Gå til innhold

Hvorfor det ikke lønner seg å være kresen som mann på Tinder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange kvinner har klaget over hvorfor menn trykker "liker" på alle kvinnene de kommer over på Tinder. Hvorfor det? Man kunne selvfølgelig enkelt sagt at det er fordi alle er ute sex. Men kan det tenke seg til at det ikke lønner seg å være kresen på Tinder? Jeg sier ikke at en mann skal "like" alle. Men basert på hva man vet om profil man ser på Tinder er det minimalt med informasjon man har om vedkommende. Synes man personen er pen er det bare å kjøre på å "like". Men på Tinder er det ikke overraskende at nærmest 2/3 av alle brukere er menn i følge https://mic.com/articles/110774/two-thirds-of-tinder-users-are-men-here-s-why#.gPE9RGT83

Konkurransen er definitivt tøffere for menn å finne seg noen enn det for kvinner. Uavhengig av denne skjevfordelingen av brukere er det noen ting man bør ha i bakhodet når man "liker" noen på Tinder. La oss si at man oppnår å få 20 matcher. Da kan man være sikker på at god andel av disse kommer du aldri til å få noe svar fra. Enten det er fordi de ikke tørr å svare, skriver med noen andre, bruker Tinder til å få bekrefte sitt utseendet, få selvtilittboost eller det kan være andre ting. La oss si at man klarer å få en samtale med 10 av disse 20 matchene. Da er det neste steget å få en god samtale. Klarer man å skille seg ut her kan det gå rette veien. Men her kan det også lett gå galt om man sier noe som motparten kan tolke som krekende. Så lett som mange blir krenket i dagens samfunn er det ganske lite som skal til. Det kan også gå galt om man som mann ikke klarer å underholde kvinnene. En del kvinner forventer faktisk at en mann skal underholde henne for at hun skal se på han en verdig kandidat. Med en så stor skjevfordeling i brukere er det mye enklere å for en kvinne å bytte en mann ut enn det er motsatt, om det skulle være nødvendig. Det kan også gå galt hvis det skulle vise seg at du som mann gir informasjon om deg selv som daten ikke visste og som er viktig for henne. Det kan være ting som at høyden din er 170 cm eller 190 cm og du enten er for lav eller for høy i forhold til de personene du snakker med. Men la oss si at man skulle klare å få til et møte med 5 av disse. Da vil det neste steget for en mann å få til en bra date. Som mann vet man at mange kvinner også dater andre samtidig. Konkurransen er definitivt tilstede på dette stadiet også, men i mindre grad. Man er ganske heldig her om man faktisk liker en av de 5 man møter og det skulle vise seg å bli flere dater med vedkommende. Det dreier seg ikke om å være kresen, men derimot faktisk oppnå stor interesse for den person man treffer.

Spiller man ikke lotto, så vinner man ikke i lotto. Er man ikke på Tinder finner man ingen der heller. Med så mange hindringer for å treffe noen gjennom Tinder er det ikke lurt å legge alle eggene i samme kurv. Derfor tenker jeg at den del menn har lært seg til at det ikke lønner seg å være kresen på Tinder når man swiper. 

Anonymkode: 50928...6a4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Menn trykker ikke liker på alle på Tinder. Da skulle jeg ha hatt match med alle jeg da, men det har jeg ikke. Tror menn er mer selektive enn det påstås her.

Som stygg kvinne så stemmer i hvert fall ikke dette.

Anonymkode: 445fa...11f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Føler ikke at dette stemmer altså.. ex'n min er på tinder og han sier det ramler inn med matcher, har mange samtaler gående og potensielle dates.. han er ikke kjekkas nr 1 heller altså. Vanlig fyr!

Anonymkode: af587...b85

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Mange kvinner har klaget over hvorfor menn trykker "liker" på alle kvinnene de kommer over på Tinder. Hvorfor det? Man kunne selvfølgelig enkelt sagt at det er fordi alle er ute sex. Men kan det tenke seg til at det ikke lønner seg å være kresen på Tinder? Jeg sier ikke at en mann skal "like" alle. Men basert på hva man vet om profil man ser på Tinder er det minimalt med informasjon man har om vedkommende. Synes man personen er pen er det bare å kjøre på å "like". Men på Tinder er det ikke overraskende at nærmest 2/3 av alle brukere er menn i følge https://mic.com/articles/110774/two-thirds-of-tinder-users-are-men-here-s-why#.gPE9RGT83

Konkurransen er definitivt tøffere for menn å finne seg noen enn det for kvinner. Uavhengig av denne skjevfordelingen av brukere er det noen ting man bør ha i bakhodet når man "liker" noen på Tinder. La oss si at man oppnår å få 20 matcher. Da kan man være sikker på at god andel av disse kommer du aldri til å få noe svar fra. Enten det er fordi de ikke tørr å svare, skriver med noen andre, bruker Tinder til å få bekrefte sitt utseendet, få selvtilittboost eller det kan være andre ting. La oss si at man klarer å få en samtale med 10 av disse 20 matchene. Da er det neste steget å få en god samtale. Klarer man å skille seg ut her kan det gå rette veien. Men her kan det også lett gå galt om man sier noe som motparten kan tolke som krekende. Så lett som mange blir krenket i dagens samfunn er det ganske lite som skal til. Det kan også gå galt om man som mann ikke klarer å underholde kvinnene. En del kvinner forventer faktisk at en mann skal underholde henne for at hun skal se på han en verdig kandidat. Med en så stor skjevfordeling i brukere er det mye enklere å for en kvinne å bytte en mann ut enn det er motsatt, om det skulle være nødvendig. Det kan også gå galt hvis det skulle vise seg at du som mann gir informasjon om deg selv som daten ikke visste og som er viktig for henne. Det kan være ting som at høyden din er 170 cm eller 190 cm og du enten er for lav eller for høy i forhold til de personene du snakker med. Men la oss si at man skulle klare å få til et møte med 5 av disse. Da vil det neste steget for en mann å få til en bra date. Som mann vet man at mange kvinner også dater andre samtidig. Konkurransen er definitivt tilstede på dette stadiet også, men i mindre grad. Man er ganske heldig her om man faktisk liker en av de 5 man møter og det skulle vise seg å bli flere dater med vedkommende. Det dreier seg ikke om å være kresen, men derimot faktisk oppnå stor interesse for den person man treffer.

Spiller man ikke lotto, så vinner man ikke i lotto. Er man ikke på Tinder finner man ingen der heller. Med så mange hindringer for å treffe noen gjennom Tinder er det ikke lurt å legge alle eggene i samme kurv. Derfor tenker jeg at den del menn har lært seg til at det ikke lønner seg å være kresen på Tinder når man swiper. 

Anonymkode: 50928...6a4

Hvorfor skal man spille lotto for å få ei bra dame?

Var singel i 9 år jeg. På slutten fant jeg ut hva slag jente jeg ønsket meg og lærte meg å trives som singel. Sluttet å trykke likes på alt jeg snublet over.. Dermed rakk jeg nesten ikke å være singel lenger, til tross for at jeg ikke hadde så mange matcher på Tinder.

Det beste du kan gjøre for deg selv er å lære deg å trives med å være alene. Da må du ikke ha masse matcher for å føle at du er bra som mann.

Anonymkode: f5006...74d

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler ikke at dette stemmer altså.. ex'n min er på tinder og han sier det ramler inn med matcher, har mange samtaler gående og potensielle dates.. han er ikke kjekkas nr 1 heller altså. Vanlig fyr!

Det sier han vel bare for å få deg sjalu 😉

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det du skriver er neppe representativt for flesteparten av mennene der ute. Det betyr at han enten ER kjekk, eller VELDIG aktiv (som dette emnet handlet om). Eller et sted midt i mellom. Men de mennene som tror det bare er å fyre opp Tinder også ramler datene inn er enten usedvanlig attraktive (bildemessig) eller så lyver de så det renner.

• Liker 3
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Et problem med tinder som jeg har skrevet om før er at man ikke blir eksponert for alle. Selskapet har laget appen slik at spesielt menn må betale for å få skikkelig eksponering. Det kan man få dersom man kjøper tinder gold, og kjøper "boosts" som gjør at man blir toppprofilen i området en er i for ca 30 min. Dvs man kommer først opp i sveipekøen til damene som sveiper på det tidspunktet man bruker boosten. Man har også større sannsynlighet for å komme inn i sveipekøen til damer man sveiper til høyre når man bruker boosten. På den måten har man større sannsynlighet for å få matcher med damer som ikke sveiper på det tidspunktet en bruker boosten. Jeg og noen kompiser testet dette, og vi fikk alt fra 6-16 likes på 30 min. Hvor mye det hjelper å booste profilen sin som dame vet jeg ikke, men jeg fikk likes av flere damer som er i min målgruppe :P Jeg har laget min profil i håp om at en dame med høyere utdanning som liker å trene og være aktiv skal like min profil. 

Når menn bruker tinder og ikke får særlig med matcher så er stor grunn til det at man får dårlig eksponering. Man kan bare spekulere i hvordan tinderalgoritmen funker, men jeg tror at den rater profilene ut i fra hvor mange likes en får i begynnelsen når man først installerer appen. Det bestemmer så eksponeringen man får.

Ellers enig i mye av det du skriver. Siden damer generelt får mer oppmerksomhet på appen, og menn generelt har initiativhyrden sitter damene i realiteten med høyere forhandlingsmakt. De kan med det stille høyere krav når det kommer til samtalene, og "kjemien" de føler med mennene de snakker med. Det er bare veldig attraktive menn utseendemessig og eller fotogene menn som enkelt kan jevne ut denne skjevheten på appen fordi det er ikke vanskelig for dem å få flere samtaler gående selv. 

Endret av Minesveiper
Skrevet

Min minimale erfaring med Tinder er at dette først og fremst fungerer for folk som ser bra ut eller er fotogen. Etter sånn som jeg har skjønt fra venner og bekjente som bruker tjenesten aktiv, så går det førsteinntrykket (bildet) som avgjør hvor mange matcher en får. Derfor er det en av mange grunner til at jeg fant ut at dette ikke var noe for meg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Livet er basert på flaks og tilfeldigheter. Jeg tror man kommer langt med litt raushet ovenfor fremmede og nære, litt easy going holdninger, samt at man har noen klare grenser. Om du bruker byen eller venner fremfor nettdating, det tror jeg er et betydelig sidespor fra alt som er viktig: den connection du får med et menneske. Møt de du treffer med et åpent sinn, med et avklart forhold til egenverdi, respekt for seg selv og andre, og ha det litt gøy. Det er ikke verre. Også hjelper det å ikke være så himla kresen, men finn noen du liker. Bry deg ikke om hva venninnene dine er opptatt av. Kjør for det magefølelsen sier, så lenge den ikke sier pen statue - for det funker ikke. 

Endret av Arcturus
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...