Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere hjemme hos dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer litt på hva som er mest "vanlig" og da spesielt hos de av dere som ikke har barn og mange i hus. Jeg bor alene i leilighet og er ryddig av meg og vasker som regel bad og kjøkken litt oftere enn stue da dette er to steder jeg ønsker å ha det rent til enhver tid. Jeg vasker 1-2. ganger der i uken og stua rundt hver 14. Dag.

Lilevel er jeg redd jeg vasker for ofte på bad og kjøkken? Lurer på hva andre tenker :laugh:

Anonymkode: fb262...5b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker hele leiligheten 1 gang per uke.

Da mener jeg alle gulv og overflater. Blir jo mer "sveipe over flatene" på feks kjøkkenet etter at jeg har laget mat og sånn,som da er daglig. Jeg koster også seff opp hvis noe ligger på gulvet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vasker her og der hver dag, men en gang i måneden har vi "flyttevask". Alt tas. 

Anonymkode: c6986...de7

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vasker her og der hver dag, men en gang i måneden har vi "flyttevask". Alt tas. 

Anonymkode: c6986...de7

Absolutt alt? Inkluderer det tak og vegger, alle lister, osv?

Anonymkode: 0885f...7c5

Skrevet

Vasker stort sett hele underetasjen hver dag, og overetasjen med soverom og bad annenhver dag. Med tre barn og en katt føles det nødvendig å vaske ofte :wink:

Skrevet

Jeg går kjapt over gulvene så og si hver dag. Overflatene annenhver dag. Holder alt ved like, så det tar ikke lange tiden. Og vi bor i leilighet som ikke er så stor. 

Skrevet

Vi har barn, og kjøkken, salongbord og vask på badet ryddes og vaskes hver dag. Rydding her og der konstant. Jeg tror min mann støvsuger hver dag og. Gulv vaskes 1-2 ganger uken, og alt vaskes skikkelig en gang i uken. 

Nå har barn vært på vinterferie med besteforeldre en uke, og da har det vært mindre behov for daglig rydding og rengjøring. Vasker likevel av kjøkkenet hver dag, når det er laget mat. 

AnonymBruker
Skrevet

En dag i uken

Anonymkode: 130dc...806

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor alene i en leilighet. Vasker en gang i uken.

Anonymkode: e8683...1d8

• Liker 1
Skrevet

Tar det litt på sparket, når det begynner å svi i øynene og vi begynner å brekke oss, tar vi frem bøtte og klut, for da er det på tide med litt vask. :)

• Liker 2
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

nesten litt flaut å svare her.... Har hus på 300kvm , familie med barn og 4 dyr. Det blir mye støvsuging, og mindre vask for å være ærlig . Badene er rimelig rene da:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt sjokkert... en voksen og ett barn, vasker en gang annenhvert uke. Feier over kjøkkengulvet litt oftere. Vasker selvsagt benkeplaten på kjøkkenet daglig, men resten? Nei. 

Anonymkode: 462a2...afc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bor alene, men ofte er jeg borte 3-4 dager i uka. Vasker derfor alt mellom hver 7-14 dag. Det er alltid rent her. 

Anonymkode: bf4e5...146

AnonymBruker
Skrevet

Tar bad når det behøves, samme med kjøkken. Vasker over badvask hver dag, samt kjøkkenbord og benker. Flekker på gulv fjernes med en gang, gulv vaskes en gang i uka. 

Stue, ganger og soverom og andre rom annenhver helg. Vi er to voksne. 

Anonymkode: e6797...d6b

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Når jeg ser meg om tenker "Jeg burde vaske". Da vasker jeg. 
Orker ikke å ha noe fast vaskedag, for da kommer jeg aldri til å vaske. :fnise:
Kjøkkenbenker blir tatt daglig. Badet blir også tatt så å si daglig. Men ikke gulvet. 

Er det virkelig nødvendig å vaske doen bare du bruker hver dag? Om du er på jobb 8 timer på en dag er det vel ikke akkurat mange dobesøk mellom hver gang du vasker. 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 4.3.2018 den 21.48):

Er det virkelig nødvendig å vaske doen bare du bruker hver dag? Om du er på jobb 8 timer på en dag er det vel ikke akkurat mange dobesøk mellom hver gang du vasker. 

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet

Grundig vaske 1 gang i uka, i mellom blir det kattevasket, støvsugd og ryddet daglig og ved behov. Det er 2 voksne + 2 barn + dyr og vi er mye hjemme, så det synes og merkes at det bor folk her. 

Anonymkode: 14fdd...4f7

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

er ikke bare toalettet som bør vaskes. Snakker om vasken og benken ved vasken. Det taes daglig. 
Må også tørke inni skapet etter dusjing, fordi det kommer vann inni. Ofte må det vaskes for å unngå såperester. 
Jeg trenger svært sjeldent å vaske selve toalettet. Knappen taes minst 1 gang i uken ca og samme med doringen. Samme med avfallsbøtten som samler støv. Og overskap + speil. Alt dette er som jeg sa; Når jeg føler for det og ser behovet. Men oppi toalettet; svært sjeldent. Regner ikke med å ta en skvett klorin i toalettet som vasking. 

Et bad består mer av et toalett, spesielt hos meg. :P 

Du må ha veldig mye støvpartikler eller noe i leiligheten din da om det er nødvendig å vaske vasken hver dag. Min blir ikke støvete før etter 1 uke. Speilet mitt vasker jeg sikkert annenhver måned for det blir aldri støvete eller skittent.. 

AnonymBruker
Skrevet

Må også føye meg inn i rekken av litt pinlige svar (som en over her): vi vasker gulv på stue/kjøkken/gang veldig sjeldent. Kanskje en gang hver eller annenhver måned for å være ærlig. Skal innrømme at jeg syns vi er vel sløv her, syns vi kunne vasket i allefall hver tredje uke. Samtidig står jeg inne for at jeg ikke ser behovet for å vaske gulvene en gang i uken. Støvsuger/koster opp hver/annenhver-tredjehver dag eller oftere ved behov (feks mer lokalt under spisebordet typ). Det ser rent ut her, og jeg ser ikke behovet for å holde det helt bakteriefritt/kjemisk rent på stuegulvet feks.  Kjøkkenbenk vaskes før vi lager mat. På badet har jeg sprayflaske med eddikvann som jeg vasker over vasken og benken rundt daglig + ved behov. Her er jeg opptatt av å holde det rent/bakteriefritt heller enn visuelt rent/ryddig, hvis dere skjønner. 

Tenker at jeg ikke er alene om å vaske såpass sjeldent, selv om de fleste som svarer her vasker langt hyppigere 🤡

Samtidig så må jeg erkjenne at jeg gjerne skulle kunnet mer om vasking, hva som tar bakterier best, hva som er best på parkett fliser osv, hva som er best for miljøet (noe jeg er veldig opptatt av), osv. Vokste opp med kun far, og det har nok dessverre satt noen spor på vaskekunnskapene mine 😶

Anonymkode: a53a0...797

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...