AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1 Skrevet 3. mars 2018 Noen her som har tatt med barn på danskebåten uten pass? Står på sidene deres at man ikke må ha det, Men at det er ekstra grensekontroller og at man må ha dokumentasjon på slektskap til barnet. Dét er i boks, så kan jeg da reise uten pass til 3åringen? Anonymkode: 8576c...bb2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #3 Skrevet 3. mars 2018 Var på politistasjonen og kjøpte pass til min fatter på torsdag. Der var det en stor plakat hvor det sto at man ikke trenger pass innad i skandinavia. Leste ikke det mwd liten skrift. Anonymkode: 10c58...e90
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #4 Skrevet 3. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen her som har tatt med barn på danskebåten uten pass? Står på sidene deres at man ikke må ha det, Men at det er ekstra grensekontroller og at man må ha dokumentasjon på slektskap til barnet. Dét er i boks, så kan jeg da reise uten pass til 3åringen? Anonymkode: 8576c...bb2 Du kan reise uten pass til barna Anonymkode: 9274a...5e4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 Flere bekreftelser på dette? For da blir det i så fall danmarkstur :D Anonymkode: 8576c...bb2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #6 Skrevet 4. mars 2018 Jeg ville ikke stolt på KG. Ring ferjeselskapet og spør! Anonymkode: ca3f0...e91 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 Ta med barnets fødselsattest. Anonymkode: f8296...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 Tenker dere å reise med color line? Anonymkode: 9274a...5e4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #10 Skrevet 4. mars 2018 Fødselsattest skal holde til barn. Vi reiste til Danmark i en periode det var ekstra strengt og ble kun bedt om ID på alle over 18 (trengte ikke være pass), ingen dokumentasjon på barna. Anonymkode: b2e8e...443
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #11 Skrevet 4. mars 2018 Vi tok danskebåten uten pass til barna. Var aldri noen som spurte om hverken det, eller noen andre bevis på at barna var våre. Gikk helt smertefritt! Husker jeg leste på dfds sine sider at det gikk bra, let litt der etter info. Forøvrig, når vi først bestilte pass til barna hadde vi det ene passet i postkassen dagen etter vi hadde vært på stasjonen, og det andre passet to dager etter. Så det er jo veldig raskt og enkelt å bare bestile pass om man vil være helt trygg! Tips: Fotobutikker tar passbilde av babyer på 5 min for ca 200 kroner, MYE lettere enn å prøve å få det til selv ;-) Anonymkode: cec39...c93
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #12 Skrevet 4. mars 2018 Grunnen til at vi ikke har pass er fordi vi bestilte time for pass og så møtte opp, bare for å se at jeg hadde kløna skikkelig og Hadde bestilt timen i feil måned, altså i mars i stedet for februar. Kalenderen som poppet opp på siden trodde jeg viste daverdende måned og ikke mars, og vipps så var den feilen gjort. Men da tar jeg med meg fødselsattest Anonymkode: 8576c...bb2
emilie123 Skrevet 4. mars 2018 #13 Skrevet 4. mars 2018 (endret) Reglene er annerledes når en har med andres barn til utlandet. Jeg skulle ha med mine grandtante barn til Sverige og da ringte jeg politiet å spurte. Fikk beskjed at jeg måtte ha med en fullmakt fra en av foreldrene/verge at jeg hadde lov til å ha med barna. Samt kopi av feks førerkort til den av foreldrene/verge som skrev under. Samt at jeg måtte ha pass til barna. Selv trengte jeg ikke pass, det holdt med førerkort. Dette er litt over 1 år siden og reglene kan ha blitt forandret siden da. Jeg foreslår at du ringer politiet å spør. Det er de som kan reglene. Hvis det er ditt eget barn så er det mulig at du ikke trenger pass, men ring politiet for sikret skyld. De kan reglene Endret 4. mars 2018 av emilie123
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #14 Skrevet 4. mars 2018 2 minutter siden, emilie123 said: Reglene er annerledes når en har med andres barn til utlandet. Jeg skulle ha med mine grandtante barn til Sverige og da ringte jeg politiet å spurte. Fikk beskjed at jeg måtte ha med en fullmakt fra en av foreldrene/verge at jeg hadde lov til å ha med barna. Samt kopi av feks førerkort til den av foreldrene/verge som skrev under. Samt at jeg måtte ha pass til barna. Selv trengte jeg ikke pass, det holdt med førerkort. Dette er litt over 1 år siden og reglene kan ha blitt forandret siden da. Jeg foreslår at du ringer politiet å spør. Det er de som kan reglene. Er mitt eget barn da Anonymkode: 8576c...bb2
emilie123 Skrevet 4. mars 2018 #15 Skrevet 4. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er mitt eget barn da Anonymkode: 8576c...bb2 Hvis du er veldig usikker, så ville jeg ringt politiet å spurt. De er der for slike ting også. Regner med at du får til å dra. God reise og kos deg
Rimfrost92 Skrevet 4. mars 2018 #16 Skrevet 4. mars 2018 Vi reiste i fjor høst, hadde kun med pass til meg og tok med fødslesattestene til de tre barna.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #17 Skrevet 4. mars 2018 Hvorfor ikke gjøre et enkelt googlesøk på slike type spørsmål? https://www.politiet.no/tjenester/pass/ut-a-reise/ Anonymkode: 7aee9...ae6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #18 Skrevet 6. mars 2018 Gikk fint uten pass:) Ts Anonymkode: 8576c...bb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå