Gå til innhold

Jenta og slangen - En historie for dere på trenger å høre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei ung jente gikk på en sti langs fjellet, på vei til bestemorens hus, og hørte plutselig rasling nært beina. Hun såg ned, det var en slage, men før hun kunne reagere, snakket den til henne.

"Jeg holder på å dø" sa han. "Det er for kaldt her oppe for meg, og jeg fryser. Det er ingen mat i disse fjellene, og jeg sulter. Vær så snill, putt meg under jakken din og ta meg med deg!"

"Nei!" Sa jenten. "Jeg vet hva du er, du er en klapperslange. Og om jeg plukker deg opp, vil du bite meg og ditt bitt er giftig."

"Nei, nei" sa slangen. "Om du hjelper meg, vil du være min beste venn. Jeg vil behandle deg annerledes."

Den unge jenta satt seg ned på en stein et øyeblikk, for å kvile seg og tenke seg om. Hun såg på de nydelige mønstrene på slangen og hun måtte innrømme at han var den fineste slangen hun hadde sett.

Hun røyste seg da og sa, "jeg tror deg. Jeg vil redde deg. Alle levende vesener fortjener å bli behandlet med godhet."

Så hun strakte seg etter slangen, og plasserte den forsiktig under jakken og fortsatt mot bestemorens hus.

Når hun kom frem ga hun han melk og honning. Etter en stund var slangen frisk igjen og sterkere enn noen gang.

Plutselig, når jenta ville spørre om slangen hadde det godt, kjente hun en skarp smerte. Slangen hadde bitt henne!

"Hvordan kunne du gjøre dette mot meg?" ropte hun. "Du lovde at du aldri ville bite meg, og jeg stolte på meg!"

"Du visste hva jeg var når du plukket meg opp" hisset slangen, mens han ålet bort. 

Hva forteller denne historien og hva kan du lære av den?

Anonymkode: e191d...b4c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skulle stå:

"Jenta og slangen - En historie for dere på KG trenger å høre"

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skulle stå:

"Jenta og slangen - En historie for dere på KG trenger å høre"

Tror dette ble feil også, prøv igjen :fnise:

Anonymkode: 8ae2a...24d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Den forteller at man skal dømme etter  handlinger, ikke ord, og stole på instinktene sine.
Det gjør jeg alltid så det er ikke meg som starter tråder om at mannen min vil drepe meg men ellers er han jo så snill og vi har et fantastisk forhold :P

AnonymBruker
Skrevet

Fortsettelse

Slangen levde et tragisk liv videre mens jenta ble mye sterkere 

Anonymkode: 6a2cd...921

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror dette ble feil også, prøv igjen :fnise:

Jenta og slangen - En historie dere på KG trenger å høre :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den forteller at man skal dømme etter  handlinger, ikke ord, og stole på instinktene sine.
Det gjør jeg alltid så det er ikke meg som starter tråder om at mannen min vil drepe meg men ellers er han jo så snill og vi har et fantastisk forhold :P

Skjønner ikke helt hvordan dere tolker det som om slangen er mannen til den unge jenta. Hun er under seksuell lavalder og slangen er ikke et menneske. Poenget med historien i mine øyne, det er ikke jeg som har laget den, er at en ikke må forvente at noen som har vist seg å ikke være gode, å gjøre noe godt i gjengjeld til deg etter du har hjulpet dem. Faktisk bør du forvente at personen er ond mot deg tilbake.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner ikke helt hvordan dere tolker det som om slangen er mannen til den unge jenta. Hun er under seksuell lavalder og slangen er ikke et menneske. Poenget med historien i mine øyne, det er ikke jeg som har laget den, er at en ikke må forvente at noen som har vist seg å ikke være gode, å gjøre noe godt i gjengjeld til deg etter du har hjulpet dem. Faktisk bør du forvente at personen er ond mot deg tilbake.

Fordi det er kvinner som poster om sine voldelige menn som de påstår er snille hele tiden her.

AnonymBruker
Skrevet

At klapperslangen liksom skal representere "slemme immigranter og asylsøkere" som begår kriminalitet og terrorisme. Samtidig som alle nordmenn vissnok er snille nordmenn??

Derfor burde alle europeiske land umiddelbart sette bråstopp for den endeløse immigrasjonen til europeiske land. Vi veit allerede velsig godt hvordan temmelig mange "flyktninger" og asylsøkere  dessverre oppfører seg. Så man burde dømme dem etter hvordan de faktisk oppfører seg, isteden for å alltid vende det andre kinnen til, og tenke at det vissnok er så fryktelig synd på disse "stakkars immigrantene" som kommer hit...

Anonymkode: 60908...d67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At man ikke må være naiv og tro man kan forandre alle.

Anonymkode: dfbf4...08c

AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg hørte den historien var det en mann i hovedrollen. 

Anonymkode: d4ecf...829

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo en av Æsops fabler, fritt omskrevet av ts.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ble den fortalt feil, som vedkommende over bemerker, dette er en gammel fabel (eventyr om pratende dyr).

Anonymkode: 0ac57...eab

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, denne historien ble skrevet av en afro-amerikaner og var vel ment å virke mot rasisme. I Trumps munn høres denne talen dypt forstyrrende ut, og vitner ikke minst om befolkningens økende tillit til essensialisme.

AnonymBruker
Skrevet

Eventyret sier meg at det er noe tragisk idiotisk i kvinner som gjør at de heller ofrer seg for det som dreper dem heller enn å velge det fornuftige som bygger opp og skaper noe positivt.

Anonymkode: 0ac57...eab

Skrevet

Dette er da opplagt. Slangen er en metafor for en BigMac.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...