Gå til innhold

Katter som krangler konstant.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to Katter, begge jenter og 10 år gamle. Samme kull. Det siste året har de kranglet og holdt spetakkel daglig. Jeg hadde før en hankatt som holdt orden, da var det aldri noe tull men han døde og da startet krigen. Jeg regner med de er uenige om hvem av dem som skal ta over sjefsrollen men det har holdt på vel lenge nå. De lar dette gå ut over hunden også (og den viker helst bare unna). 

Noen tips til hvordan få roet dem? Det hjelper å ha den ute men når det er minusgrader blir det kun ut og tisse og inn igjen. De er ikke intressert i lek men vil gjerne kose så det får de så ofte de ber om det.

Anonymkode: e0949...637

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må "kjefte" på dem. Altså, ikke skrike og skråle, men du må sette grenser. Du er den "voksne" og må formidle hva du mener er ok oppførsel

Jeg har en katt som misliker alle andre katter og det eneste som har funket når jeg tar inn andre katter er å bli streng og vise den sure katten at jeg ikke synes det er greit at den er slem mot andre katter. Så jeg har en sur katt som aksepterer at det er andre katter i huset, som fortsatt er kosete og snill mot meg, men ignorerer de andre kattene. Fordi jeg setter grenser. Man kan ikke alltid la kattene sette grenser selv eller bestemme hva som er greit. Du kjenner kattene dine, du vet hvor streng du må være for at den hører på deg

Anonymkode: 78431...288

AnonymBruker
Skrevet

Du må være sjefen. Ikke la dem holde på. Så fort de begynner med noe så gir du beskjed om at det ikke er skseptabel oppførsel. ALDRI bli fysisk. Men gi et lite tramp i gulvet eller klart «nei» feks, her må du bare prøve å se hva dom fungerer på dine katter. Det kan ta tid, men det må gjøres.

Anonymkode: 52831...0cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har de eg e steder å være. Ofte med missbøye med katter, er det viktig at de har sin egen plass. 

Eks: jeg hat to katter (de er brødre og kjempe gode venner), men om de hadde hatt slike problemer, hadde jeg bygget hyller som han ene (Pepsi) kunne klatret opp på, da han andre (Max), ikke er noe særlig glad i å klatre. Max er sjefen i huset, men i det hyotetiske tilfelle, ville Pepsi kunne hatt oversikt over alt der nede :) 

Nå høres det ut som om de går ut på do, men viktig å ha 1 do pr katt pluss 1, for at de skal føle de har sin egen plass.

Det kan hende at de blir sjalu om den ene hele tiden får mat først, og katt 2 blir sjalu på katt 1 som da blir ansett som sjef av deg (da den før mat først). Du kan prøve å gi dem et eget spisested, separere dem :) 

Gjerne se noen episoder av "My Cat From Hell", Jackson Galaxy er fantastisk med kattene! Rydder opp i de vanskeligste situasjoner :) kan kanskje gi deg noen tips :nordvesta:

Anonymkode: bb60d...2c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...