Gå til innhold

Skifte bleie på trassig 18 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 18 mnd. er blitt skikkelig trassig. Jeg klarer snart ikke skifte bleie på henne lenger, og det er en forferdelig kamp når jeg skal kle på henne for å gå i barnehagen. Jeg har alltid vært vanlig bestemt når vi skal skifte bleie. Når hun begynnte å bli vanskelig forsøkte jeg etterhvert å avlede henne. Nå hjelper ikke det heller så nå måler vi krefter hver gang. Utrolig slitsomt. Hun er ikke stor nok til at hun skjønner så godt, men jeg har prøvd å forklare for henne hva vi skal gjøre osv. ikke noe fungerer. Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje på tide å skifte til "Up and Go".....

Skrevet

Hadde vært fint om du skrev litt om hvordan du skifter bleie på henne. Ligger hun på stellebordet eller står hun? Et tips kan f.eks. være at du setter en krakk foran vasken og lar henne leke med vannet i springen mens du skifter bleie på henne stående. Ja, jeg vet det kan være knotete å skifte bleier stående, men det er tross all lettere enn å skifte på en unge som ligger som en ål på stellebordet :-)

Skrevet

Jeg har henne liggende på stellebordet ja. Er det bæsjebleie så må jeg jo fortsatt det, og da kan de gå så det skvetter. Måtte hente opp en klump som skvatt av gårde og havnet i skittentøyet her en dag :hoho: Jeg burde sikkert la henne få slippe å ligge på stellebordet med bare tissebleier. Godt råd. Hva med påkledning før jeg skal i barnehagen. Noen råd der?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde samme problem med vår 18 mnd gamle gutt.

Vi holdt han rett og slett med tvang flere ganger etter hverandre (må gjøre det hver eneste gang når en først begynner). Ingen avledning av noe slag og det hjalp! Følte meg som en dårlig mor når det stod på (måtte av og til være to om å holde han..) men kan tro vi koser oss på stellebordet nå! Nå har vi pratestund der.

Han fant tydeligvis ut at det ikke hjalp å protestere og ga opp. Nå springer han og vil opp på stellebordet selv for da vet han at vi har kosestund der! :P

Gjest Svanhild
Skrevet
Han fant tydeligvis ut at det ikke hjalp å protestere og ga opp. Nå springer han og vil opp på stellebordet selv for da vet han at vi har kosestund der! :P
:-) Så hyggelig da. Skulle ønske vi hadde beholdt stellebordet jeg, men vi var sikkre på at den tiden var forbi når poden begynte å nekte å ligge i ro ved bleieskift. Stellebordet ga vi vekk, og nå som han er nærmere 3, har han igjen ro i baken til å holde seg i ro når det er tid for tørr og ren bleie. Savner kosestundene ved stellebordet jeg :-) Mitt tips til de som sliter vil være å gjøre som det ble referert til over her. Vis barnet klart hvem som bestemmer, så vil dere etterhvert få mange fine stunder ved bleieskiftene fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...