AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1 Skrevet 3. mars 2018 Hvor ofte tar du alene tid fra barn? (venninne turer, parturer, middag ute,helg på hytta etc) Jeg har vært på 1venninnetur (3dager) for 3år siden. Ellers har jeg fritids akt 1x annenhver pr uke etter leggetid. Jobber fullt. Barnet er 5.5år. Ellers gjør vi alt sammen som familie. Anonymkode: 8af07...6f0
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #2 Skrevet 4. mars 2018 Ofte! Trener 3 ganger i uka og ser på det som egentid. Så har barna en bestemor som elsker barna og har de på overnatting titt og ofte. Minst 1 gang i måneden. Så er jeg på kino og med venner når det passer seg. Vi har masse familie som sier stort sett ja til å passe barna når vi vil gjøre noe, gjerne etter leggetid. De er 1,3,5. Var på weekendturer i fjor og året før der. Anonymkode: 7cd76...8f7 1
Gjest Skogrose Skrevet 4. mars 2018 #3 Skrevet 4. mars 2018 Stort sett aldri... Får "sove ut" et par timer en dag i helga.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #4 Skrevet 4. mars 2018 Har alenetid når barnet har lagt seg. Men jeg er hjemme da. Anonymkode: 103d8...9d1
Gjest making.a.mess Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 Sove ut skjer aldri. Men det hender jeg drar ut etter leggetid. Ulempen er at jeg og mannen sjelden får dratt noe sted sammen uten barna. vi går på kino etter leggetid, eller i bhg tiden hvis det dukker opp en fridag for mannen. Vi hadde en frihelg for 6 år siden.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #6 Skrevet 4. mars 2018 Veldig sjelden. Prøver å stå opp før barnet en av dagene i helgene og bare nyte stillheten med katten på fanget. Prøver også å gå meg minst en lengre tur alene i helga hvis været er OK. Føler ikke at jeg har tilstrekkelig med egentid egentlig, men sånn er det. Er introvert og er ganske sliten etter jobb, da er det lite fristende å dra ut på middag med venninner feks En gang i året får vi vært på kino e.l, vi har sjelden barnevakt siden familie bor veldig langt unna. Anonymkode: 97341...386
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 Veldig sjelden. Vi har små og store barn samtidig, så jeg kjenner litt på det at noen trenger meg mer eller mindre hele døgnet. Var ute en gang med mannen min i fjor sommer, men det går vel fort et år til neste gang, og venninneturer etc blir altfor mye å organisere. Men det er greit. Min tur kommer Anonymkode: b3ca4...c82
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 Veldig sjelden. Middag ute et par ganger i måneden på det beste. Anonymkode: 81064...f34
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #9 Skrevet 4. mars 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor ofte tar du alene tid fra barn? (venninne turer, parturer, middag ute,helg på hytta etc) Jeg har vært på 1venninnetur (3dager) for 3år siden. Ellers har jeg fritids akt 1x annenhver pr uke etter leggetid. Jobber fullt. Barnet er 5.5år. Ellers gjør vi alt sammen som familie. Anonymkode: 8af07...6f0 Det har jeg ikke hatt. Anonymkode: eb719...3ba
atropos Skrevet 4. mars 2018 #10 Skrevet 4. mars 2018 Tja, jeg har det når jeg vil. Har vært på flere hytteturer, en tur til utlandet, og drar alene på venninnehelg når jeg ønsker. Jeg er selvsagt påpasselig på at han får det samme. Vi har alltid vært flinke til å gi hverandre tid til å pleie egentid. Han er jeger, så han er to ganger i året borte en uke på jakt. Det er viktig å gi hverandre tid for seg selv synes jeg. Vi har to barn, et på 4,5 og et litt over ett år. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #11 Skrevet 4. mars 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig sjelden. Middag ute et par ganger i måneden på det beste. Anonymkode: 81064...f34 Det er da ikke alenetid? Anonymkode: d814c...54e
bush babe Skrevet 4. mars 2018 #12 Skrevet 4. mars 2018 3 barn og alenetid rett som det er. Jeg jobber turnus så da har jeg noen formiddager i måneden alene, den går jo med til rydding, handling og matlaging, men jeg får også trent. Så trener jeg en ettermiddag i uka og et par ganger i løpet av helgen. (snakker om en times tid borte altså). Venninnetur til hytte en gang i året, og en og annen lørdag med venner. Mannen min har ca det samme. For meg er trening en ypperlig måte å få alenetid på. To fluer i en smekk, og ofte sammen med venninner.
våren14 Skrevet 4. mars 2018 #13 Skrevet 4. mars 2018 Har vært sjelden nå de første par årene... ikke følt behov. Vært på sommerfest og julebord med jobben liksom... men gravid i uke 33 med nr to fant jeg plutselig ut at det var tid for yoga, så da ble det en gang i uka. Når lillesøster kommer får vi se hvordan vi skal få til rutiner med to små som tillater alenetid for noen av oss, hehe. Men sliter med å reise fra babyene mine, så var vel mest det at det plutselig føltes ok mtp hun på nettopp to at det føltes greit å legge inn en yogatime hver uke. Så kan bli lenge til neste gang når ny baby kommer... men må bare se an behovet mitt rett og slett Er jo viktig å få det til hvis det trengs!
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #14 Skrevet 4. mars 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor ofte tar du alene tid fra barn? (venninne turer, parturer, middag ute,helg på hytta etc) Jeg har vært på 1venninnetur (3dager) for 3år siden. Ellers har jeg fritids akt 1x annenhver pr uke etter leggetid. Jobber fullt. Barnet er 5.5år. Ellers gjør vi alt sammen som familie. Anonymkode: 8af07...6f0 Aleinetid hver kveld. Hjemme. Når barna sover. Anonymkode: 69e9c...a79
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #15 Skrevet 5. mars 2018 Jeg har to veldig krevende (veldig aktive) barn og en mann som jobber skift og er borte to uker om gangen. Sender ungene til min mor (1 time unna) den ene av de to helgene mannen er borte. Det er helt nødvendig for at jeg skal bevare vettet og ikke klikke 😂 elsker ungene mine, men det er veldig krevende å ha dem alene. Er ikke et sekund alenetid disse 14 dagene ellers. Når mannen er hjemme deler vi oppgavene 50/50 og sover ut en dag hver i helgene, og har som regel en kveld eller to i uka vi kan trene, gå tur, venninnekveld eller sånn. Anonymkode: 2c65e...292 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #17 Skrevet 5. mars 2018 På 4.3.2018 den 0.26, AnonymBruker skrev: Hvor ofte tar du alene tid fra barn? (venninne turer, parturer, middag ute,helg på hytta etc) Jeg har vært på 1venninnetur (3dager) for 3år siden. Ellers har jeg fritids akt 1x annenhver pr uke etter leggetid. Jobber fullt. Barnet er 5.5år. Ellers gjør vi alt sammen som familie. Anonymkode: 8af07...6f0 Aldri vært på tur med venninner eller reist bort med samboer uten barn. Spiser middag ute kanskje to-tre ganger i året uten barn. Er jeg sosial med venninner er det som regel med barna og en passende aktivitet deretter, etter barnas leggetid eller på formiddagen hvis vi har fri (de fleste av oss jobber turnus). Det eneste jeg gjør helt alene er å gå turer og trene med hunden, men det er også min foretrukne alenetid og interesse siden før jeg fikk barn. Dette gjøres riktignok ofte på kveldstid eller formiddager jeg har fri. Er barna våkne vil de gjerne være med på tur, spesielt den eldste. Barna er to og fire. Anonymkode: 19111...a9e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #18 Skrevet 5. mars 2018 Vi har et barn på 4 år og en baby på vei. Begge jobber fullt. Jeg går tur/trener sammen med venninner ca en kveld i uka, noen ganger to. Mannen har tilsvarende 1-2 kvelder han bruker på trening eller tid med kompiser. Vi har da ettermiddagene sammen frem til vi starter legging av barnet i 19-tiden, og en av oss står da fritt til å dra ut. Helgene brukes normalt på familieaktiviteter, men barnet er på overnatting hos besteforeldre ca annenhver måned (en natt). Da har jeg og mannen tid sammen alene eller med felles venner. Vi har også hatt noen helger borte bare oss to, tror det er 3 stk fordelt på 4 år. Hver av oss drar på jente/guttetur ca en gang i året. Både jeg og mannen er veldig fornøyde med hvordan vi har det. Vi har begge sett med besteforeldre i nærheten, så utenom dette kan f.eks. jeg og mannen ta oss en joggetur en søndag formiddag mens farmor leker med barnet osv. Vi har også flere vennepar med barn på samme alder, så vi treffes ofte for at barna skal få leke og vi voksne være sosiale. Anonymkode: 4f380...9c2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #19 Skrevet 11. mars 2018 On 4.3.2018 at 12:26 AM, AnonymBruker said: Hvor ofte tar du alene tid fra barn? (venninne turer, parturer, middag ute,helg på hytta etc) Jeg har vært på 1venninnetur (3dager) for 3år siden. Ellers har jeg fritids akt 1x annenhver pr uke etter leggetid. Jobber fullt. Barnet er 5.5år. Ellers gjør vi alt sammen som familie. Anonymkode: 8af07...6f0 2 timer i uken. Anonymkode: 7152d...024
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå