Gå til innhold

har jeg grunn til å reagere?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

hei, litt vanskelig å forklare det jeg skal forklare nå men....ok:

dama til en kamerat av samboeren min, gjorde det slutt med kameraten til samboeren min, fordi han var ikke noe å satse på, var vanskelig og tendens til å være voldelig.....

i ettertid har samboeren min holdt kontakten med hun der dama til kameraten til samboeren min, for å være en slags rådgiver og støttende person, når hun har hatt det vanskelig......

Jeg har ikke reagert på det noe særlig, men i det siste så tror jeg han synes hun er greiere enn meg...orker ikke å forklare, men vi har kranglet mye i det siste.

han er veldig sur på for tiden, og er i hele tatt ikke noe kjærlig lenger, fordi jeg oppfører meg som jeg gjør... :o

+

jeg vet hvem hun dama er, så egentlig erjeg beroliget, men her om dagen hadde hun dama der fått seg kameramobil, og jeg kom over et bilde hun hadde sendt ham..og der var hun ganske lettkledd og oppyntet. altså bare et portrettbilde, men hun hadde på seg en sommertopp? det var det jeg reagerte på......fra livet og opp liksom hvis dere forstår...

jeg sa til samboer: hva er dette for noe da? da ble han tydelig nervøs og sa at hun har bare sendt ham et bilde fordi hun hadde fått seg en ny kameramobil...... han skriver hele tiden tekstmeldinger til andre, men aldri ei melding til meg....jeg har en vond magefølelse for tiden,

og frykter at han finner henne mer attraktiv enn meg...

hva ville dere gjort? han er forøvrig veldig flink til å passe på mobilen sin...... :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

hadde tatt meg en skikkelig alvorsprat med fyren, for man behandler ikke andre damer bedre enn sin egen.

Gjest Anonymous
Skrevet

ja, synes du han gjør det med henne da? :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg reagerte på at samboeren min passet veldig godt på mobilen sin også, og det viste seg at jeg hadde grunn til det. Før dette startet låg mobilen hans på overalt, også når han var lenge borte og jeg kunne sett på den, derfor reagerte jeg på at han plutselig begynte å "passe" sånn på den/skrudde den av. Og da var det en dame på gang ja..

Men det spørs jo om din alltid har gjort det da, eller om det er noe han er begynt med nå. Da hadde jeg reagert bare på det..

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg tror ikke han ligger med henne, men jeg tror de sender meldinger til hverandre som jeg helst ikke skal se.....dårlig gjort......skal jeg ta kontakt med henne kanskje og spørre henne om noe? hva hadde dere skrevet da?

Gjest Madam Felle
Skrevet

hvorfor skal du ta kontakt med henne? Det er han som står til ansvar for deg, og hun har ikke noe som helst ansvar ovenfor deg. Derfor er det like greit å holde henne utenfor, men ta for deg samboeren din du.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vanskelig situasjon! Skjønner at det er lett å bli lettere paranoid her med teksting og vokting av mobiltelefon, men tror også faren for at 1 fjær har blitt til en hel hønsegård. Nå virker det som om det er lite fakta på bordet og bare mange spekulasjoner - og det er en dårlig følelse å leve med.

Du må få prøvd å snakke med han uten at du anklager han for mye. Fokuser på dine følelser rundt dette og forklar hvordan du opplever situasjonen uten at du angriper han og det han har gjort. Vanskelig, men går du ut med klørne vil han stikke hodet i sanden og da sitter du igjen med enda flere paranoide tanker.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt kontakt med henne. Hadde følt det nedverdigende at hun skulle tro at jeg trengte "hjelp" fra henne til å ordne opp i forholdet mitt..at jeg trengte noe fra henne i det hele tatt. Dette må du og typen din finne ut av uten henne. Ikke la henne tro at hun spiller noen rolle i ditt forhold hvis du skjønner...

Noen menn blånekter helt til siste nikk, så hvis han er en av dem ville jeg prøvd å "leke detektiv" en stund før han skjønner at du har mistanke, for da skjuler han det enda bedre. I en sånn situasjon ville jeg vært så utspekulert at jeg ville prøvd å se etter "bevis" eller hva jeg skal kalle det...Passer han 100% på tlf. eller er det en mulighet for at du kunne sett på hva meldingene mellom dem går i? Før eller senere ville jeg tatt det opp med han, med eller uten bevis.Da hadde jeg krevd at hvis dette er en "venninne" som han har støttet i en tung tid, kan evt. videre kontakt mellom dem skje ved at hun kommer hjem til dere når du også er der, eller over hustelefonen f.eks. Hvis de ikke har noe å skjule gjør det jo ikke noe om du er i nærheten og kan høre hva som blir sagt.Hun må godta at du er en "del" av kompisen hennes...

Skrevet

KOMMUNIKASJON er det viktigste i et forhold.

Hvor i all verden er den???

Skrevet

:o

Ikke snik i mobilen hans! Det kommer det ikke noe godt ut av. Tenk om du gjør det, og så viser det seg at han ikke har gjort noe galt. Og så oppdager han at du har sneket i den? :o

Jeg hadde snakket med han jeg, si at du synes det er leit og at du føler deg som en tredjemann. Kanskje du kan ta initiativet til å invitere henne hjem og dermed ufarliggjøre henne og inkludere deg selv? Inviter henne selvsagt igjennom din kjære.

Gjest Anonymous
Skrevet

nei jeg inviterer henne ikke med hjem nei...det ser forresten ikke ut som om han vil at vi to jentene skal ha kontakt ...hmmm der kom jeg på noe.....kanskje han er redd for at jeg skal spørre henne ut om hva de egentlig gjør..hva de skriver i tekstmeldinger eller noe sånt? kanskje jeg SKAL invitere henne hjem? slik at jeg ser hvordan han oppfører seg mot henne og spørre henne litt ut sånn i fremtiden........... :sjarmor:

Skrevet

:sjarmor:

Jepp, gjør det! Spør henne liksom tilfeldig og vær blid og hyggelig, sånn at hun kanskje slapper av. Og uten at han oppdager det, så studer gjerne samboeren nøye og se reaksjoner. Om han blir utilpass. Kanskje de bare er venner, og at dere alle tre kan få et fint vennskap for den saks skyld. Da har du jo vunnet dobbelt så mye :)

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

men hvordan eksakt skal jeg spørre da? har dere noen forslag: og hva hvis han nekter å la henne komme hjem til oss? mistenkelig mistenkelig........

Skrevet

Jeg synes du skal følge magefølelsen din!!!! Har du en følelse av at din samboer har endret oppførsel og vaner så skal du ta hensyn til varsellampene. Har opplevd det samme selv og magefølelsen pleier og stemme.

Middag i hjemmet høres ut som en glimrende ide :sjarmor:

Er dette harmløst vil en midagsinvitasjon motas med takk, er det ikke så veit jeg at noen vil kvie seg :hoho:

Gjør det helt klart for din sambo at hvis det skal være kontakt dem i mellom så får den foregå på hjemmetelefonen. Er han ikke følsom i forhold til dine ønsker så må det sterkere lut til. Få en arbeids kompis eller en mannlig kompis til og sende deg meldinger til alle døgnets tider. Det som er godt for hanen er også godt for høna. Du vet at du ikke gjør noe galt men det gjør ikke han. Har han svin på skogen vil han ikke like utviklingen.

Jeg undrer meg alikevel over en ting. Vi jenter sier altid at det er mannen som skal tas, det er han som har forpliktelser overfor samboer (helt enig) , men jeg undres over kvinners egen verdighet da de ofte (ikke altid) vet at den de legger seg etter har samboer eller er gift. Det finnes ikke bare en strand full av gutter men et helt land fult av gutter. Hvorfor opføre seg som en tispe i løpetid. Hvor er stoltheten, empatien, forståelsen, selvrespekten og innsikten. Jeg vet at følser ikke altid lar seg styre, men selv respekten min ville fått seg en alvorlig knekk hvis jeg skulle starte mitt forhold på bekostning av en annens. Jeg ville tro at han var istand til å gjøre akkurat det samme mot meg.

føler med deg :trøste: vær tolmodig ikke dum snill

Gjest Anonymous
Skrevet

Kommunikasjon ville vært det beste, men det hjelper ikke når han ikke vil innrømme noe. Jeg måtte "snike" og fikk beviset.Han prøvde til og med å nekte når alt kunne "bevises"..Det sier jo meg at han hadde ALDRI innrømmet noe hvis jeg ikke kunne bevise det.

Så derfor...noen ganger må man bare ty til "dårlige" metoder. Jeg foretrekker iallefall å vite hvis det er noe, slik at JEG kan få ta stilling til hva jeg vil gjøre videre.

• 3 år senere...
Gjest 21 åring
Skrevet

jeg hadde lest meldingene på mobilen hans uten at han merket det... både sendt og mottat.... Det var sånn jeg oppdaget at min flørtet med en annen.... oppdager du ikke noe så ikke si noe om at du har vært på mobilen hans - ok du var parnoid... men finner du noe så har du i hvertfall fått vite--- og da kan du konfrontere han med det.

Skrevet

Jeg syns det er så morsomt når noen svarer på flere år gamle tråder :skratte:

Skrevet

hehe. tråden er fra 2005 :fnise:

ER ikke så mye god råd å komme med nå gitt :lur:

Skrevet

Nei, var i seneste laget, det, gitt.

Men lurer på om de fikk ordnet opp, jeg. :) Håper det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...