AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1 Skrevet 3. mars 2018 Blir du utsatt for overgrep øker det sannsynligheten for at du utfører slemme handlinger selv som voksen. Dette er universelt og gjelder for alle raser og kulturer. Å peke på dette er altså ikke rasisme Ok, med det sagt, la oss gå over til mer kontroverselle "rasistiske" ting, la oss se på hvorfor det er så mange skoleskytinger i USA. Så vil folk se på hvilke likheter og ulikheter har disse personene som har utført slik, der finner vi nok forklaringen. 99% vil si en eller flere av disse: For mange våpen, for lett tilgang på våpen, mobbeofre, hvite menn, narsissistisk personlighetsforstyrrelse og asperger, fedreløse gutter, utsatt for overgrep som barn, internett og nyhetsmedier som gir dem mye oppmerksomhet, depresjon, politi som ikke gjør jobben sin. Og ja, åpenbart bidrar det der det ser vi jo, men vent litt, har vi ikke det der i mange land, selv Norge har det meste av det der, men dette skjer kun i USA..... Og du lander på den ubehagelige konklusjonen... det er den amerikanske KULTUREN som forårsaker slike handlinger i så stor grad i moderne tider. Dette lå latent men med internett og publisiteten ble "motivasjonen" større. Det er den eneste forklaringen. "Ekspertene" må gå og ta seg en bolle. Ok, så er jeg rasistisk mot amerikanerne jeg? Fordi jeg mener at en del av deres kultur har noen negative konsekvenser på noen områder? Nei, jeg liker deres kultur totalt sett, men alt er ikke positivt med alle kulturer. Å avfeie kritikk mot kultur, eller debatt om kultur, som rasisme, fører til at en ikke får gjort noe som helst med de negative sidene ved kulturen, en blir låst i fortiden og hindrer fremskritt. Så alle feminister og andre som hyler rasisme og spammer rapporterknappen så fort noen forsøker debattere noe slikt, dere får ta dere en bolle ! Dette er vel egentlig ganske udiskutable fakta, men tar gjerne en debatt sålenge dere er ærlige og redelige i argumentasjonen, stråmenn og andre triks for å "vinne" debatter er meget lite konstruktive imho -Dexter Anonymkode: 4671e...ba2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #2 Skrevet 3. mars 2018 Alle feminister.......?????? Anonymkode: 2322b...1fd 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #3 Skrevet 3. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle feminister.......?????? Anonymkode: 2322b...1fd TRIGGERRRED STRÅMANN ACTIVATED TERMINATE TOPIC DERAIL GO OFFTOPIC HIDE HIDE Anonymkode: 4671e...ba2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #4 Skrevet 3. mars 2018 Dexter? Serien om kvalitetspsykopat som bare drepte de onde? Skoleskytere dreper uskyldige mennesker. Anonymkode: 028dd...fee
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #5 Skrevet 3. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: TRIGGERRRED STRÅMANN ACTIVATED TERMINATE TOPIC DERAIL GO OFFTOPIC HIDE HIDE Anonymkode: 4671e...ba2 Anonymkode: 2322b...1fd 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #6 Skrevet 3. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dexter? Serien om kvalitetspsykopat som bare drepte de onde? Skoleskytere dreper uskyldige mennesker. Anonymkode: 028dd...fee Anonymkode: 4671e...ba2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #7 Skrevet 3. mars 2018 Mener ikke de fleste at den amerikanske kulturen og fengselsstrukturen deres er med på å skape kriminelle? Anonymkode: 5a9df...ab4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #8 Skrevet 3. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener ikke de fleste at den amerikanske kulturen og fengselsstrukturen deres er med på å skape kriminelle? Anonymkode: 5a9df...ab4 Kritikk av fengselsstrukturen og slikt har jeg sett noe til, men kulturkritikk ut over hamburgere og slikt overfladiske greier er sjeldent. Var god en grunn til at jeg brukte USA som eksempel, det er mer stuerent å kritisere USAs kultur Det er en grunn til at jeg brukte USA som eksempel Flytter du 5 millioner amerikanere til Norge, og sender 5 millioner nordmenn til USA, vil vi få omtrent like mye skoleskyting her i Norge som i USA i forhold til befolkningsstørrelse. Dette er noe du må være bevisst på, før du sender 5 millioner amerikanere til Norge Jeg sier ikke at vi ikke skal sende 5 millioner amerikanere til Norge, jeg sier bare at vi må være obs på fordeler og ulemper. Kulturer er forskjellige. Det vil føre til forskjellige ting, på godt og vondt I tillegg til kultur kommer momenter som å flytte et offer for en krig, til et fredelig sted, vil personen være preget av handlingene og vil være større risiko for å selv utføre negative handlinger. Det betyr IKKE at en ikke skal gjøre det, men det betyr bare at vi må være ærlige og redelige, få alt på bordet og ta informerte avgjørelser basert på fakta Dette må være lov å diskutere uten at folk skal kalle deg for rasist, synes jeg, men delte meninger om den saken har jeg merket -DexterM Anonymkode: 4671e...ba2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #9 Skrevet 3. mars 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Flytter du 5 millioner amerikanere til Norge, og sender 5 millioner nordmenn til USA, vil vi få omtrent like mye skoleskyting her i Norge som i USA i forhold til befolkningsstørrelse. Dette er noe du må være bevisst på, før du sender 5 millioner amerikanere til Norge -DexterM Anonymkode: 4671e...ba2 Dette er ikke automatisk sant. Om man har en annen kultur i Norge, så kan man argumentere for at den norske kulturen reduserer voldelige tendenser og ikke gir like høy sjanse for vold. Ellers må jeg si at det er lenge siden jeg har lest at noen har blitt beskyldt for å være rasister Anonymkode: 5a9df...ab4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #10 Skrevet 4. mars 2018 Men flytter du 5 millioner amerikaner hit, så har de fortsatt ikke tilgang på våpen. Så må vi og tenke på hvor mange mennesker finnes det i USA, og hvor mange finnes det i Norge. Hvis det fantes våpen i alle norske hjem, tror du ikke vi hadde hatt en skoleskyting og? Her i Norge er vel dessverre sånn, at disse guttene, heller tar livet av seg. Eller ender opp med å bli med i rasistiske grupper, hvor de får støtte, og føler en tilhørighet. Anonymkode: 6b3fd...014
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #11 Skrevet 4. mars 2018 Morsomt er det jo at du konkluderer mot feministene og utlendingene, som om ikke mannfolk og etnisk norske personer trengte kritikk de også, men også de hyler om urettferdighet, til og med når de blir rettmessig kritisert. Å nei, ingenting er galt med dem og de kan alt! Anonymkode: 3f46f...a0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå