Gå til innhold

Hvorfor mener kvinner at andre kvinner er mere verdifulle enn menn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Undersøkelser viser at både menn og kvinner bryr seg mer om kvinner enn om menn. Derimot er denne skjevheten mye større blant kvinner. De har mye mer empati og medfølelse med andre kvinner. Kvinner flest mener andre kvinner er mest verdt. 

Hvordan har dette seg?

Anonymkode: bc8fa...cb0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert fordi de føler menn er overflødige. og/eller har blitt utnytta og dårlig behandlet av menn.

Anonymkode: a38fb...5c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert fordi de føler menn er overflødige. og/eller har blitt utnytta og dårlig behandlet av menn.

De fleste damer ønsker jo en mann og noen til å oppdra barn med, så nei.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Undersøkelser viser at både menn og kvinner bryr seg mer om kvinner enn om menn. Derimot er denne skjevheten mye større blant kvinner. De har mye mer empati og medfølelse med andre kvinner. Kvinner flest mener andre kvinner er mest verdt. 

Hvordan har dette seg?

Hvilke undersøkelser (vanskelig å være enig eller uenig uten å vite noe om datainnsamling, forskningsdesig, metode, analysemetode, osv.). Videre lurer jeg på; Derimot hva? Forstår ikke at det er noen derimot i informasjonen du gir? Er noen mer verdt om man har empati og medfølelse med dem? Eller har man bare empati og medfølelse når man har empati og følelse? 

Anonymkode: 98650...513

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har dette seg?

Og jeg som trodde at kvinne er kvinner verst ?

• Liker 2
Skrevet

Kan bare svare for meg selv. Men gjennom livet så har menn kommet og gått, venninnene mine er der uansett, gjennom tykt og tynt. Elsker min kjæreste (en mann), men erfaringene mine viser at forholdet vårt kan strande, mens de gode venninneforholdene er evige. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke undersøkelser (vanskelig å være enig eller uenig uten å vite noe om datainnsamling, forskningsdesig, metode, analysemetode, osv.). Videre lurer jeg på; Derimot hva? Forstår ikke at det er noen derimot i informasjonen du gir? Er noen mer verdt om man har empati og medfølelse med dem? Eller har man bare empati og medfølelse når man har empati og følelse? 

Anonymkode: 98650...513

Jeg limte inn kildene over her. Å se verdien i noen er 100 prosent korrelert med det å føle medfølelse og empati. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, KuMannen skrev:

Og jeg som trodde at kvinne er kvinner verst ?

Hahaha, absolutt ikke. De elsker hverandre og er menn verst.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi kvinner er mer verdifulle enn menn. Det er kvinner som føder barn.

Man trenger ikke en gang menn til å bli gravide lenger. Man kan bare gå til en sædbank. 

Det er en grunn til at man sier kvinner og barn først. Fordi kvinner og barn har større verdi enn det menn har.

Anonymkode: 65a04...a74

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste damer ønsker jo en mann og noen til å oppdra barn med, så nei.

Ja, og de fleste oppdrar barna selv mens mannen øker arbeidsmengden hennes ved å oppføre seg som et barn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Amawhatsnot skrev:

Kan bare svare for meg selv. Men gjennom livet så har menn kommet og gått, venninnene mine er der uansett, gjennom tykt og tynt. Elsker min kjæreste (en mann), men erfaringene mine viser at forholdet vårt kan strande, mens de gode venninneforholdene er evige. 

Det samme gjelder meg. Jeg har mange gode venner, som jeg håper varer livet ut. Men jeg mener ikke kvinner er mindre verdifulle fordi. 

Skrevet

Hahaha, absolutt ikke. De elsker hverandre og er menn verst.

Er du kvinne eller mann ? Dette er et tusen år gammelt ordtak som går igjen i nesten alle kulturer i verden .

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi kvinner er mer verdifulle enn menn. Det er kvinner som føder barn.

Man trenger ikke en gang menn til å bli gravide lenger. Man kan bare gå til en sædbank. 

Det er en grunn til at man sier kvinner og barn først. Fordi kvinner og barn har større verdi enn det menn har.

Anonymkode: 65a04...a74

De føder barn, ja. Men det er liten tvil om at ei kvinnes fertilitet (hvor mange barn hun får) og kvaliteten på avkomma er avhengig av om hun har en mann eller ikke. Mye tyder også på at menns ve og vell har mye større betydning på en nasjons fertilitet enn hva de først har trodd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du kvinne eller mann ? Dette er et tusen år gammelt ordtak som går igjen i nesten alle kulturer i verden .

Jeg er en mann, men det er ikke tusen år gammelt. Kvinner er menn verst, det mest tyder på det. Akkurat dette er også grunnen til at kvinner ikke hadde stemmerett før. Fordi de ikke bryr seg om mennene i sitt eget samfunn. Mens menn kan ha stemmerett, fordi de stemmer for alle. 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme gjelder meg. Jeg har mange gode venner, som jeg håper varer livet ut. Men jeg mener ikke kvinner er mindre verdifulle fordi. 

Neida, jeg mener heller ikke at kvinner er mer verdifulle enn menn, full stopp. Men i mitt liv er og har venninner vist seg å være de som bare blir bedre med tiden, mens menn ikke har det. Som sagt, elsker mannen jeg har i livet mitt nå, og han er verdifull så det holder.

Endret av Amawhatsnot
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Amawhatsnot skrev:

Neida, jeg mener heller ikke at kvinner er mer verdifulle enn menn, full stopp. Men i mitt liv er og har venninner vist seg å være de som bare blir bedre med tiden, mens menn ikke har det. Som sagt, elsker mannen jeg har i livet mitt nå, og han er verdifull så det holder.

Så du må være venner med noen, for at de skal ha verdi i dine øyne? Jeg synes denne tankegangen er så rar. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en mann, men det er ikke tusen år gammelt. Kvinner er menn verst, det mest tyder på det. Akkurat dette er også grunnen til at kvinner ikke hadde stemmerett før. Fordi de ikke bryr seg om mennene i sitt eget samfunn. Mens menn kan ha stemmerett, fordi de stemmer for alle. 

Jeg vet jo at kvinner i dagens samfunn bryr seg mest om dem selv og barna som nummer 2 . Jeg er selv singel og glad hver gang jeg får pult en dame. Jeg ser jo hvordan behandler sine menn i forhold. Det er ikke lystbetont å se på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jo at kvinner i dagens samfunn bryr seg mest om dem selv og barna som nummer 2 . Jeg er selv singel og glad hver gang jeg får pult en dame. Jeg ser jo hvordan behandler sine menn i forhold. Det er ikke lystbetont å se på. 

Vel, akkurat når det kommer til personlige relasjoner er det annerledes. De behandler jo stort sett kjærestene sine og samboere bra. Det jeg snakker om er hvordan de reagerer på samfunnsplan.

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du må være venner med noen, for at de skal ha verdi i dine øyne? Jeg synes denne tankegangen er så rar. 

Verdi for meg, i min hverdag, ja. Alle mennesker (med noen unntak) er verdifulle i den store sammenhengen. Men de som har en verdi for meg personlig er selvsagt blant de jeg kjenner. 

Kommer selvsagt an på hva du definerer som verdi i mellommenneskelige forhold.

Endret av Amawhatsnot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...