Gå til innhold

Lege eller fotterapeut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en inngrodd tånegl som jeg har slitt med i mange år. Den er vond og betent, og har vært det i ca 10 år. Litt til og fra selvfølgelig. Jeg har alltid klippa neglen sånn at den ikke er så smertefull, men har nå lyst til å fikse opp i dette en gang for alle.

Men er det fotpleier, fotterapeut eller legen som skal kontaktes? 

Anonymkode: c00bb...2c6

AnonymBruker
Skrevet

Å fikse en slik tånegl en gang for alle gjør ingen. 

Grønnsåpebad med renset grønnsåpe fra apoteket, ikke fra hyllen på supern.

Daglig grønnsåpebad, for å trekke ut infeksjonen og godt stell er det du selv kan gjøre. Legen gjør vel ikke så mye og fotpleieren gjør vel tingene på sin måte. De har jeg aldri kommet i mål med nehandling hos. Da gjør jeg jobben bedre selv, hjemme.

Anonymkode: a2f81...64d

Skrevet

Har samme problem selv. Går til fotpleie. Hun sjekka først neglen så ble det bestemt at vi skulle sette på bøyle for og dra ut neglen på sidene. Er innom hver 6 uke for og regulere den samt sjekke hvordan neglen er. Det kan ta tid før det ordner seg. Det er ikke vondt. Hun anbefalte ikke og fjerne neglen for problemet kunne bli større når den vokser ut igjen. Gå til en sertifisert fotpleier. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en inngrodd tånegl som jeg har slitt med i mange år. Den er vond og betent, og har vært det i ca 10 år. Litt til og fra selvfølgelig. Jeg har alltid klippa neglen sånn at den ikke er så smertefull, men har nå lyst til å fikse opp i dette en gang for alle.

Men er det fotpleier, fotterapeut eller legen som skal kontaktes? 

Anonymkode: c00bb...2c6

Gå til fotterapeut. 

Anonymkode: 91d7f...892

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mokkilokki skrev:

Har samme problem selv. Går til fotpleie. Hun sjekka først neglen så ble det bestemt at vi skulle sette på bøyle for og dra ut neglen på sidene. Er innom hver 6 uke for og regulere den samt sjekke hvordan neglen er. Det kan ta tid før det ordner seg. Det er ikke vondt. Hun anbefalte ikke og fjerne neglen for problemet kunne bli større når den vokser ut igjen. Gå til en sertifisert fotpleier. 

Autorisert fotterapeut mener du nok.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Autorisert fotterapeut mener du nok.

Ja selvsagt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...