AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Ja, jeg vet dette er litt som å spørre hvor langt et tau er, men jeg prøver likevel. Veldig ca. Hvor mye kan det tenkes at det koster å pusse opp en enebolig på 200 kvm."alt" må tas, kledning, drenering, tak, alt det innvendige etc.... Anonymkode: 7baba...142
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 32 minutter siden, Mariell77 skrev: Må nok påregne mellom 1,5 og 2 mill +++ med dagens priser Anonymkode: 8404a...114
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #4 Skrevet 4. mars 2018 Jeg hadde nettopp møte med entreprenører ang noe liknende, et sted i bygdenorge. Og på 100kvm over 1etg fikk jeg anslått ca 20 000 kvm, dvs 2mill, mye fordi taket måtte taes, og det har en litt særegen løsning i ene hjørnet. Her måtte takstoler og tak taes. Ikke drenering. Pr nå er de 100 kvm et tomt uisolert mur-rom, så her inngikk ikke kledning, men isolering fra innsiden. Det ble som et nybygg, mao. Anonymkode: 8bfce...7ef
Englejenta Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 Ja, det kan være like greit å rive om du kan for så å bygge nytt istede. Prisforskjellen på det blir ikke stor. 2
Gjest Bortbyting Skrevet 4. mars 2018 #6 Skrevet 4. mars 2018 Er jo vanskelig å si, for hvordan ser det egentlig ut når dere får revet ned utvendig og innvendig....kan jo være at det er verre enn det ser ut også.
Vera Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 Totalrenoverte ÈN etasje, prislapp? 2,5 mill.. Det koster mer å pusse opp et gammelt hus, enn å bygge et nytt. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 Eneste fordelen med å pusse opp gammelt, er at man slipper unna alle TEK- kravene om handicap-standard i gang/ våtrom på første plan, samt balansert ventilasjon. Man står helt fritt, og kan lage så gøyale løsninger som man selv ønsker. Men ellers koster det det samme. Så tenk at det du betaler for ved kjøp av totalrenovering er tomteprisen, deretter legg til 20` pr kvadrat, så har du husprisen. Anonymkode: 8bfce...7ef
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #9 Skrevet 4. mars 2018 Jeg tror det blir mye billigere hvis man bestiller noen varer fra Øst/Europa. Anonymkode: 3ab52...4e8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #10 Skrevet 4. mars 2018 Du skriver ikke noe om egeninnsats da. Og om man kan fordele utgiftene over tid, eller om alt skal gjøres på en gang. Vi renoverer et søttitallshus på 200 kvm, med unntak av drenering. Tar litt av gangen, og ender nok opp på rett over en million. Da har jeg ikke regnet på taket enda, tipper det kommer på et par hundre tusen.. Men ettersom vi fordeler utgiftene låner vi ikke hele summen, vi klarer å ta noen regninger på lønn og sparing. I tillegg gjør vi MYE selv. Og vi oppgraderer ikke til TEK17, har ikke valgt balansert ventilasjon eller vannbåren varme f.eks. Men vi etterisolerer 10 cm, skifter vinduer, vindsperre og kledning etc, nye rør osv. Viktig å skille mellom oppussing, som ofte bare er nye overflater og maling innvendig, og renovering som innebærer teknisk oppgradering av boligen. Skal man ha folk til å gjøre det meste vil jeg tippe minimum 2 mill. Anonymkode: 1ba5d...0d6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #11 Skrevet 4. mars 2018 fra 1 mill og oppover, avhengig v løsninger og egeninnstas, Anonymkode: 75165...352
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #12 Skrevet 4. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du skriver ikke noe om egeninnsats da. Og om man kan fordele utgiftene over tid, eller om alt skal gjøres på en gang. Vi renoverer et søttitallshus på 200 kvm, med unntak av drenering. Tar litt av gangen, og ender nok opp på rett over en million. Da har jeg ikke regnet på taket enda, tipper det kommer på et par hundre tusen.. Men ettersom vi fordeler utgiftene låner vi ikke hele summen, vi klarer å ta noen regninger på lønn og sparing. I tillegg gjør vi MYE selv. Og vi oppgraderer ikke til TEK17, har ikke valgt balansert ventilasjon eller vannbåren varme f.eks. Men vi etterisolerer 10 cm, skifter vinduer, vindsperre og kledning etc, nye rør osv. Viktig å skille mellom oppussing, som ofte bare er nye overflater og maling innvendig, og renovering som innebærer teknisk oppgradering av boligen. Skal man ha folk til å gjøre det meste vil jeg tippe minimum 2 mill. Anonymkode: 1ba5d...0d6 Ingen egeninnsats, og alt skal gjøres med en gang. Det går ikke an å rive, så vi må pusse opp. TS Anonymkode: 7baba...142
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #13 Skrevet 4. mars 2018 Kommer jo an på standarden dere ønsker. Hvor gammelt er huset? Er det et hus på gul eller rød liste, blir ofte en del ting dyrere, f.eks. vinduer. Om absolutt alt skal tas av profesjonelle, vil jeg tro det kommer på minst 2 millioner, antakelig mer. Bare bad koster fort 3-400 000, kjøkken 150 000+, drenering koster en del, full oppgradering av det elektriske, nye kurser, bytte alt av rør, kledning, etterisolering, tak i alle rom og gulv i hele huset, nye vinduer i hele husey, kanskje nye dører både inne og ute, rette opp vegger og gulv, nye vegger i alle rom., kanskje ny trapp? Skal man totalrenovere, må man fjerne det gamle i tillegg til å bygge opp på nytt. Kan dere fjerne mye selv, f.eks. gammel baderomsinnredning, rive vegger o.l.? Det kan være en del å spare på det. Anonymkode: eb03c...067
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå