Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå slitt med tørrhoste (den første uka) og nå slimhoste (i omtrent 4 uker). Dette etter påvist influensa. Fikk Cosylan av lege tidlig i forløpet, pga at jeg slet med å sove på natten. Har nå prøvd flere slimløsende middler, for å løsne det som sitter i halsen min. Merket først litt bedring, men kjenner nå at hosten og slimet bare blir verre og verre. Var i kontakt med legevakt for 2 uker siden, pga hosten og smerter i brystet. De ville ikke at jeg skulle komme inn engang, fikk beskjed om å ta hostesaft, slimløsende middel og smertestillende mot smertene i brystet (hadde da klart å hoste på meg muskelsmerter, evt. mulig brist/brudd i ribbein) Smertene i brystet forsvant, men hosten har vart. 

Tok Cosylan for 1 1/2 time siden, har ikke kommet noe virkning. Så her sitter nå jeg, midt på natta og hoster til jeg brekker meg. Får ikke til å "kaste opp" slimet, stopper automatisk etter at jeg brekker meg. Jobber forresten i barnehage, og det er mye sykdom og hoste fortiden.

Burde jeg få sjekket dette opp hos lege/legevakt? Eller går det over av seg selv, etterhvert..?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du høres litt sart ut. Aldri vært forkjøla før? Uerfaren med bronkitt?

Slutt å sutre.

Anonymkode: c8a01...06d

AnonymBruker
Skrevet

:klem:

Anonymkode: a4f8f...b10

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du høres litt sart ut. Aldri vært forkjøla før? Uerfaren med bronkitt?

Slutt å sutre.

Anonymkode: c8a01...06d

Har selvfølgelig vært forkjøla før, men aldri i så stor grad som nå. Der forkjølelsen bare blir verre og verre. Har aldri hatt bronkitt før nei, tror du at jeg muligens kan ha det?

Sutrer ikke jeg. Men blir nå litt bekymret da hosten forverrer seg og har vart i over 1 måned

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å bestille en legetime. Det er ikke sikkert at det er noe spesielt, men siden det har holdt på så lenge uten bedring; burde du iallfall få sjekket det opp

Anonymkode: f9bdc...e79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...