AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Ser ut til at jeg og kjæresten drar til Thailand til vinteren og jeg har hørt om flere som har bestilt kylling men fått hund der nede Jeg vil ikke spise hund, katt, ape eller sånne dyr. Har noen her opplevd det? Har de god vegetarmat? Og hvor i Thailand er det mest glamorøst, er Krabi ok? Anonymkode: a2699...e30
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #2 Skrevet 4. mars 2018 Har hørt eller de bare innbiller seg det? Få smaker forskjell. Ikke kjøp fra små vogner på gata eller små restauranter. Eller søk opp informasjon på forhånd om gode spisesteder så slipper du å bekymre deg. Utrolig hvor vanskelig folk skal gjøre det. Anonymkode: 4ff0c...c43 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 Thaimat e skikkelig godt! Og de er flinke til å tilby vegetarretter. Uansett kan du lett bytte ut kjøttet med fisk eller skalldyr. De fleste retter kan du velge mellom beef, chicken eller prawn. Da velger du jo bare reker (scampi) og da er du jo safe. Og fish curry er kjempegodt!
Englejenta Skrevet 4. mars 2018 #4 Skrevet 4. mars 2018 Akkurat nå, Kvinne87Rogaland skrev: Thaimat e skikkelig godt! Og de er flinke til å tilby vegetarretter. Uansett kan du lett bytte ut kjøttet med fisk eller skalldyr. De fleste retter kan du velge mellom beef, chicken eller prawn. Da velger du jo bare reker (scampi) og da er du jo safe. Og fish curry er kjempegodt! Godt råd :-) Det viktigste du kan gjøre er å ikke kjøpe mat fra vogner ute på gaten, det er å be om bråk.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 Jeg har vært mye i Thailand og aldri hørt om noen som fikk hund. Anonymkode: 3d2dc...1c0 9
tirben Skrevet 4. mars 2018 #6 Skrevet 4. mars 2018 Jeg har vært mye i Thailand og Vietnam, og aldri hørt om noen som har fått hund! Spiser veldig mye skalldyr i Thailand, ikke fordi jeg skeptisk til kjøtt, men fordi det er himmelsk godt der!! 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 Det er ikke vanlig å spise hund, annet enn i enkelte landsbyer i nord. Dessuten er det ingen som gidder lure deg. Og vegetar er også null problem. Anonymkode: 3627b...f14 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 9 timer siden, Englejenta skrev: Godt råd :-) Det viktigste du kan gjøre er å ikke kjøpe mat fra vogner ute på gaten, det er å be om bråk. Kjøper alltid fra vogner, alt er frisk tilberedt. Blitt syk en gang i livet og det var på pizzarestaurant. Anonymkode: 3627b...f14 10
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #9 Skrevet 4. mars 2018 9 timer siden, Englejenta skrev: Godt råd :-) Det viktigste du kan gjøre er å ikke kjøpe mat fra vogner ute på gaten, det er å be om bråk. ? Anonymkode: 0acbc...f62 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #10 Skrevet 4. mars 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært mye i Thailand og aldri hørt om noen som fikk hund. Anonymkode: 3d2dc...1c0 Men det kan skje! Anonymkode: a2699...e30
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #11 Skrevet 4. mars 2018 Pleier å spise på Hooters i Bangkok før jeg går over gaten og til Nana plaza 😎 Anbefales Anonymkode: b525b...2e8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #12 Skrevet 4. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det kan skje! Anonymkode: a2699...e30 Kanskje det er best for deg å ta med seg mat fra Norge. Noe hermetikk med MUK i. Eller knekkebrød og makrell i tomat. Anonymkode: cab52...070 7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #13 Skrevet 4. mars 2018 Her var det mye fordommer. Dette er tull. Hvorfor skal de skrive kylling på menyen og servere ape? Da skriver de vel ape da? Dessuten så ser du jo forskjell på fuglekjøtt og hund. Jeg skulle tro det er mye dyrere å avle opp hunder enn kylling. Så hund er nok mye dyrere å kjøpe. Thailansk mat er noe av det beste jeg får. Anonymkode: 7597c...e03 6
NewInTown Skrevet 4. mars 2018 #14 Skrevet 4. mars 2018 Har ikke hørt om at Thailand er spesielt aktive på å servere hund som kylling.... Bali, derimot.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #15 Skrevet 4. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det er best for deg å ta med seg mat fra Norge. Noe hermetikk med MUK i. Eller knekkebrød og makrell i tomat. Anonymkode: cab52...070 Nei, tror jeg holder meg til salat og frukt.. Jeg kjenner flere som har vært på Bali og bestilt det de trodde var kylling så var det hund. Flere har sett hunder bli flådd bak restauranter også.. Skjønner ikke hvorfor restaurantene gidder lyve om det, er utrolig dårlig gjort. Anonymkode: a2699...e30
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #16 Skrevet 4. mars 2018 Stemmer. Konklusjon; stur unna «hotdog» Anonymkode: b525b...2e8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #17 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, NewInTown skrev: Har ikke hørt om at Thailand er spesielt aktive på å servere hund som kylling.... Bali, derimot. Men har hørt det har skjedd i Phuket og sånne turiststeder også! Anonymkode: a2699...e30
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #18 Skrevet 4. mars 2018 Dette er løse oppdiktede rykter. Høres ut som: Med en gang de har tatt i mot bestillingen din. Går kokken ut balveien og ut på gata. Der fanger han det første han kommdr over. Enten det er en løshund, villkatt eller rotte. Før han slakter de bak resturranten og steker det til deg. Men når det er sagt. Hvorfor er det så ille å spise hund når vi spiser gris? Gris er jo mye nærmere mennesket enn det hund er. Mennesker får jo transplantert organer fra gris. Kanibaler som har smakt begge deler. Sier ar mennesker smaker akkurat som svinekjøtt. Anonymkode: 7597c...e03 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #19 Skrevet 4. mars 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men har hørt det har skjedd i Phuket og sånne turiststeder også! Anonymkode: a2699...e30 Det er bare tull. Anonymkode: 3f98f...a35 2
Gjest Reputation Skrevet 4. mars 2018 #20 Skrevet 4. mars 2018 Nei de spiser ikke hunder i Thailand. De har en enorm respekt, egentlig litt for mye, for gatehundene. Det er også trygt å spise fra gatevognene så lenge den har en grill. Man bør ikke kjøpe sjømat fra strandselgerene fordi de tilbereder det om morgenen og går rundt hele dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå