Gå til innhold

Hvordan få ny gaming-pc til å funke maks?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen har fått en pinlig dyr gamingmaskin av besteforeldrene sine. Men den lægger mer enn den gamle maskinen han arvet av meg. Jeg vet lite om pc, siden jeg bruker mac på jobb. Det må være noe lurt vi ikke har skjønt? Den finner ikke det beste nettet vi har her hjemme heller. 

Noen som kan komme med tips til innstillinger vi bør endre?

Tusen takk!

Anonymkode: 85395...3e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er et spørsmål av slaget, "bilen min vil ikke starte, hvorfor vil den ikke det?". -_-

Anonymkode: d7d9a...8cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et spørsmål av slaget, "bilen min vil ikke starte, hvorfor vil den ikke det?". -_-

Anonymkode: d7d9a...8cb

Haha, ja, sikkert! Jeg har null peil og ikke han heller. Men er det ikke en sjekkliste eller noe?

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk netthastigheten og evn oppdater internettabonementet deres til 15mbs hvis det er under

Anonymkode: 7757b...a20

AnonymBruker
Skrevet

Har han fått ny skjerm? Nytter ikke med flett ny maskin og ha gammel skjerm. Jeg fikk min ny gamingmaskin to dager hør nyeskjermen kom, og det nyttet ikke å spille før begge deler var på plass.

Anonymkode: 2fcda...10a

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen har fått en pinlig dyr gamingmaskin av besteforeldrene sine. Men den lægger mer enn den gamle maskinen han arvet av meg. Jeg vet lite om pc, siden jeg bruker mac på jobb. Det må være noe lurt vi ikke har skjønt? Den finner ikke det beste nettet vi har her hjemme heller. 

Noen som kan komme med tips til innstillinger vi bør endre?

Tusen takk!

Hvilken maskin har han fått? Er det byggesett eller ferdigbygget? 

Er det en ferdigbygget laptop kan det være en innstilling med tanke på batterisparing vs ytelse.

Utover dette er det første som slår meg er at det må være noe med skjermkortet. Altså; prosessorer har stått litt på stedet hvil mtp ytelse de siste årene, så jeg tviler på flaskehalsen er der. Har dere installert siste driver til skjermkortet?

AnonymBruker
Skrevet

Meg igjen. Hvor lenge har han hatt den? Skikkelig antivirus er det første som må på plass. Om det ble glemt i iveren kan det være noe der.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Meg igjen. Hvor lenge har han hatt den? Skikkelig antivirus er det første som må på plass. Om det ble glemt i iveren kan det være noe der.

Jeg antar at denne personen bare tuller med deg, TS, for alt han sier er helt feil. Skjermen har ikke noe å si utover at høyere oppløsning gir lavere hastighet. Du bør heller ikke installere noen annen antivirus enn Microsofts egen, det kan fort gi problemer.

For øvrig er ikke nødvendigvis nyere det samme som bedre. Hvis det bare er et dårligere grafikkort i den nye så vil den sannsynligvis være tregere selv om resten er veldig bra. Hvis du kan oppgi merke og modell på begge maskinene så spesifikt som mulig vil det være lettere å finne ut.

Anonymkode: fadea...ade

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det fps lag? (Blir det bedre om settings i spillet f.eks senkes fra høy til lav) Eller er det delay/ms lag fordi nettet er tregt? (I de fleste spill ungdommen spiller kan man se dette in game). Regner med det er det første siden den første pcn fungerte bedre, men om det er sistnevnte kan det være at dere må oppdatere drivere og/eller prøve med en kabel istedetfor trådløs (eller flytte pcn nærmere, kan også prøve usb adapter e.l).

Er det mye bloatware på maskinen som kjører i bakgrunnen? (Sånn "30 dager gratis alt mulig du aldri trenger"). Dette bør i såfall fjernes, oppdater drivere evt. ta kontakt med produsenten. Om du poster mer informasjon om pcn her kan vi hjelpe, men nå blir det mest gjetting :)

Anonymkode: 16176...b0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...