Gå til innhold

FB-venninne som poster og poster og poster

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som poster minst 5 poster på fb nesten hver dag. Det er ofte poster om negative ting (hun bor i USA så nå er det våpen og skoler det går i), private ting om seg selv som er veldig "stakkars meg", og noe veldig anmassende om en helseguru hun har fulgt i et par år (og selvsagt postet om hele tiden). Det er ofte poster om "du må gjøre ditt og datt" særlig i forhold til denne helsedama, spis ditt og datt, les boken hennes etc. om og om igjen. Hun poster også noen poster flere ganger pr dag, og om igjen neste dag......

Vel, greit nok at hun gjør dette, hun om dette, men jeg er så lei av å få 5 poster av henne i feeden min, og orker ikke klikke liker på det lenger. Når Trump ble preisdent var det så ekstremt at jeg måtte slutte å følge henne en periode. Problemet er at jeg har jo ikke lyst til å ignorere postene hennes helt heller, da hun sikkert blir såret av det.

Hva skal jeg gjøre? Hva gjør du med sånne fb-venner? Må legge til at vi chatter ganske mye og har felles interesser, så det blir "rart" at jeg ellers ignorerer postene hennes :( 

Anonymkode: 64705...08f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lar dem styre med sitt og trykker like de gangene de dukker opp noe som fanger interessen min. Det skjer jo det, selv med de som spammer skit dagen lang.

Anonymkode: 90342...c0d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan slutte å følge henne uten å fjerne vennskapet. Klikk til øverst til høyre på et av innleggene hennes så kan du huke av for «slutt å følge».

Anonymkode: b9b9c...614

• Liker 10
Skrevet

Tror du ikke alle har en eller to, kanskje til og med flere, slike venner på Facebook? De som har ytringer som er fullstendig på jordet lar jeg være å følge, men det er de som (tror jeg) ikke legger merke til det allikevel, de der som bruker Facebook som sin egen private søppelplass. Et par ganger har jeg gått så langt som til å slette vennskapet.

De andre som gjør dette, de som er så nærme at jeg ikke vil slutte å følge dem overser jeg bare. Jeg leser ikke innleggene og jeg lar være å bry meg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo bare pause  hun i 30 dager . 

Anonymkode: 3f099...83f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

unfollow.

Anonymkode: 1794b...98b

Skrevet

Slike "venner" forsvinner fra feeden min for godt. Gidder ikke.   

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også noen slike. Dem har jeg rett og slett måttet slutte å følge selv om jeg fremdeles har dem som venner. 10-15 innlegg om mer eller mindre "verdensproblemer" hver dag i lange perioder blir rett og slett for mye mas for meg. Prøver ellers å demme opp for en del sånt med rett og slett å blokkere sider de ofte siterer fra. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Vel, greit nok at hun gjør dette, hun om dette, men jeg er så lei av å få 5 poster av henne i feeden min, og orker ikke klikke liker på det lenger. Når Trump ble preisdent var det så ekstremt at jeg måtte slutte å følge henne en periode. Problemet er at jeg har jo ikke lyst til å ignorere postene hennes helt heller, da hun sikkert blir såret av det.

Hva skal jeg gjøre? Hva gjør du med sånne fb-venner? Må legge til at vi chatter ganske mye og har felles interesser, så det blir "rart" at jeg ellers ignorerer postene hennes :( 

Hvorfor skulle det være rart? Hun får jo ikke beskjed om at du har avfulgt henne på feeden din. Og du driver vel uansett ikke og trykker liker på alt dette tullet hennes? Så hvordan skal hun merke at du ikke leser det? 

Anonymkode: ec636...f80

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun har det vel ikke bra. Jeg tenker slik om folk som deler for mye uansett om det er negative ting eller positive ting. Dele trang er i mitt hode ensbetydende med at personen ikke har det så greit for tiden. Da pleier jeg å ringe vedkommende og snakke med de, og spørre hvordan det går osv. Da pleier delingen å stoppe eventuelt blir det noen dagers pause i delingen. Det hjelper nok å snakke om det 

Anonymkode: 64133...2dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pleide å fjerne slike før, men jeg er kanskje innom fb to ganger i uken eller når jeg vet noen har bursdag. Kanskje du bruker fb for mye?

Anonymkode: 07a4e...39d

AnonymBruker
Skrevet

mine venner fra USA er pgså mye mer aktive på fb. Tror kanskje det er mer normalen der enn her.

Vi skal jo helst ikke skille oss ut eller mene noe :P

Jeg hadde rett og slett bestemt meg for å ikke irritere meg over det.

Anonymkode: b7251...679

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

mine venner fra USA er pgså mye mer aktive på fb. Tror kanskje det er mer normalen der enn her.

Vi skal jo helst ikke skille oss ut eller mene noe :P

Jeg hadde rett og slett bestemt meg for å ikke irritere meg over det.

Anonymkode: b7251...679

Ha....kanskje det er noe av forklaringen.

Jeg har snoozet henne nå for å få noe annet i feeden. Idag er det Trump og hans immigrasjonsprolitikk som er i fokus, med mange tåredryppende historier om mennesker som ikke får opphold. Det var veldig befriende å få det bort kjenner jeg. Tenker at jeg kan heller stikke innom profilen hennes av og til når jeg føler for det istedenfor å få dette opp kontinuerlig. TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jo bare å huke av for å slippe oppdateringer fra vedkommende. :)

Jeg har også hatt noen sånne, f eks ei som er arbeidsledig på og av gjennom mange år, som har mye fritid og poster mye. Hun er like aktiv overalt, på Face, Insta og Snap. Orker ikke å følge alt dette.

Jeg synes det er et større problem med disse som kommenterer ALT du selv legger ut, folk du selv ikke har spesiell intresse av. Man kan jo skjule innlegg for de man vil, men dette er en noe større jobb, derfor gidder jeg ikke..

Anonymkode: 542c1...61f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at jeg kan slutte å følge henne og jeg har gjort det nå. Hun har også en kunst-side der hun også postet noe politisk idag, så jeg sluttet å følge den også.

Det er bare det at jeg vet at hun kommer til å ta det personlig og jeg kan heller ikke forklare at hun poster for mye, det vil hun også ta personlig. Vet ikke engang om jeg orker å gå på profilen hennes og klikke liker på noe innimellom, jeg har fått nok. Hun har også postet innlegg der hun spør om innleggene hennes ikke blir vist, og om folk kan kommentere på dem for å vise at de har sett dem. Det er nemlig veldig få som orker å klikke eller kommentere på det hun legger ut, nå er det stort sett bare meg og èn til som gjør det. Så hun blir faktisk altså sur og fornærmet og mener at vi bør "se henne" og ta stilling til det hun legger ut... Jeg begynner å lure på om hun er riktig navla ærlig talt.

AnonymBruker
Skrevet
På 4.3.2018 den 5.22, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som poster minst 5 poster på fb nesten hver dag. Det er ofte poster om negative ting (hun bor i USA så nå er det våpen og skoler det går i), private ting om seg selv som er veldig "stakkars meg", og noe veldig anmassende om en helseguru hun har fulgt i et par år (og selvsagt postet om hele tiden). Det er ofte poster om "du må gjøre ditt og datt" særlig i forhold til denne helsedama, spis ditt og datt, les boken hennes etc. om og om igjen. Hun poster også noen poster flere ganger pr dag, og om igjen neste dag......

De som ofte poster noe i FB er ensomme og fikk ikke oppmerksomhet som barn.

Anonymkode: 56e75...4c0

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

De som ofte poster noe i FB er ensomme og fikk ikke oppmerksomhet som barn.

Anonymkode: 56e75...4c0

Det stemmer  nok med  henne ja. TS

AnonymBruker
Skrevet

Virker som fb kom meg til unnsetning, nå har de begynt å vise meg "top posts around facebook" istedenfor feeden min, så da "slipper" jeg jo å se oppdateringer fra noen venner i det hele tatt. Får finne meg en god :ac: istedenfor. TS

• 9 måneder senere...
Skrevet

Kan fortelle at hun poster enda om traumer og negative ting. Nå går det på at hun er så traumatisert og div. ressurser rundt traume-bearbeiding, nyhettsaker om vold mot kvinner, om dårlig behandling av flyktninger, seksuelle overgrep etc. Ikke 5 poster til dagen lenger men alltid negativt. Har sluttet å følge henne i perioder og har henne i feeden i perioder. TS

Anonymkode: 8e36f...4e9

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet (endret)

Har du to brukere? Du har to anonyme koder.

Endret av Kjærlighetsbarn98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...