Gjest Daniella_ Skrevet 15. februar 2005 #1 Skrevet 15. februar 2005 Jeg begynte med MDF...brukte det i en 2ukers periode, men sluttet nå fordi jeg skal til hudpleier å ta en dyprens for så å begynne på MDF igjen... Men det jeg lurer på, når kan man ta sol etter bruk av MDF?
Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2005 #2 Skrevet 15. februar 2005 Egentlig tror jeg du skal holde deg unna i en fireukersperiode (den tiden det tar huden å gå gjennom en syklus). Du kan lett risikere å bli brent hvis du tar sol for tidlig. Jeg har gjort det selv i vanvare, og ble nok mer brent enn normalt, men jeg har solsterk hud som aldri blir brent. Isåfall burde to uker kanskje gå greit.
Gjest Daniella_ Skrevet 15. februar 2005 #3 Skrevet 15. februar 2005 Takker. Jeg har også hud som så og si aldri blir brent så da venter jeg en to uker.
Gjest manic Skrevet 15. februar 2005 #4 Skrevet 15. februar 2005 Jeg tror jeg har hørt en uke, selv om fire uker høres mer safe ut. Du kan jo begynne å sole deg med veldig høy solfaktor og gradvis trappe ned.
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2005 #5 Skrevet 15. februar 2005 Hvorfor trappe ned ,jeg bruker solfaktor 30 heler sommeren.Vil ikke bli rynkete ,er det ikke derfor dere har tatt fruktsyrebehandling da ?MDF har 15 og 30 i sine ansiktsolkremer ,de er knallbra blir ikke fet.
Plym Skrevet 15. februar 2005 #6 Skrevet 15. februar 2005 Unnskyld, jeg er kanskje dum, men hvilke produkter er det dere snakker om som ikke kan kombineres med sol?
Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2005 #7 Skrevet 15. februar 2005 MD Formulations inneholder glykolsyre, som gjør huden mer sensitiv mot UV-stråling. Glykolsyre hjelper mot tette porer, svarte prikker, tørre flekker.... Husk at solarier inneholder rør som gir en helt annen sammensetning av strålene enn vanlig sol, så det er ikke sikkert at en solkrem vil funke på samme måte.
Plym Skrevet 15. februar 2005 #8 Skrevet 15. februar 2005 Ok, det visste jeg ikke. Har nettopp begynt med MDF, og er superfornøyd. Får heller være litt forsiktig med sola, da. Takk for opplysningen!
Hu i Svingen Skrevet 1. mars 2005 #9 Skrevet 1. mars 2005 Har bestilt MDF nå, og lurer på om det er greit å sole seg selv om man bruker dette hvis man har spf 30 i ansiktet? Ble ikke helt klok av forklaringen over...
smil Skrevet 1. mars 2005 #10 Skrevet 1. mars 2005 Du bør ikke drive "aktiv soling" sa hudpleieren til meg. Du kan godt være ute i sola, men må bruke faktor 15, minst. Men det kommer sikkert litt an på hvor ømfintlig huden din er for sol fra før av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå