Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på hvilket underforum dette går under, men spørsmålet mitt er hvordan går man frem i en anmeldelse? Fyller man ut et skjema eller møter man opp på politistasjonen?

Dumt spørsmål, men jeg har aldri gjort dette før..

Anonymkode: 3fa0f...e3e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litt usikker på hvilket underforum dette går under, men spørsmålet mitt er hvordan går man frem i en anmeldelse? Fyller man ut et skjema eller møter man opp på politistasjonen?

Dumt spørsmål, men jeg har aldri gjort dette før..

Fremgangsmåten er helt avhengig av type sak. Utdyp og du får bedre svar.

Anonymkode: 070a6...2db

AnonymBruker
Skrevet

Du går til politet eller du fyller ut et skjema online, avhenger av typen anmeldelse. Noen ganger vil politiet foreta et avhør med deg i forbindelse med anmeldelsen.

Anonymkode: 1c9c4...7be

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på hva det er. Noen ting må anmeldes ved å møte opp på politistasjon, andre ting kan du ta på politiet sine nettsider.

Anonymkode: ff064...71b

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fylle ut et skjema eller møte opp på stasjonen og fylle ut et skjema. Uansett må du fylle ut et skjema.

Men husk at politiet forsøker å gjøre det vanskeligere for folk å anmelde fordi de vil ha ned kriminalstatistikken. Så jeg vil anbefale at du gjør det på nett, så slipper du politibetjenter som forsøker å overtale deg til å la være. 

Anonymkode: 417d2...87d

AnonymBruker
Skrevet

Gjelder en bekjent av min mann som gjentatte ganger har kjørt bil i beruset tilstand

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder en bekjent av min mann som gjentatte ganger har kjørt bil i beruset tilstand

Litt vanskelig å anmelde dette da vedkommende må bli stoppet bak rattet eventuelt kort tid etter. 

Om man blir anmeldt for kjøring i beruset tilstand er man avhengig av å vite promillen for å vurdere straff. Det blir litt vanskelig om  h*n har rukket å bli edru. 

Det beste er om du neste gang ringer 02800 med navn, regnr på bilen og hvor h*n skal. 

Anonymkode: a6f7b...99b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan fylle ut et skjema eller møte opp på stasjonen og fylle ut et skjema. Uansett må du fylle ut et skjema.

Men husk at politiet forsøker å gjøre det vanskeligere for folk å anmelde fordi de vil ha ned kriminalstatistikken. Så jeg vil anbefale at du gjør det på nett, så slipper du politibetjenter som forsøker å overtale deg til å la være. 

Tull og tøys. 

Det er vel bare politiet som taper på lavere statistikk ved at man har dårlige kort når budsjettene skal fordeles. 

Mange som vil anmelde kan bli henvist til forliksråd eller lignende. Det blir noe annet igjen. 

Anonymkode: a6f7b...99b

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er tull. Alle politibetjenter jeg kjenner anbefaler alle og enhver å anmelde alt som kan anmeldes. Men de prøver selvsagt å få folk som vil anmelde helt idiotiske ting til å droppe å gjøre det. Folk møter opp på politistasjonen for å anmelde alt mellom himmel og jord som ikke engang er straffbart, og det prøver jo de å forhindre slik at politijuristene ikke skal behøve å bruke tid på tullesaker.

Anonymkode: 8ed5c...9d7

AnonymBruker
Skrevet

I følge politiet må de ta de på fersken. Har selv ringt inn ang kjøring i ruset tilstand. Politiet kom og de påstod at de ikke hadde kjørt. Fikk beskjed av politiet at det blir påstand mot påstand og at vi må ringe med engang de kjører så de kan lete de opp. Heldigvis var det flere som hadde sett vedkommende kjøre. Så da ble det rettsak. 

Anonymkode: 43c26...8b8

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en type anmeldelse politiet bryr seg med å bruke tid på. Når du angivelig vet at personen er ute og kjører med promille ringer du 112 og sier i fra til politiet. Så får de burdere hvor seriøst de tar melder og om de drar ut og leter opp personen eller venter på han hjemme. 

Anonymkode: 070a6...2db

AnonymBruker
Skrevet

02800 er nr til politiet, hele døgnet.

112 er kun for livstruende saker. 

Anonymkode: 727ca...253

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...