AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #1 Skrevet 4. mars 2018 Hei. Jeg skulle (etter utregning syklus) hatt ikm i dag, negativ på graviditet testen men el testen var så positiv som den ikke har vært før, kan det være veldig sen eggløsning? Eller kan det være tegn på graviditet ? Noen som har erfart dette? Anonymkode: b20b9...ab8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #2 Skrevet 4. mars 2018 Jeg har vert fall fått positiv eltest ved graviditet.. Anonymkode: 8ee79...e20
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 Hvis graviditetstesten er negativ og EL-testen positiv, er nok EL veldig forsinket, ja. EL-tester kan slå ut på hcG fordi hormonet ligner på LH, men da ville også graviditetstesten vært positiv. Graviditetstesten er mer sensitiv enn EL-testen. En sen EL forklarer jo også hvorfor mensen ikke har kommet. Anonymkode: e8a41...6c5 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #4 Skrevet 4. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vert fall fått positiv eltest ved graviditet.. Anonymkode: 8ee79...e20 Ja, men da har du også fått positiv g-test? Anonymkode: e8a41...6c5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis graviditetstesten er negativ og EL-testen positiv, er nok EL veldig forsinket, ja. EL-tester kan slå ut på hcG fordi hormonet ligner på LH, men da ville også graviditetstesten vært positiv. Graviditetstesten er mer sensitiv enn EL-testen. En sen EL forklarer jo også hvorfor mensen ikke har kommet. Anonymkode: e8a41...6c5 Okei.. takk for svar Anonymkode: b20b9...ab8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #6 Skrevet 4. mars 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men da har du også fått positiv g-test? Anonymkode: e8a41...6c5 Det hadde jeg ikke for hånden før etter noen dager, og da var den også positiv, noen dager etter altså.. Anonymkode: 8ee79...e20
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det hadde jeg ikke for hånden før etter noen dager, og da var den også positiv, noen dager etter altså.. Anonymkode: 8ee79...e20 Okei, takk for svar :D krysser fingrene for at det også kan være ett alternativ for meg :D Anonymkode: b20b9...ab8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei, takk for svar :D krysser fingrene for at det også kan være ett alternativ for meg :D Anonymkode: b20b9...ab8 Skjønner at du håper, men hvis du leser litt på nettet (f.eks. https://www.early-pregnancy-tests.com/ovulation-test-as-pregnancy-test) så står det at en g-test er mer sensitiv enn en EL-test. Så i de tilfellene man får positiv EL-test, f.eks. dersom man ikke har g-test tilgjengelig, ville en g-test likevel også slått ut. Altså, enten er både EL-testen og g-testen positiv og man er gravid, eller så er bare g-testen positiv og EL-testen negativ, og man er gravid. At EL-testen er positiv og g-testen negativ høres usannsynlig ut med mindre EL-testen er mye mer sensitiv enn g-testen, noe som er uvanlig. Anonymkode: e8a41...6c5 3
Ede Skrevet 7. mars 2018 #9 Skrevet 7. mars 2018 Som flere har sagt, dessverre veldig lite trolig at det skyldes graviditet om du har negativ graviditetstest. g-test vil vise positivt tidligere enn EL testen. Jeg vil tro kroppen din er igang med en EL, i noen tilfeller kan man få flere eggløsninger i samme syklus. Evt. at eggløsningen din bare er sen denne mnd.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #10 Skrevet 7. mars 2018 Noen får positiv EL-test like før mens. Anonymkode: aa7de...dca
vaniljeglasur Skrevet 11. mars 2018 #11 Skrevet 11. mars 2018 (endret) Jeg fikk positiv EL test når jeg ble gravid. EL testene slår som regel ut positiv fortere enn en gravid test Da så jeg såvidt en strek på tidlig gravid test. Endret 11. mars 2018 av vaniljeglasur
vaniljeglasur Skrevet 11. mars 2018 #12 Skrevet 11. mars 2018 På 7.3.2018 den 16.36, Ede skrev: Som flere har sagt, dessverre veldig lite trolig at det skyldes graviditet om du har negativ graviditetstest. g-test vil vise positivt tidligere enn EL testen. Jeg vil tro kroppen din er igang med en EL, i noen tilfeller kan man få flere eggløsninger i samme syklus. Evt. at eggløsningen din bare er sen denne mnd. Jeg har hørt motsatt, at EL testene blir positive før gravid testene
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #13 Skrevet 11. mars 2018 2 minutter siden, vaniljeglasur skrev: Jeg har hørt motsatt, at EL testene blir positive før gravid testene Hvor har du hørt det? Det stemmer ikke. Anonymkode: e8a41...6c5
vaniljeglasur Skrevet 11. mars 2018 #14 Skrevet 11. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du hørt det? Det stemmer ikke. Anonymkode: e8a41...6c5 Husker ikke helt. Men det stemte på meg i vært fall. Fikk positiv EL test, og da var gravid testen såvidt positiv.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #15 Skrevet 11. mars 2018 16 minutter siden, vaniljeglasur skrev: Jeg fikk positiv EL test når jeg ble gravid. EL testene slår som regel ut positiv fortere enn en gravid test Da så jeg såvidt en strek på tidlig gravid test. Dette stemmer ikke. Fysisk umulig. 4 minutter siden, vaniljeglasur skrev: Husker ikke helt. Men det stemte på meg i vært fall. Fikk positiv EL test, og da var gravid testen såvidt positiv. Nei, det stemmer ikke på deg, du fikk positiv graviditetstest. En g-test er positiv uansett hvor svak streken er. Og det er det vi sier her, en eltest blir ikke positiv ved en graviditet uten at g-testen også blir positiv. Noe din ble, så du bekrefter bare det vi sier. Anonymkode: 2bbf1...cfa 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #16 Skrevet 11. mars 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette stemmer ikke. Fysisk umulig. Nei, det stemmer ikke på deg, du fikk positiv graviditetstest. En g-test er positiv uansett hvor svak streken er. Og det er det vi sier her, en eltest blir ikke positiv ved en graviditet uten at g-testen også blir positiv. Noe din ble, så du bekrefter bare det vi sier. Anonymkode: 2bbf1...cfa Helt korrekt. Anonymkode: c758b...4e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå