hm0010 Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Hei! Har ønsket meg øyenskyggepalettet Modern Renaissance fra Anastasia veldig lenge, og ønsker å kjøpe dette utenlands da det er billigst. På beautybay har det kostet over mva-grensen (350kr) en god stund nå, men nå har det endelig sunket til rundt 345kr. Jeg har sett litt rundt på nett, og mange har erfaring med at beautybay legger på noen kroner ved fratrekk, og at en da må betale mva.. Noen som har erfaring med dette, og vet om beautybay legger på et par kroner? Har også hørt om folk som har sendt kopi av ordrebekreftelsen til posten for å få regningen fjernet. Er dette lov?
hm0010 Skrevet 4. mars 2018 Forfatter #2 Skrevet 4. mars 2018 Oi, ser nå at jeg satt dette i feil kategori🙄
Solivagant Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 Har ikke opplevd at de har lagt på noen kroner, men valutakursen endrer seg og det er alltid lurt å ligge litt under tollgrensen for sikkerhets skyld.
hm0010 Skrevet 4. mars 2018 Forfatter #4 Skrevet 4. mars 2018 1 time siden, Solivagant skrev: Har ikke opplevd at de har lagt på noen kroner, men valutakursen endrer seg og det er alltid lurt å ligge litt under tollgrensen for sikkerhets skyld. Så jeg bør egentlig ikke ta sjansen?
Vampen Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 Jeg har aldri opplevd at de legger på, og du får vel opp prisen i NKR? Da har ikke valutagrensen noe å si.
hm0010 Skrevet 4. mars 2018 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2018 1 time siden, Vampen skrev: Jeg har aldri opplevd at de legger på, og du får vel opp prisen i NKR? Da har ikke valutagrensen noe å si. Så det er ikke slik at nettsiden er treg med å oppdatere valutakursene? Og hva gjør jeg hvis de slenger på noen kroner og jeg må betale moms+tillegg?
Vampen Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 5 minutter siden, hm0010 skrev: Så det er ikke slik at nettsiden er treg med å oppdatere valutakursene? Og hva gjør jeg hvis de slenger på noen kroner og jeg må betale moms+tillegg? Jeg har aldri opptatt at valutaendringer har noe å si når jeg handler på BB, fordi prisen er oppgitt i norske kroner. Og jeg har heller aldri opplevd at de har slengt på noen kroner i etterkant. De eneste gangene jeg har måttet betale mva og fortolling på ting fra BB er når jeg har vært klar over at prisen er over 350 kr. Men om dette bekymrer deg, så er det kanskje like greit å kjøpe den fra Kicks?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå