Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som er gode på å dikte sanger som kunne hjulpet meg litt? Jeg står helt fast ett par steder... melodien er musevisa. :singing:

Først er det et vers om hvordan barnet fikk navnet sitt. Her trenger jeg hjelp med siste linje i refrenget...

Heissann og hoppsann – det navnet har du fått og vi synes alle at du kler det veldig godt
Heisann og hoppsann - ???

Videre er det et vers om besteforeldrene. Her er det også siste linje i refrenget som skaper litt problemer.

Heisann og hopsann - du er heldig du
som har så mange rundt deg, det er ikke til å tru
Heisann og hoppsann - de stiller alltid opp
? noe du jo synes er helt topp! ?

Til slutt vil jeg ha et vers om alle gjestene som har tatt turen. Tar gjerne i mot tips til det verset også. Har en linje til siste refreng klar:

Heisann og hoppsann – vi har det fint i lag,
og det er kjempegøy å feire deg på denne dag

Tar imot alle tips!
Hilsen en litt sliten småbarnsmor som har sett seg helt blind på teksten :laugh:

Anonymkode: 09947...ee1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke god på å dikte, men på munter.no kan man kjøpe ferdige sanger. 

Lykke til med dåp!

Skrevet (endret)

Prøver m/ noen strofer- 

Heisann og hoppsann, ja dette skal bli deg

med dette fine fornavnet som vi vil kalle deg.

Og, tusen takk til alle som tok turen hit i dag, som feirer med familien på denne store dag. Vi er så glad å stolte, dere skulle bare visst, vår tulle er blitt virkelighet og sannelig er vi her. 

Endret av Verv
Skrevet

Prøver igjen- Vers, besteforeldre- ... De stiller alltid opp, og er omsorgsfull og morsomme, det synes jeg er topp!

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig med sanger i dåp? Spør bare fordi jeg ikke vet.

Anonymkode: 8454e...61b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har aldri vært i dåp hvor det har vært laget sanger. Kun konfirmasjoner og bryllup.

Endret av Belima
Rettet skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet

Dopp sanger, egenskrevete sanger er den støreste stemningsdreper av dem alle. 

Anonymkode: f1696...0c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 12.3.2018 den 15.53, AnonymBruker skrev:

Dopp sanger, egenskrevete sanger er den støreste stemningsdreper av dem alle. 

Anonymkode: f1696...0c0

Enig. Har lyst til å sette meg under bordet når det synges slike sanger. Det er rett og slett flaut å høre på

Anonymkode: cd900...b7f

AnonymBruker
Skrevet
På 4.3.2018 den 16.14, Verv skrev:

Prøver m/ noen strofer- 

Heisann og hoppsann, ja dette skal bli deg

med dette fine fornavnet som vi vil kalle deg.

Og, tusen takk til alle som tok turen hit i dag, som feirer med familien på denne store dag. Vi er så glad å stolte, dere skulle bare visst, vår tulle er blitt virkelighet og sannelig er vi her. 

Barnet får vel navnet lenge før dåpen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 4.3.2018 den 6.33, AnonymBruker skrev:

Er det noen som er gode på å dikte sanger som kunne hjulpet meg litt? Jeg står helt fast ett par steder... melodien er musevisa. :singing:

Først er det et vers om hvordan barnet fikk navnet sitt. Her trenger jeg hjelp med siste linje i refrenget...

Heissann og hoppsann – det navnet har du fått og vi synes alle at du kler det veldig godt
Heisann og hoppsann - ???

Videre er det et vers om besteforeldrene. Her er det også siste linje i refrenget som skaper litt problemer.

Heisann og hopsann - du er heldig du
som har så mange rundt deg, det er ikke til å tru
Heisann og hoppsann - de stiller alltid opp
? noe du jo synes er helt topp! ?

Til slutt vil jeg ha et vers om alle gjestene som har tatt turen. Tar gjerne i mot tips til det verset også. Har en linje til siste refreng klar:

Heisann og hoppsann – vi har det fint i lag,
og det er kjempegøy å feire deg på denne dag

Tar imot alle tips!
Hilsen en litt sliten småbarnsmor som har sett seg helt blind på teksten :laugh:

Anonymkode: 09947...ee1

Ikke innvolver navnet på gjestene i denne sangen. La de slippe

AnonymBruker
Skrevet

Æsj la nå være å skrive sånne kleine sanger. jeg får bare lyst til å forlate alle selskaper med sånne egenskrevne sanger hvor et par personer veit hvordan sangen går å resten sitter å mumler. Ikke søtt, ikke morsomt, bare flaut! 

Anonymkode: 88b63...0fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 14.3.2018 den 12.56, AnonymBruker skrev:

Æsj la nå være å skrive sånne kleine sanger. jeg får bare lyst til å forlate alle selskaper med sånne egenskrevne sanger hvor et par personer veit hvordan sangen går å resten sitter å mumler. Ikke søtt, ikke morsomt, bare flaut! 

Anonymkode: 88b63...0fc

Enig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

K L E I N T

Anonymkode: ecce3...f33

Skrevet

Jeg synes sanger i selskaper er en koselig tradisjon, men så kommer jeg også fra en sangglad familie hvor de fleste synger med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...