Gå til innhold

Prevensjonstrender

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan bare svare for meg selv (selv om det er flere år siden jeg sluttet med p-piller)

Jeg blir småpsyko av alle hormonene. Usabilt humør og 0 sexlyst.

Viste ikke at "alle" sluttet med det nå jeg.

Og finnes det virkelig prevansjonstrender? :o :ler: Gjør ikke alle det som passer kroppen sin best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Sluttet med alt sånn for ca 5-6 år siden. Jeg fikk store problemer i tre år etter p-sprøyten og bestemte meg derfor for å ikke tilføre kroppen mer hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter med det, fordi jeg er sur og gretten pga hormonene. Blir veldig lett sur, og da eksploderer jeg. I tillegg til at jeg er blitt deppa, og lyst til alt fra å feste, shoppe, sex, alt er på bunn. Det føles ikke godt å ha det sånn. Jeg vet at det er pga homonene for jeg har hatt det slik for noen år siden også, og det hjalp å slutte med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk masse bivirkninger av de..Ømme pupper. depresjoner og ingen sexlyst...nei...vil ikke gå på noe sånt noe mere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal slutte med p-piller fordi de får meg til å føle meg som en helt annen person enn jeg er,...

Skal prøve ut p-plaster istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vurderer å slutte med p-piller fordi jeg tror det ville være positivt for samlivet med min samboer om jeg hadde LYST på sex mer enn et par ganger i året...

Også håper jeg det kan gjøre at jeg ikke griner så mye, depper så lett. Men jeg vil savne de "bivirkningene" av p-pillene jeg er så glad i da: 100% forutsebar mens, redusert blødning og reduserte smerter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på p-sprøyta for 2,5 år siden.

Grunnen var at jeg fikk store bivirkninger som raserianfall, depresjon, _kraftig_ vektøkning (ca 25 kg på 4 mnd), byller/kviser mm. Det er også mulig at p-sprøyta trigget ett eller annet som gjorde at jeg fikk diabetes 2. (ingen i familien har det og det er ingenting ved livsstilen og kostholdet som tilsier at jeg skulle ligge i faresonen)

Har vel vært inn og ut av hormonlab'en på Aker sykehus de siste 3 årene. Og det var leger der som sa at p-sprøyta ikke burde være i salg, pga de kraftige bivirkningene mange får.

Så jeg skjønner godt de som ikke vil bruke prevansjonsmidler som inneholder hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra at folk er blitt mer beviste på bivirkninger, og at det faktisk finnes alternativer.

Jeg sluttet med hormon-prevensjon fordi de virket preventativt på mer enn én måte.. Humøret ble dårlig og sexlysten likeså.. Har mer behov for prevensjon nå, enn jeg hadde mens jeg gikk på pillene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke slutte. Er veldig fornøyd med p-pillene mine og har brukt dem i snart 7 år uten en eneste bivirkning. Jeg tror helt klart det finnes prevensjonstrender, man blir påvirket av andres meninger og så er det jo tilfeller hvor mange har vært misfornøyd med de prevensjonsmidlene som finnes og når det da kommer noe helt nytt på markedet som kan hjelpe dem er det jo klart at disse da vil bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde ikke en eneste bivirkning med p-pillene jeg brukte. Allikevel byttet vi til ikke-hormonell prevensjon. Rett og slett fordi jeg ikke liker å stappe i meg masse hormoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Gjest KATTAstrofe

Pillene gjorde meg sur og sint, plasteret ødela immunforsvaret mitt og gav meg merkelige blodverdier med kraftig økt blodproppfare.

Vi hopper av i svingen og håper på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...