AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #1 Skrevet 3. mars 2018 Jeg er nyutdannet, og har fått et vikariat på ett år (bare at det ikke faktisk er noen jeg vikarierer for). Har ikke foreldre som kan kausjonere for meg, men har nok egenkapital. Har ikke kjæreste/samboer å kjøpe med. Er det noen mulighet for at jeg kan få boliglån selv uten fast jobb? Er det noen her som har fått det tidligere? Jeg tror det er gode muligheter for å få vikariatet forlenget / eventuelt få fast jobb, men det er jo ikke noe som banken kan vite. Anonymkode: 558f1...22b
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #2 Skrevet 3. mars 2018 Jepp, jeg fikk. Jeg er lærer og var inne i mitt tredje årsvikariat. Jeg hadde heller ingen kasjonister, men hadde spart opp nok egenkapital. Banken sa at det var greit siden læreryrket er et såpass sikkert yrke. Anonymkode: 2208a...8af
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #3 Skrevet 3. mars 2018 Vi fikk, men vi er to, da. Jeg i mitt første lærervikariat, han med deltidsjobb. Men det er noen år siden nå, og jeg har hørt at bankene har blitt strengere de siste årene. Men du taper ingenting på å kontakte en rådgiver for en prat. Anonymkode: 8119c...58a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #4 Skrevet 3. mars 2018 Det er mulig. Snakk med banken Anonymkode: b49c2...80e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #5 Skrevet 4. mars 2018 Jeg fikk, de spurte om videre jobbustsikter bare. Jeg sa de var gode med min utdannelse. Jeg hadde ikke så mye lån da, vet ikke om det også hadde noe å si. Anonymkode: dcbae...295
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #6 Skrevet 4. mars 2018 Jeg fikk uten jobb. Hadde et år igjen på sykepleien, samboer skulle startet eget firma. Vi opprettet hvert vårt lån, jeg ba om 900.000 og dette fikk jeg låne. Hadde jo sikkerhet i huset vi kjøpte. Anonymkode: 3e9fd...f5b 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #7 Skrevet 4. mars 2018 Dersom det er ikke et lån uten kredittsjekk, men et boliglån, slik at boligen alltid regnes som sikkerhet, er noe som øker muligheten til å få lån uten fast ansettelse. Anonymkode: 8747c...a9a
T-Rex Skrevet 4. mars 2018 #8 Skrevet 4. mars 2018 (endret) 19 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er nyutdannet, og har fått et vikariat på ett år (bare at det ikke faktisk er noen jeg vikarierer for). Har ikke foreldre som kan kausjonere for meg, men har nok egenkapital. Har ikke kjæreste/samboer å kjøpe med. Er det noen mulighet for at jeg kan få boliglån selv uten fast jobb? Er det noen her som har fått det tidligere? Jeg tror det er gode muligheter for å få vikariatet forlenget / eventuelt få fast jobb, men det er jo ikke noe som banken kan vite. Anonymkode: 558f1...22b Hvis du er rimelig sikker på at du vil fortsette å ha fast inntekt i tjue år fram i tid, skjønner jeg at du er klar for å kjøpe fremfor å leie. Men tenk deg muligheten av at du ikke får forlengelse av vikariatet, og heller ikke finner en annen jobb. Da kan du bli tvunget til å selge leiligheten, kanskje med tap. Hvordan boligprisene vil utvikle seg framover er usikkert. Det er denne situasjonen bankene eventuelt prøver å spare deg for, om de ikke vil tilby deg boliglån. Men du kan jo forhøre deg med dem om dette. Husk også at det ikke er banken som taper om du ender med å måtte selge med tap. Om det går så ille at du må selge leiligheten for mindre enn det du har i lån, skylder du fremdeles banken differansen. I din situasjon ville jeg valgt å leie, fram til jeg hadde en temmelig forutsigbar inntekt. Endret 4. mars 2018 av T-Rex
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #9 Skrevet 4. mars 2018 Vi fikk det, da jeg var i et svangerskapsvikariat, og samboer studerte. Det var i 2012 da, så er jo en stund siden... Anonymkode: 248b3...67a
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #10 Skrevet 4. mars 2018 Broren min og svigerinne hadde ingen problemer med å få lån, til tross for at ingen av dem hadde eller har fast jobb. De jobber i en bransje der fast jobb er meget sjeldent og prosjektarbeid er det gjeldende. Mest sannsynlig får ingen av dem fast jobb noengang. Anonymkode: 4f839...19a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå