Gå til innhold

Hund plutselig redd samboer..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer ikke av seg selv nei, hunder blir ikke plutselig redd for noen de stolte på før. Det sier da seg selv??? Har du selv opplevd dette med et dyr noen sinne helt uten grunn?

Jeg syns ikke du skal jobbe med hans forhold til hunden, jeg syns du skal stille han til veggs angåande dette. Han har gjort noe mot hunden, det er det ingen tvil om.

Anonymkode: 71d00...830

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Sannsynligvis har han grisebanka hunden, så det er faen ikke rart han er redd for han. En hunde blir ikke redd bare over natta. Hunder er hengivne til sine eieren, og det er en grunn til når noe slikt skjer.

Anonymkode: 54f86...b4f

Det hadde jo TS merket da ditt troll, grisebank innebærer gjerne halting, at man ikke klarer å gå, sår og blod osv 😂 Men godt forsøk på å fyre opp folk!

Anonymkode: 0f14e...266

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hunden vår ble også plutselig innmari redd for helt ulogiske ting en periode her. Det roet seg med tiden da, men på det verste, så var det ingenting som skulle til, før hunden var redd. Var veldig ekkelt, var jo redd for at folk skulle tro at vi hadde gjort hunden noe.. 

Anonymkode: bf86c...d99

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare når de skal på tur hunden er redd? Da har det skjedd noe når de har vært ute. Så syns jeg det er rart med så mange som skriver at hunder i en viss alder kan bli redd hva som helst. Jeg har aldri opplevd det. En hund som er så redd at den kryper sammen og søker beskyttelse hos andre er alvorlig redd. 

Anonymkode: 2b110...833

• Liker 2
Skrevet (endret)
På 4.3.2018 den 10.48, AnonymBruker skrev:

Les deg opp på litt hundespykologi før du uttaler deg bastant om slikt!

det er en grunn til at majoriteten av hunder ( særlig hannhunder) omplasseres i alderen 7mndr-2 år. Den grunnen er som regel eiere som ikke evner å forstå at hunden er i puberteten og dermed litt koko. De ser spøkelser på høylys dag, blir redde for glatte gulv, mopeder, folk som nyser, andre hunder, fremmede, barna i huset osv osv.....

Anonymkode: 75167...766

Jeg vil mene at pubertet hos hunder, er sikkert en ting, de blir koko osv, men bli skeptisk og redd overfor eieren? Hm, vet ikke helt om jeg tror på det. Vanskelig å si hva årsaken kan være.. 

Endret av Verv
Gjest LadyAntebellum
Skrevet (endret)

Jeg fjernet innlegget, men er jo sitert likevel så man ser jo hva det dreide seg om. Men jeg ble så opprørt over at noen mener han må ha «grisebanket» hunden, når jeg sier at det umulig kan være det. Skjønner at det kan skje og være en mulig årsak hos noen men det er garantert ikke tilfellet her. Ellers takk for alle andre gode råd. Jeg er veldig lei meg fordi samboer blir så lei seg av at hunden holder avstand. 

Når jeg er tilstede har hunden ingen problemer med og oppsøke samboeren min og logrer med halen osv men han sier at med en gang jeg ikke er hjemme så gjemmer hunden seg i buret. Han er ikke like redd nå når han skal lufte ham, og løper ut i gangen for og være med ham ut. Mens nå skjer dette med at han gjemmer seg når jeg ikke er hjemme.

skjønner det ikke

Endret av LadyAntebellum
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, LadyAntebellum skrev:

Når jeg er tilstede har hunden ingen problemer med og oppsøke samboeren min og logrer med halen osv men han sier at med en gang jeg ikke er hjemme så gjemmer hunden seg i buret. Han er ikke like redd nå når han skal lufte ham, og løper ut i gangen for og være med ham ut. Mens nå skjer dette med at han gjemmer seg når jeg ikke er hjemme.

skjønner det ikke

Hunden føler seg tydeligvis utrygg sammen med samboer alene, når ikke du er der for å passe på han.

Anonymkode: c11b0...f25

• Liker 3
Gjest LadyAntebellum
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hunden føler seg tydeligvis utrygg sammen med samboer alene, når ikke du er der for å passe på han.

Anonymkode: c11b0...f25

Og hadde jeg ikke kjent samboeren min så hadde jeg også tenkt at «han må ha gjort noe», men han er liksom en veldig forsiktig fyr. Hvis hunden ligger godt i sofaen der han skulle sette seg så setter han seg heller en annen plass, der han kanskje selv ikke sitter godt. Det jeg mener er at han er veldig opptatt av at hunden skal få ha det godt.

AnonymBruker
Skrevet

Hunden er jo helt klart utrygg på samboeren din Ts. Først vil han ikke være med på tur,og nå gjemmer han seg unna når de er alene hjemme. Det er helt opplagt at den er redd. Det er jo enkelte mennesker som sender ut "vibrasjoner" som hunder kan reagere på. Hvis samboeren syns dette er sårt,så blir han også utrygg. Hunden merker det godt. Og du kan faktisk ikke være helt sikker på at samboeren din på en eller annen måte har skremt hunden heller. Det er jo noe som ikke stemmer her. Ingen hund reagerer sånn mot eier uten grunn uansett alder!

Anonymkode: 2b110...833

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...