Gå til innhold

Kan man endre overtakelsesdato?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har kjøpt meg bolig og har tentativt planlagt overtakelsesdato med selger (muntlig). Det viser seg at banken ikke får til å sende meg de nødvendige dokumentene innen overtakelsesdatoen. Vi skal skrive kjøpskontrakt om noen dager og jeg lurer på om det er mulig selger kommer til å gå med på å skyve overtagelsesdatoen i en uke fremover.. Har noen erfaring med dette? 

Anonymkode: 0141e...540

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Ja, det kan man fint gjøre hvis begge parter er enige om ny dato. Har aldri opplevd at selger og kjøper ikke har kommet til enighet om dette i min tid i eiendomsmeglerbransjen, og spesielt ikke hvis det er snakk om 1-2uker. 

Gi gjerne selger og megler beskjed om dette pr mail allerede nå slik at de er klar over situasjonen. Håper det ordner seg! 

Anonymkode: fafdc...1ec

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har kjøpt meg bolig og har tentativt planlagt overtakelsesdato med selger (muntlig). Det viser seg at banken ikke får til å sende meg de nødvendige dokumentene innen overtakelsesdatoen. Vi skal skrive kjøpskontrakt om noen dager og jeg lurer på om det er mulig selger kommer til å gå med på å skyve overtagelsesdatoen i en uke fremover.. Har noen erfaring med dette? 

Anonymkode: 0141e...540

Du må snarest ringe megler og varsle om dette. Overtagelse skal avtales skriftlig når kontrakten skrives. Selger må få litt tid på seg til å endre det han kan ha behov for å endre. Det kan og være at selger vil ha pengene raskt fordi hen har kjøpt ny bolig og skal betale for den. Å spørre på forumet fremfor å snakke med megler hjelper deg ikke noe. 

Anonymkode: e11df...834

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det går sikkert helt greit. Det er ikke verre enn å spørre uansett. 

Den leiligheten jeg solgte i fjor ble overtakelsen flyttet 2 ganger. Først fordi de gjerne ville flytte inn noen dager tidligere pga de kunne få hjelp den helgen. Men så klarte banken dems å rote bort masse papirer, så da ble det utsatt en uke. Ikke noe problem, så lenge man vet det en stund i forkant så man kan planlegge utflytningen. 

Anonymkode: 4c4d3...eea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...