Laban Skrevet 15. februar 2005 #1 Skrevet 15. februar 2005 Kjært barn har mange navn, og på engelsk går denne prosedyren under navnene Rebonding, Japanese Straightening, Thermal Reconditioning, Straight Perm, og Japanese Straight Perm. Vet noen om dette gjøres i Norge? Eventuelt hvor og hva koster det? Lurer på om jeg skal gjøre det, men er redd for at jeg ikke kan fortsette når jeg flytter tilbake til Norge (må jo ta etterveksten).
Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2005 #2 Skrevet 15. februar 2005 Tipper de fleste frisører kan strekke håret ved hjelp av kjemiske hjelpemidler (samme som brukes for å lage permanent krøll). Hvis du våger, husk en blanding av proteinkurer og fuktighetskurer, og hold deg unna all varmbehandling ala rettetang og føner.
Gjest Daniella_ Skrevet 15. februar 2005 #3 Skrevet 15. februar 2005 Søren at jeg ikke husker hva den nye metoden som visstnok skulle være veldig bra (i forhold til de andre metodene) het... Eneste jeg husker var at den kostet 4000kroner eller noe... Noen her som la inn den tråden?
Laban Skrevet 15. februar 2005 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2005 Tipper de fleste frisører kan strekke håret ved hjelp av kjemiske hjelpemidler (samme som brukes for å lage permanent krøll). Dette er en helt annen fremgangsmåte, ikke anti-permanent eller permanent-lignende kjemikalier i det hele tatt. Mer info f.eks her; http://ezinearticles.com/?Japanese-Hair-St...htening&id=5952
Gjest Gjesta Skrevet 15. februar 2005 #5 Skrevet 15. februar 2005 OKI, resultatet hørtes jo bra ut. Men jeg tipper at hårkvaliteten også teller endel; de fleste asiater har jo temmelig tykt, grovt hår, som gjerne tåler mer enn nordiske hårtyper. Dessverre vet jeg ikke om denne metoden er tilgjengelig i Norge; kanskje du kan sjekke frisører som Adam&Eva eller La Bionda? de er jo gjerne langt framme i utviklingen.
Laban Skrevet 15. februar 2005 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2005 OKI' date=' resultatet hørtes jo bra ut. Men jeg tipper at hårkvaliteten også teller endel; de fleste asiater har jo temmelig tykt, grovt hår, som gjerne tåler mer enn nordiske hårtyper.[/quote'] Metoden er utviklet i Japan, men det er laget egne kjemikalier for Caucatian hair...
Gjest Negerlise Skrevet 15. februar 2005 #7 Skrevet 15. februar 2005 Negre bruker noe som heter "Relaxer" som er et middel du skal ha i håret for så å stå å dra i det og stryke over det en stnd før du skyller ut. Retter ihvertfall ut neger-krus men så var det det med hårkvalitet da.... Negerkrus er vel antagelig en kraftigere hårtype enn den nordiske. Har sett at de selger det i Neger-frisørsalonger (fysj for et ord, med det er jo det det er! ) Negerlise
Laban Skrevet 16. februar 2005 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2005 Negre bruker noe som heter "Relaxer" som er et middel du skal ha i håret for så å stå å dra i det og stryke over det en stnd før du skyller ut. Retter ihvertfall ut neger-krus men så var det det med hårkvalitet da.... Negerkrus er vel antagelig en kraftigere hårtype enn den nordiske. Har sett at de selger det i Neger-frisørsalonger (fysj for et ord, med det er jo det det er! ) Negerlise Ikke det samme... Har forresten prøvd å maile Adam &Eva, men ikke noe svar...
Hu i Svingen Skrevet 16. februar 2005 #9 Skrevet 16. februar 2005 Undrer meg over at japanere har utviklet hårutrettingsmetoder???
Laban Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #10 Skrevet 18. februar 2005 Undrer meg over at japanere har utviklet hårutrettingsmetoder??? Det finnes faktisk en god del japanere med krøller! Dessuten burde det vel ikke undre deg at japanerne utvikler noe de kan tjene penger på..?
Hu i Svingen Skrevet 18. februar 2005 #11 Skrevet 18. februar 2005 Det finnes faktisk en god del japanere med krøller! Beklager min uvitenhet. Blir japanere med krøller diskriminert, slik at de ikke får jobb som skuespillere eller i TV? Vil en japaner med krøller bli sett på som en taper? Dessuten burde det vel ikke undre deg at japanerne utvikler noe de kan tjene penger på..? Det undrer meg egentlig ikke, nei. Luringene...
Laban Skrevet 20. februar 2005 Forfatter #12 Skrevet 20. februar 2005 Beklager min uvitenhet. Blir japanere med krøller diskriminert, slik at de ikke får jobb som skuespillere eller i TV? Vil en japaner med krøller bli sett på som en taper? Det undrer meg egentlig ikke, nei. Luringene... En japaner med krøller er nok definitivt en taper i et samfunn der konformitet er et kriterium for suksess. Men det er godt de har funnet opp rebonding. Nå kan alle få jobb i TV. HURRA!
lene24 Skrevet 20. februar 2005 #13 Skrevet 20. februar 2005 vet at dette går ann i mange frisørsalonger, bare å høre der du klipper deg, om de gjør det eller vet om noen andre som gjør det... Vet om ei som har gjort dette, hun betalte ca 4000 , og det ble veldig bra!!
Laban Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #14 Skrevet 21. februar 2005 vet at dette går ann i mange frisørsalonger' date=' bare å høre der du klipper deg, om de gjør det eller vet om noen andre som gjør det... Vet om ei som har gjort dette, hun betalte ca 4000 , og det ble veldig bra!![/quote'] Ja, det var jo rasende rimelig! Nesten så det lønner seg å ta flyet til Bangkok og gjøre det der... Men tusen takk for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå