Gå til innhold

Hvilken instans har oversikt over samboerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å finne ut av om faren til sønnen min var registrert samboer før han døde... men på folkeregisteret hadde de ikke oversikt - ikke ligningskontoret heller...

Jeg trodde det var på trygdekontoret, men det er kanskje bare hvis man har barn?

Jeg trodde kanskje at folkereg var rette stedet, men de kunne ikke si noe.

Blir det registrert noe sted at man er samboere, eller er det bare for folkereg å se om det er flere som bor på samme adresse? Man trenger jo ikke være samboere selv om man har samme adresse heller...

Hvem kan jeg ringe for å få svar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir ikke registrert noe sted, annet enn at man eventuelt er registrert på samme adresse i folkeregisteret. Det var folkeregisteret som "berget" moren min når samboeren hennes døde, hadde de ikke vært registrert på samme adresse hadde hun ikke fått utbetalt livsforsikringen hans. Den ville da ha gått til livsarvingene, dvs. hans foreldre (denne mannen hadde ikke barn).

Det er mulig at man kan tinglyse en samboerkontrakt og at denne da er tilgjengelig, men det er vel et fåtall faktisk som har satt opp samboerkontrakt. Og sikkert enda færre som tinglyser den.

Gjest Anonymous
Skrevet

Om du kontakter sifteretten så får du vite om noe er tinglyst evt.tstament.

Om du melder flyting, så har folkeregisteret det i sine papirer.

køpskontrakter,lån osv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...