Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg skulle (etter utregning syklus) hatt ikm i dag, negativ på graviditet testen men el testen var så positiv som den ikke har vært før, kan det være veldig sen eggløsning? Eller kan det være tegn på graviditet ? Noen som har erfart dette? 

image.jpg

Anonymkode: b20b9...ab8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vert fall fått positiv eltest ved graviditet..

Anonymkode: 8ee79...e20

AnonymBruker
Skrevet

Hvis graviditetstesten er negativ og EL-testen positiv, er nok EL veldig forsinket, ja. EL-tester kan slå ut på hcG fordi hormonet ligner på LH, men da ville også graviditetstesten vært positiv. Graviditetstesten er mer sensitiv enn EL-testen. En sen EL forklarer jo også hvorfor mensen ikke har kommet.

Anonymkode: e8a41...6c5

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vert fall fått positiv eltest ved graviditet..

Ja, men da har du også fått positiv g-test?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis graviditetstesten er negativ og EL-testen positiv, er nok EL veldig forsinket, ja. EL-tester kan slå ut på hcG fordi hormonet ligner på LH, men da ville også graviditetstesten vært positiv. Graviditetstesten er mer sensitiv enn EL-testen. En sen EL forklarer jo også hvorfor mensen ikke har kommet.

Okei.. takk for svar :) 

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men da har du også fått positiv g-test?

Det hadde jeg ikke for hånden før etter noen dager, og da var den også positiv, noen dager etter altså..

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jeg ikke for hånden før etter noen dager, og da var den også positiv, noen dager etter altså..

Okei, takk for svar :D krysser fingrene for at det også kan være ett alternativ for meg :D

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei, takk for svar :D krysser fingrene for at det også kan være ett alternativ for meg :D

Skjønner at du håper, men hvis du leser litt på nettet (f.eks. https://www.early-pregnancy-tests.com/ovulation-test-as-pregnancy-test) så står det at en g-test er mer sensitiv enn en EL-test. Så i de tilfellene man får positiv EL-test, f.eks. dersom man ikke har g-test tilgjengelig, ville en g-test likevel også slått ut. Altså, enten er både EL-testen og g-testen positiv og man er gravid, eller så er bare g-testen positiv og EL-testen negativ, og man er gravid. At EL-testen er positiv og g-testen negativ høres usannsynlig ut med mindre EL-testen er mye mer sensitiv enn g-testen, noe som er uvanlig. 

• Liker 3
Skrevet

Som flere har sagt, dessverre veldig lite trolig at det skyldes graviditet om du har negativ graviditetstest. g-test vil vise positivt tidligere enn EL testen. Jeg vil tro kroppen din er igang med en EL, i noen tilfeller kan man få flere eggløsninger i samme syklus. Evt. at eggløsningen din bare er sen denne mnd. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen får positiv EL-test like før mens.

Anonymkode: aa7de...dca

Skrevet (endret)

Jeg fikk positiv EL test når jeg ble gravid. EL testene slår som regel ut positiv fortere enn en gravid test :) Da så jeg såvidt en strek på tidlig gravid test. 

Endret av vaniljeglasur
Skrevet
På 7.3.2018 den 16.36, Ede skrev:

Som flere har sagt, dessverre veldig lite trolig at det skyldes graviditet om du har negativ graviditetstest. g-test vil vise positivt tidligere enn EL testen. Jeg vil tro kroppen din er igang med en EL, i noen tilfeller kan man få flere eggløsninger i samme syklus. Evt. at eggløsningen din bare er sen denne mnd. 

Jeg har hørt motsatt, at EL testene blir positive før gravid testene :P

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, vaniljeglasur skrev:

Jeg har hørt motsatt, at EL testene blir positive før gravid testene :P

Hvor har du hørt det? Det stemmer ikke.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du hørt det? Det stemmer ikke.

Husker ikke helt. Men det stemte på meg i vært fall. Fikk positiv EL test, og da var gravid testen såvidt positiv. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, vaniljeglasur skrev:

Jeg fikk positiv EL test når jeg ble gravid. EL testene slår som regel ut positiv fortere enn en gravid test :) Da så jeg såvidt en strek på tidlig gravid test. 

Dette stemmer ikke. Fysisk umulig. 

4 minutter siden, vaniljeglasur skrev:

Husker ikke helt. Men det stemte på meg i vært fall. Fikk positiv EL test, og da var gravid testen såvidt positiv. 

Nei, det stemmer ikke på deg, du fikk positiv graviditetstest. En g-test er positiv uansett hvor svak streken er. Og det er det vi sier her, en eltest blir ikke positiv ved en graviditet uten at g-testen også blir positiv. Noe din ble, så du bekrefter bare det vi sier. 

Anonymkode: 2bbf1...cfa

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer ikke. Fysisk umulig. 

Nei, det stemmer ikke på deg, du fikk positiv graviditetstest. En g-test er positiv uansett hvor svak streken er. Og det er det vi sier her, en eltest blir ikke positiv ved en graviditet uten at g-testen også blir positiv. Noe din ble, så du bekrefter bare det vi sier. 

Anonymkode: 2bbf1...cfa

Helt korrekt.

Anonymkode: c758b...4e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...