eller krangling) sa han at han måtte gå videre. Etter det har vi ikke hatt kontakt.

Nå ser jeg på Facebook at han er kommet tilbake før tiden (og antakelig blir her), ikke i samme by som meg, men mye nærmere. Jeg VET jo at han kunne og burde tatt kontakt hvis han var interessert. Men jeg har jo skjønt at noen som avviser andre ikke alltid tør å ta kontakt igjen senere hvis de ombestemmer seg.

Jeg sliter med å legge denne mannen bak meg. Det er et lite håp inni meg fortsatt. Jeg lurer på om jeg skal sende en melding og høre hvordan det går. Svarer han ikke, eller svarer veldig avvisende, får jeg bekreftelsen på at han ikke er interessert. Men hvis han kanskje har tenkt litt på meg, og følt at terskelen for å ta kontakt blir for høy, så gir jeg ham jo en åpning. Sjansen er kanskje liten, men samtidig har jeg svært lite å tape.

Kontakt psykolog og få hjelp fremfor å kontakte personen. Hadde han vært interessert hadde han kontaktet deg for evigheter siden. Og slutt å følge etter han på sosiale medier, det bekrefter bare at du trenger hjelp. 

Anonymkode: ae17c...438

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg har veldig lyst samtidig som det gjør meg livredd. Det tok lang tid før jeg kom over den akutte kjærlighetssorgen, og jeg har tenkt på ham omtrent daglig eller i alle fall ukentlig siden da. Frykter også litt at han skal tenke at jeg er helt patetisk som tar kontakt så lang tid etter. Det sårer å tenke på at en jeg har så høye tanker om kanskje bare skal le av meg ☹️

Vel, ler han av deg så kan du i det minste konkludere med at du hadde FOR høye tanker om ham i utgangspunktet. Så lenge du ikke går helt amok og begynner å mase om han sier nei, eller du ikke hører noe nå, så er ingen skade skjedd. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Beklager ts, men det virker som denne mannen så deg mest som en litt lang feriefling. Man er ikke så rasjonaliserende som det der om noen er viktig for én og han har ikke engang giddet kontakte deg etter han kom tilbake til landet.

Anonymkode: 3cae3...6b4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det!😊💕

Anonymkode: ed3af...430

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd at noen har tatt kontakt med meg i ettertid. En jeg ikke hadde følelser for har gjort det og en jeg hadde følelser for. Lo ikke av noen av dem? Hvorfor skulle jeg le av dem?

Anonymkode: 491af...ac3

• Liker 9
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å ta kontakt. Ikke noe feil i å si hva man føler. Det blir først feil hvis du fortsetter å mase etter at han sier nei.

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt psykolog og få hjelp fremfor å kontakte personen. Hadde han vært interessert hadde han kontaktet deg for evigheter siden. Og slutt å følge etter han på sosiale medier, det bekrefter bare at du trenger hjelp. 

Anonymkode: ae17c...438

For f**k sake. Skal folk gå til psykolog istedenfor for å snakke sammen? Den eneste måte å vite hva den mannen tenker er å spørre. Mulig han også av en eller annen grunn ikke tør å ta kontakt. Det ble jo en litt rar avskjed. 

• Liker 7
Skrevet

Gjør det! Kan godt være han tenker akkurat det samme selv, og ikke tør ta kontakt. Få gang på kjærligheten 👏😄

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Den som intet våger ? ;)

klart du skal kontakte ham! Ikke la frykt for avvisning stoppe deg. I verste fall vil han si nei og du vil endelig klare å sette punktum og gå videre. Vinn-vinn? Kjør på? 🌼

Anonymkode: 83d3c...561

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Helt klart ta kontakt. Som du sier har du lite å tape. Om det verste skjer og han er totalt avvisende så har du i hvert fall fått en avslutning på det hele.

Jeg fant akkurat ut at mannen jeg har hatt en total hekt på i flere år (han har holdt det ved like han også) faktisk har giftet seg uten å nevne det for meg. Det var siste strå naturlig nok, har slettet ham fra alle SoMe, en ren lettelse.

Anonymkode: ff869...4b1

• Liker 1
Skrevet (endret)
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ALDRI ha tatt kontakt igjen. Har lært meg en ting : avviser en mann meg så er han ikke interessert i meg. Og da er det bare å la han gå selv om det gjør vondt i "hjertet" mitt. Da har jeg gjort alt jeg kunne og man kan ikke gjøre mer. Nytter ikke å forsøke å overbevise at man er en bra dame for har han valgt å gå så vil han ikke se det uansett. Jeg ville bare latt han gå. Han hadde vært der for deg om han var interessert i deg. 

Jeg har også hatt problemer å gå videre etter at min ekskjæreste forlot meg. Jeg har ikke klart å gå videre rettere sagt. Forsøkte å ta kontakt. Beskjeden jeg fikk var at han ville ikke ha mer kontakt med meg igjen. Det har jeg lært at. Aldri mer om jeg skal forsøke å få en eks som gikk tilbake. 

Endret av Melissasolstråle
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg var litt hard i svaret mitt men det er min erfaring som gjør det. Men du kan jo forsøke for da vet du at du har i det minste forsøkt. Men jeg mener at det egentlig er hans jobb å forsøke om han hadde ønsket det. Ikke din. Derfor ville jeg latt han bare gå. 

Men vær forberedt på at svaret kan bli at han ikke vil. 

Gjest Skogrose
Skrevet

Her har jeg samme erfaring som Melissasolstråle. Jeg fungerer slik at dersom en mann avviser meg er det helt uaktuelt for meg å ta kontakt igjen. Beskytter meg nok for et eventuelt nytt slag i trynet. Samtidig ønsker jeg å føle meg ønsket og at HAN tar kontakt. Hvis ikke begynner jeg å tvile på intensjonene. Når følelser er involvert er det alt for risikabelt for min del. Kanskje han tenker at "her er en mulighet for sex" servert på et fat. Nei, den sjansen tar jeg ikke. Vil en mann ha meg får han vise meg det ;)

Men dersom du kan takle avslag og evt få stengt av tankene du har for hva det kunne ha blitt, er det kanskje verdt det?

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Skogrose skrev:

Her har jeg samme erfaring som Melissasolstråle. Jeg fungerer slik at dersom en mann avviser meg er det helt uaktuelt for meg å ta kontakt igjen. Beskytter meg nok for et eventuelt nytt slag i trynet. Samtidig ønsker jeg å føle meg ønsket og at HAN tar kontakt. Hvis ikke begynner jeg å tvile på intensjonene. Når følelser er involvert er det alt for risikabelt for min del. Kanskje han tenker at "her er en mulighet for sex" servert på et fat. Nei, den sjansen tar jeg ikke. Vil en mann ha meg får han vise meg det ;)

Men dersom du kan takle avslag og evt få stengt av tankene du har for hva det kunne ha blitt, er det kanskje verdt det?

Samme her. Jeg ønsket hele tiden at han som gikk ifra meg tok kontakt. Jeg oppdaget tilslutt at det virket som om det var kun meg som håpet på at han elsket meg men at det er tull. Han bryr seg nok ikke litt engang. Det var ikke noe særlig å ta kontakt med han og fortelle at jeg hadde problemer å komme meg videre, også ber jeg om en verdigere slutt eller om vi kunne prate sammen. Jeg fikk rett på tryne. Han fortalte da at han ønsket aldri å prate med meg igjen om noe som helst. Og ba meg la han få være i fred. Han var ikke litt mild engang tiltross for mine følelser. Følte de ble trampet på. Derfor aldri igjen. Erfaring gjør en klok. Jeg vet at jeg ga alt av mitt hjerte men han brydde seg ikke om det eller om meg. Jeg var den personen som var minst attraktiv for han i hele verden tilslutt. Så overgangen var stor. Fra å være noe til å være ingenting for han. Fikk meg en lærdom. Vil de ha oss så kommer de eller så er de der egentlig hele tiden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt. Vi må ikke være FOR redd for å bli avvist at vi ikke tør å prøve.

Hadde kun skrevet en kort melding, hei, ser du er tilbake. Håper alt er bra med deg. :)

Så ser du responsen.. 

Hadde ikke skrevet noe at du har tenkt på han.. det vil isåfall bli som å starte på nytt... 

Anonymkode: d1eed...325

• Liker 1
Gjest justcurious
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt kontakt. Han er åpenbart ikke interessert om han ikke gidder å ta kontakt og da fortjener han deg ikke :)  

Skrevet (endret)
10 minutter siden, justcurious skrev:

Jeg hadde ikke tatt kontakt. Han er åpenbart ikke interessert om han ikke gidder å ta kontakt og da fortjener han deg ikke :)  

Helt enig. Jeg tolker det som om han er totalt uinteressert. Og siden det var han som gjorde det slutt, så er det hans oppgave med å ta kontakt om han er interessert. 

Aldri om jeg gjør samme tabbe igjen. Never in my lifetime!!!! Følte meg så dum i etterkant. Håper at trådstarter verdsetter seg selv såpass at hun bare lar han gå. Det handler om å verdsette seg selv. 

Han vet om trådstarter sine følelser uansett. Han hadde ikke nølt engang med å kontakte henne om han var interessert. 

Gjest justcurious
Skrevet
6 minutter siden, Melissasolstråle skrev:

Helt enig. Jeg tolker det som om han er totalt uinteressert. Og siden det var han som gjorde det slutt, så er det hans oppgave med å ta kontakt om han er interessert. 

Aldri om jeg gjør samme tabbe igjen. Never in my lifetime!!!! Følte meg så dum i etterkant. Håper at trådstarter verdsetter seg selv såpass at hun bare lar han gå. Det handler om å verdsette seg selv. 

Han vet om trådstarter sine følelser uansett. Han hadde ikke nølt engang med å kontakte henne om han var interessert. 

Nettopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...